نمایش ماشین تحریر سده 20 در مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نمایش ماشین تحریر سده 20 در مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان
11 مهر 1389 00:00
0

به گزارش میراث آریا :


ماشین تحریر Hammond اثر منحصر به فرد اوایل سده 20 موزه ماشین‌های اداری سفیر، در نمایشگاهی مشترک با مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان از 17 تا 27 مهر ماه به نمایش گذاشته می‌شود.


کارشناس و مسوول موزه ماشین‌های اداری سفیر به میراث آریا (chtn ) گفت: این ماشین تحریر درسال 1880 میلادی ثبت اختراع شده و 20 سال بعد توسط کمپانی Hammond در نیویورک به تولید رسیده است.

وی‌ افزود: در حال حاضر دو دستگاه مشابه این ماشین تحریر در موزه مخصوص مجموعه فرهنگی _ تاریخی گلستان نگهداری می‌شود که به سفارش مظفرالدین شاه و با کیبورد مخصوص فارسی تولید شده است.

نگار آقامیری گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این ماشین تحریر آن است که برای تایپ از سیستم Type Shuttle استفاده می‌کند.

به گفته این کارشناس موزه ماشین‌های اداری سفیر سیستم Type Shuttle امکان تایپ انواع زبان‌ها و حتی تایپ همزمان دو زبان متفاوت را فراهم می‌آورد.

او گفت : این ماشین قادر است تمام نمادها و خطوط شکسته را تایپ کند .

آقامیری افزود : ورود برای عموم آزاد است و علاقمندان برای مشاهده این ماشین تحریر می‌توانند در تاریخ یاد شده از ساعت 9 تا 18 به میدان 15 خرداد روبروی مسجد ارگ مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان بخش چادرخانه مراجعه کنند.

گفتنی است موزه ماشین‌های اداری سفیر یکی از معدود موزه‌های خصوصی شهر تهران است که در سال ۱۳۸۷ خورشیدی (۲۰۰۸ میلادی) به ابتکار صاحب مجموعه فرشاد کمال خانی گشایش یافت.

در گنجینه دائمی موزه بیش از ۸۰ اثر ارزشمند و یگانه از ماشین‌های اولیه دنیا مانند ماشین تحریر‌های ابتدایی، پرفراژ چک، ماشین حساب، مدادتراش، دستگاه‌های پلی کپی و دستگاه تلگراف نگهداری می‌شود.

بازدید از موزه آزاد است و علاقمندان می‌توانند ، شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 ، پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 18 و جمعه‌ها ازساعت 11 تا 16 به آدرس تهران - ایرانشهر شمالی - نبش خیابان شهید کلانتری - پلاک ۲۳۲ مراجعه و یا اطلاعات مورد نظر را در سایت https://www.officemuseum.ir جستجو کنند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.