گوالیا - شهر ارواح

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
گشت و گذار در شهر ارواح + تصاویر
07 اردیبهشت 1397 09:00
0

شهری که بواسطه دارا بودن معادن غنی طلا روزگاری رونق فراوان داشت، تنها در طی یک شبانه روز کاملا متروکه شد.

گوالیا - شهر ارواح

در نقطه ای دور افتاده در شرق منطقه پرث (Perth)، معادن طلای متروکه ای وجود دارد. این معادن عامل ایجاد و توسعه شهری می شوند که اکنون ساختمان های زنگ زده و خالی از سکنه آن شکل و شمایل آثار تاریخی به خود گرفته است.

گوالیا - شهر ارواح

گوالیا - شهر ارواح

گوالیا (Gwalia) به عنوان محل استقرار کارگران عمیق ترین معدن طلای کشور استرالیا تاسیس می شود و طولی نمی کشد که جمعیت فراوانی جذب آن می گردند. افراد بسیاری برای کار در این معادن داوطلب شدند تا این محوطه بیابانی در مدت زمان کوتاهی به یک شهر پررونق بدل گردد.

گوالیا - شهر ارواح

گوالیا - شهر ارواح

در دهه ی ۱۹۲۰ یک آتش سوزی ناگوار در معدن آن را برای سه سال تعطیل کرد و نخستین علائم سقوط شهر را آشکار ساخت. کارگران برای جستجوی کار در معادن دیگر شهر را ترک کردند و جمعیت گوالیا (Gwalia) حتی پس از بازپرداخت خسارت کسب و کار هرگز به حالت قبل برنگشت. وضعیت معدن نیز هیچ گاه دوباره بهبود نیافت.

گوالیا - شهر ارواح

گوالیا - شهر ارواح

چندین دهه استخراج، منابع معدن را به پایان رساند و نهایتا در سال ۱۹۶۳ معدن برای همیشه بسته شد. پس از تعطیلی معدن، شهر گوالیا تقریبا در طول یک شب، کاملا تخلیه شد. در کمتر از سه هفته، جمعیت شهر به ۴۰ نفر سقوط کرد و کمی بعد این 40 نفر هم شهر را ترک کردند تا که سرنوشتی جز نابودی برای شهر مقدر نباشد.

گوالیا - شهر ارواح

گوالیا - شهر ارواح

در سال ۱۹۷۱ یک تلاش تاریخی برای نگهداری شهر به منظور حفظ ساختار اصلی معدن و همچنین ساختمان ها و خانه های باقیمانده در شهر آغاز شد. امروزه حتی تعداد انگشت شماری از خانه ها تاحدی قابل استفاده هستند. بازدیدکنندگان می توانند از قدم زدن در خیابان های خالی و غبارآلود لذت برده و سکوت وهم آور یک دهکده تقریبا خالی از سکنه را تجربه کنند. همچنین در این شهر ارواح، یک موزه وجود دارد که مملو از تصاویر و اطلاعات درباره ی روزهای درخشان آن در گذشته است.

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.