13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
به صرفه و راحت به ماه عسل بروید!
28 مرداد 1397 10:00
0

ماه عسل مهم‌ترین سفر هر شخصی است، زوج‎ها بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی برای جشن عروسی می‌توانند در ماه عسل کمی استراحت کنند. ماه عسل سفری‌ست که همیشه به یاد خواهد ماند و اغلب طولانی‌ترین سفری‌ست که عروس و داماد در کنار هم تجربه می‌کنند. اگر شما هم در صدد برنامه‌ریزی برای ماه‌عسلتان هستید باید بگوییم که می‌توانید با کمی دقت بهترین مقصد را انتخاب کرده و سفری فوق‌العاده را رقم بزنید. در اینجا باهم نکاتی را مرور می‌کنیم که به زوج‌های جوان کمک می‌کند تا ماه عسلی فراموش نشدنی داشته باشند.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

1-برای قیمت‌های بهتر، زودتر اقدام کنید

اگر در فکر هستید که چه زمانی به ماه‌عسل بروید، توصیه می‌کنیم که از چند ماه قبل به فکر باشید و هزینه‌ها را برآورد کنید. با این کار می‌توانید بهترین هتل‌ها را شناسایی کرده و انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

2-باهم هماهنگ باشید

وقتی صحبت از جشن عروسی و ماه عسل می‌شود بهترین کار، تقسیم کارها و مدیریت آنها توسط عروس و داماد است. در واقع می‌توان گفت که ماه عسل یکی از چالش‌های مهم ابتدای زندگی‌ست که زوج‌ها باید باهم از پس آن بر بیایند. هر کسی برای سفر ماه عسلش آرزوهایی دارد بنابراین باید طوری برنامه‌ریزی شود که آرمان‌های هر دونفر در آن گنجانده شده باشد.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

3-از دیگران تقلید نکنید

برنامه‌ریزی برای عروسی و ماه عسل انرژی زیادی از عروس و دامادها می‌گیرد و گاهی می‌تواند استرس زیادی به آنها وارد کند اما با این حال اگر زوجین برای آسودگی خیالشان برنامه سفر افراد دیگری را تقلید کنند، کار درستی نیست زیرا سلایق آدم‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ شاید فردی که ماه عسلش را پسندیده‌اید ویژگی‌های بسیار متفاوتی با شما داشته باشد. بهترین راه مشورت با یکدیگر و برنامه ریزی بر اساس سلیقه‌های هر دو فرد است.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

4-خواسته هایتان را دقیق بیان کنید

وقتی به سفرها و مقاصد عجیب و غریب علاقه‌مند هستید منظورتان گشت‌و‌گذار در هتلی لوکس در جزیره‌ای دور افتاده است یا همین که به کشوری بروید که زبان مردم را ندانید برایتان کافی‌ست؟ همچنین باید تفاوت‌های یک سفر آرامشبخش و حوصله سربر را خیلی دقیق بیان کنید. بیان این موضوعات باعث می‌شود تا خواسته‌های هر دو  فرد تحقق پیدا کند. اگر از یک فرد دیگر می‌خواهید که ماه عسل را برایتان برنامه‌ریزی کند، او باید از شما سوالاتی بپرسد تا مقصود شما را به‌درستی متوجه شود.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

5-همه تحقیقات نباید مجازی و اینترنتی باشد

این که برنامه‌ریزی برای ماه عسلتان را با جست‌وجو در گوگل آغاز کنید، کار درستی‌ست اما نباید همه تصمیم‌گیری‌هایتان براساس داده‌های اینترنتی باشد. هرچیزی در شبکه‌های مجازی ممکن است، شاید فردی باعث شود تا از یک مقصد تصویری فوق‌العاده در ذهنتان ترسیم شود اما آن تصویر با واقعیت اختلاف بسیاری داشته باشد. بهترین راه این است که پس از اتمام تحقیقات با افرادی که قبلا به آن مکان سفر کرده‌اند و یا یک موسسه گردشگری معتبر مشورت کنید. اگر فردی را ندارید که با او مشورت کنید، اینستاگرام پیشنهاد خوبی‌ست و این فضا را ایجاد می‌کند تا با دنبال کردن افراد مختلف در شهر و کشورهای گوناگون تصویر ذهنی واقعی‌تری درباره مقصدتان به‌دست بیاورید.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

6-از موسسات گردشگری کمک بخواهید

اگر احساس می‌کنید برای برنامه‌ریزی به فرد سومی نیاز دارید بهتر است که از موسسات گردشگری کمک بخواهید. این شرکت‌ها تجربه زیادی در زمینه سفر دارند و همچنین با هتل‌ها و موسسات دیگر نیز در ارتباط هستند به همین خاطر می‌توانند شما را از اخبار جدید مطلع کنند. اگر یک هتل، تخفیف داشته باشد یا یکی از اتاق‌هایش در زمان بهتری خالی شود، موسسه‌های گردشگری می‌توانند به شما خبر بدهند.

