به ترکیه سفر کنید و از این تجربه ها لذت ببرید

4.5
از 10 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر به ترکیه بدون دل دادن به این تجربه‌ها، معنایی ندارد! +تصاویر
08 مرداد 1398 10:00
0

ترکیه محل تقاطع جهان و ترکیب دوران ها است، جایی که شرق و غرب به هم می­‌رسند، از یک طرف قهوه ترک و از طرف دیگر چای ریزه (Rize)! جایی که برای خیلی‌ها سحرآمیز است. افراد زیادی به استانبول می­‌روند اما کمتر کسی اسم شهر باستانی اِفِسوس (Ephesus) را شنیده است. در این شهر جاذبه‌های مخفی زیادی برای اکتشاف وجود دارد. در ادامه نگاهی به برخی جذابیت‌ها و تجربه‌های نابی پرداخته‌ایم که فقط در ترکیه می‌توان از آن لذت برد، پس همراهمان باشید.

  1. کاروانسرای سلطانی (Sultanhani Caravanserai)

کاروانسرا (Carvanserai)، هتل های قدیمی هستند که تجار در زمان استفاده از جاده ابریشم برای فروش محصولاتشان از آن­ها استفاده می­‌کردند. کاروانسرای سلطانی هم یکی از زیباترین نمونه‌های آن در مرکز ترکیه است. در اینجا فروشندگان طی سفرهای طولانی خود اخبار، ایده‌ها و زبان‌هایشان را به­‌روز رسانی و تبادل می‌کردند.

کاروانسرای سلطانی (Sultanhani Caravanserai)

 

  1. کوش­ آداسی (Kusadasi)

این شهر در نوار ساحلی ترکیه (Turkish Riviera) قرار دارد. کوش‌ ­آداسی چشم­‌اندازهای زیبایی را از اقیانوس و ساحل به همراه دارد. اینجا دروازه‌ی ساحلی دسترسی به شهر باستانی افسوس است. کوش‌­آداسی محلی جهت تجدید قوای شماست، می­‌توانید شام را در تفرجگاه میل کنید یا فقط نوشیدنی خنک بنوشید.

کوش­ آداسی (Kusadasi)

 

  1. بستنی ترکی (Turkish Ice Cream)

ترکیه جایی است که می­‌دانند چطور دسر درست کنند و مثلا باقلواهایشان حسابی معروف است. یکی دیگر از دسرهایی که در این منطقه باید از آن لذت برد، بستنی سنتی است. ممکن است فکر کنید بستنی هر جایی شبیه همان جایی است که شما هستید، ولی بستنی ترکیه متفاوت است. اسم این بستنی داندورما (dondurma) است، چرب و چسبناک! برای خوردن این بستنی باید از چنگال استفاده کنید.

بستنی ترکی (Turkish Ice Cream)

 

  1. حمام سنتی (Traditional Hamman)

ماساژ حمام سنتی ترکیه را نباید از دست داد. بسیاری از حمام‌ها ماساژ کامل دارند که قیمت آن حدود 50 دلار است. استراحت در حمام ترکی بعد از یک روز گشت و گذار حسابی می‌چسبد.

حمام سنتی (Traditional Hamman)

 

  1. بازار بزرگ (The Grand Bazaar)

مسجد آبی استانبول (مسجد سلطان احمد) خیلی مشهور است، در حالی که بازار بزرگ این شهر نیز بسیار دیدنی است. به نظر بعضی، این بازار، با حدود 4000 حجره، بزرگترین بازار جهان است. جایی که شما می­‌تواند زعفران محلی بخرید یا حتی آخرین مُدها را بررسی کنید. بازار بزرگ واقعا همه‌ی این‌ها را یک جا دارد. در بازار، چای بنوشید یا کباب میل کنید و عصرها هم مردم را تماشا کنید.

بازار بزرگ (The Grand Bazaar)

 

  1. فرش بافی (Carpet Spinning)

از جالب‌ترین بخش‌های سفر به ترکیه، دیدن نحوه‌ی بافته شدن فرش سنتی ترکیه است. باورکردنی نیست که چطور هنگام بافتن فرش، رنگ آن تغییر می­‌کند. البته که این هنر در کشور خود ما هم ارج و قرب زیادی دارد.

جاذبه های پنهانِ 10 روز ترکیه گردی

 

  1. آمفی تئاتر پرگامون (Pergamum Amphitheatre)

هر کس که آمفی تئاتر کولوسیوم (Colosseum’s amphitheatre) در رم را دیده، می‌داند که ازدحام گردشگر و ترافیک جاده‌ی آن بسیار زیاد است. پرگامون هم یکی از بزرگترین آمفی تئاترهای رومی است و شما می­‌توانید به دلیل خلوت بودن، حتی اختصاصی از آن دیدن کنید. منظره‌ی اینجا باور نکردنی است.

آمفی تئاتر پرگامون (Pergamum Amphitheatre)

 

  1. شهرهای زیرزمینی (Underground Cities)

وقتی که قبایل محلی ترکیه در حال جنگ بودند، بالغ بر 15000 نفر برای صدها سال در شهرهای زیر­زمینی زندگی می­‌کردند. در سرتاسر کاپادوکیه 36 شهر زیرزمینی وجود دارد که موزه‌هایی الهام‌بخش محسوب می­‌شوند. کاملا دست نخورده هستند، آن­ها شما را به زمان گذشته می­‌برند و به شما نشان می­‌دهند که زندگی در این خانه­‌های زیر­زمینی چه طور بوده است.

شهرهای زیرزمینی (Underground Cities)

 

  1. تروا (Troy)

پا گذاشتن جایِ پای برد پیت و بازدید از شهر تروا تجربه‌ای باورنکردنی است. در آنجا اسب تروا را می‌­بینید و داستان یکی از بزرگترین و قدرتمند­ترین شهر­های جهان را می­­‌شنوید.

تروا (Troy)

 

  1. روستاهای غارنشین (Cave Villages )

نکته‌ی برجسته‌ی بازدید از کاپادوکیا کشف یکی از بزرگترین و مجلل‌ترین مجموعه‌های غارنشینی جهان است. چشم‌انداز باورنکردنی‌ای که در اثر فرسایش شکل گرفته، از قرن چهارم تا دهه پنجاه میلادی برای انسان‌ها پناه­گاه‌هایی را فراهم ساخته است. شما می‌توانید بازدید از این منطقه باستانی را در سفر با تورهای کاپادوکیا تجربه کنید.

مشاهده لیست قیمت تورهای کاپادوکیا

جاذبه های پنهانِ 10 روز ترکیه گردی

 منبع: www.onthegotours.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی