چگونه در پرتغال مسافرت کنید؟

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چطور پرتغال را کشف کنیم؟ + تصاویر
14 خرداد 1397 10:00
0

چگونه در پرتغال مسافرت کنید؟

پرتغال یک کشور نسبتا کوچک است که سفر به آن آسان می باشد به گونه ای که سفر جاده ای از شمال در نزدیکی اسپانیا تا منطقه الگاروه جنوبی می تواند در طول یک روز انجام شود. در این کشور سرویس های حمل و نقل عمومی بسیاری برای سفر از هر منطقه به منطقه دیگر وجود دارد و نیازی نیست برای جابجایی خود ماشین کرایه کنید.

 

مسافرت با هواپیما

چگونه در پرتغال مسافرت کنید؟

سه فرودگاه اصلی در پرتغال وجود دارد: فرودگاه پرتو در شمال، فرودگاه پرتلا لیسبون برای سفر به منطقه مرکزی پرتغال و فرودگاه فارو در الگاروه. فرودگاه لیسبون مسیر ورودی بین المللی این کشور است. اکثر پروازهای بین المللی در فرودگاه لیسبون صورت می گیرد اما گاهی بعضی پروازهای داخلی خاص در فرودگاه پرتو نیز انجام می شود.

شرکت هواپیمایی ملی TAP Air Portugal مکررا در طول سال برای سفرهای داخلی آفرهای عالی ارائه می دهد و بسته های پروازی متنوعی برای مسافرین خود در نظر می گیرد. این ایرلاین در میان پیشنهادات شگفت انگیز خود، برنامه توقف در پرتغال را به مسافرانش ارائه می دهد که مسافرانی که از ایالات متحده آمریکا، کانادا و برزیل به اروپا سفر می کنند، می توانند تا 5 روز در پرتغال به صورت رایگان توقف کنند. Ryanair و EasyJet دو شرکت هواپیمایی ارزان قیمت دیگر هستند که پروازهای داخلی و خارجی مختلفی را در پرتغال ارائه می دهند.

برای پرواز به جزایر آزور و مادیرا، معمولا یک راه وجود دارد، و آن هم انتخاب فرودگاه لیسبون است. از این فرودگاه به پونتا دلگادا (سائو میگوئل)، لجز (ترسیا)، هورت (فایال) و سانتا کروز (مادیرا) پروازهای مستقیم وجود دارد. بسته به جزیره ای که به آن می روید، پرواز می تواند از 1.5 ساعت تا 2.5 ساعت طول بکشد.

 

مسافرت با قطار

چگونه در پرتغال مسافرت کنید؟

کشور پرتغال دارای سیستم حمل و نقل ریلی فوق العاده ای است که قطارهایش روزانه به چندین قسمت از کشور و در محدوده شهرها سفر می کند. در لیسبون، ایستگاه های اصلی شامل Oriente، Santa Apolonia، و Cais do Sodré هستند که مسافران را از پایتخت به مناطق دیگر منتقل می کنند. هر فردی که تمایل به سفر به سینترا داشته باشد، باید از ایستگاه زیبای روسو که در ایستگاه متروی Restauradores واقع شده است، حرکت کند.

زمان حرکت قطارها را می توانید در سایت سیستم حمل و نقل ریلی پرتغال مشاهده و به صورت آنلاین بلیط خود را خریداری کنید. یا می توانید مستقیما به ایستگاه ها بروید و بلیط خود را در آن جا تهیه کنید. در بعضی موارد مثل زمانی که از روستاها عبور می کند، بلیط ها برای روستاییان در قطار نیز فروخته می شود. قیمت بلیط در پرتغال نسبت به کشور های جنوب اروپا متوسط است، و  رفت و آمد با قطار در این کشور معمولا هزینه ای بین 20 تا 30 یورو دارد (قیمت بلیط قطارهای پر سرعت بیشتر است). در سفر های درون شهری با مترو، بلیط یک طرفه هزینه ای کمتر از 2 یورو دارد.

 

مسافرت با اتوبوس

چگونه در پرتغال مسافرت کنید؟

سفر با اتوبوس در پرتغال ارزان ترین گزینه پیش روی مسافرین است و اختلاف زمانی چندانی با قطارها ندارد (گاهی اوقات، اتوبوس سریع تر از قطار به مقصد می رسد!). آسان ترین راه برای رفتن به روستاها و شهرهای کوچک استفاده از اتوبوس است.

برای یافتن مسیرهای اتوبوسرانی وب سایتی تعبیه شده است. در ایستگاه های اتوبوس پرتغال معمولا دفاتری برای فروش بلیط وجود دارد. در برخی موارد نیز بلیط ها را می توان از راننده خریداری کرد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به محض ورود به ترمینال آدرس مکان بلیط فروشی را از فردی بپرسید . اگر چه لازم نیست به زبان پرتغالی با آن ها صحبت کنید، اما خوب است که کلمات ضروری و عبارات کلیدی را بلد باشید.

 

مسافرت با تراموا

چگونه در پرتغال مسافرت کنید؟

این گزینه فقط در شهر های لیسبون و پرتو در دسترس است، اما مطمئنا یک راه فراموش نشدنی و ماندگار برای گشت و گذار در پرتغال است و برای مسیرهای سربالایی بسیار کاربرد دارد. کارت مترو برای اتوبوس ها و تراموای شهری نیز قابل استفاده است.

 

مسافرت با خودرو

چگونه در پرتغال مسافرت کنید؟

اجاره یک خودرو برای مسافرین همیشه امکان پذیر است. (مگر اینکه شما در پرتغال زندگی کنید و در حال حاضر صاحب خودرو شخصی باشید). این گزینه در واقع گران ترین گزینه برای سفر در پرتغال و گذر از منطقه ای به منطقه دیگر است، به ویژه اگر هزینه های جانبی آن را در نظر بگیرید، اما در عین حال می تواند تجربه ای لذتبخش باشد.

هر شهر دارای شرکت های تاکسیرانی مخصوص خود است که ایستگاه های آن ها در نزدیکی مراکز اصلی حمل و نقل شهر مانند ایستگاه های اتوبوس و قطار ها قرار گرفته اند. همچنین با استفاده از خدمات نرم افزارهای کاربردی مانند Cabify می توانید ساده تر، ارزان تر (معمولا هزینه ای کمتر از تاکسی ها دارند) و راحت تر درخواست تاکسی بدهید.

 

منبع: theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.