از دیگر مزایای مشورت با افراد باتجربه این است که سریع‌تر شما را به پاسخ دل‌خواهتان می‌رسانند و لازم نیست ساعت‌های متعددی در حال جست‌وجو در اینترنت باشید. این نوع آژانس‌ها وظیفه دارند تا شما را از زمان تصمیم‌گیری تا بازگشت به منزل همراهی کرده و مطمئن شوند که به اهدافتان رسیده‌اید.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

7-بودجه خود را مشخص کنید

جشن عروسی مراسمی کوتاه اما پرهزینه است و همیشه هزینه‌های پیش‌بینی نشده‌ای به همراه دارد. پس همیشه بهتر است از ابتدا، بودجه‌ی خاصی را برای همه چیز از جمله ماه عسل کنار بگذارید. به این نکته توجه داشته باشید که پژوهش‌ها نشان داده‌اند که جشن عروسی به صورت میانگین 6 ساعت طول می‌کشد اما به این فکر کنید که مدت ماه عسل چقدر است؟ این سفر نیز به صورت میانگین در دنیا 10 الی 14 روز طول می‌کشد. برخی از عروس و دامادها تنها بودجه‌ی اقامتِ چند روزه در هتل‌های دو یا سه ستاره را دارند اما آرزوی آن‌ها اقامت در هتلی لوکس و پنج ستاره بوده است، این موضوع خیلی غم‌انگیز است اما شاید اگر این‌گونه زوج‌ها بهتر بودجه‌ی خود را مدیریت می‌کردند، می‌توانستند در اقامتگاه بهتری ساکن شوند.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

8- حتما نباید روز بعد از عروسی به ماه عسل بروید

در فیلم‌ها زیاد می‌بینیم که عروس و دامادها همان شب عروسی به ماه عسل می‌روند اما در بسیاری از مواقع این موضوع صحت ندارد و نباید حتما شما نیز همینطور باشید. بهتر است کمی به خودتان فرصت بدهید تا نفسی تازه کرده و سپس به مسافرت بروید. شاید جشن عروسی مطابق برنامه‌ها پیش نرود و همین موضوع باعث فشارعصبی و استرس در شما شود و نیاز داشته باشید تا چند روزی استراحت کرده و سپس بار سفر ببندید. این که چقدر میان جشن عروسی و سفر ماه عسل فاصله باشد، کاملا بستگی به خود شما دارد.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

9- هیجان و آرامش را باهم ترکیب کنید

برای اغلب آدم‌ها سفری که هم هیجان دارد و هم آرامش، راضی کننده است. در این‌گونه سفرها، هم به سرزمین جدیدی می‌روید و هم در کنار یکدیگر تجربه‌های هیجانی گوناگونی کسب می‌کنید. همه جا می‌توان هیجان را چاشنی سفر کرد حتما نباید به فتح جنگل‌های انبوه بارانی بروید. حتی پیاده‌رودی در شهر استانبول نیز می‌تواند یک تجربه‌ی هیجانی باشد. پیشنهاد می‌کنیم که همیشه برای هیجان و آرامش در کنارهم برنامه‌ریزی کنید.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

10-تکراری نباشید

اغلب زوج‌ها از همان ابتدا برای همه چیز در سفرشان برنامه‌ریزی می‌کنند و این موضوع را از یاد می‌برند که این سفر باید با همه سفرهای زندگیشان فرق داشته باشد. حقیقت این است که به احتمال زیاد زوج‌ها بارها در طول زندگی مشترکشان به سفر خواهند رفت و اغلبشان را همیشه همینطور برنامه‌ریزی خواهند کرد، پس ویژگی‌هایی را برای ماه عسل به‌وجود بیاورید که مطمئن هستید در هیچ سفر دیگری وجود نخواهد داشت.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

11-تجربه های جدید کسب کنید

همیشه بر اساس عادت پیش نروید. برای خودتان این امکان را فراهم کنید که تجربه‌های جدیدی به‌دست بیاوید، برای مثال به رستوران‌هایی بروید که غذاهای محلی دارند و خوراکی‌هایی را امتحان کنید که هیچ‌وقت نخورده‌اید. از دیگر پیشنهادهایی که در این زمینه مطرح می‌شود تماشای فیلم‌های مشهور و جدید در طی سفر ماه عسل است. سال‌ها و ساعت‌ها به ماه عسل فکر کرده‌اید، حالا وقت آن رسیده که به رویاهایتان واقعیت ببخشید.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

12-برنامه سفر خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

وقتی برنامه سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید و به آن برچسب ماه عسل می‌دهید، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مشهور به شما پیشنهاداتی می‌دهند که طی سفر، به‌کارتان خواهد آمد. گذشته از این موضوع ممکن است افرادی که به مقصد شما سفر کرده‌اند توصیه‌های خوبی را به شما پیشنهاد کنند.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

13-خلاق باشید

درست است که همه موارد سفر ماه عسل را با همسرتان هماهنگ می‌کنید و هم‌گام با یکدیگر تصمیم می‌گیرید اما توصیه می‌شود که همیشه یک یا چند سورپرایز نیز برای همسرتان در نظر داشته باشید، برای مثال می‌تولنید از قبل تور مورد علاقه همسرتان را رزرو کنید یا برایش شامی شگفت نگیز در نظر بگیرید.

13 توصیه مهم به زوج ها درباره‌ی ماه عسل

منبع: brides.com

زهرا میرزایی