دریاچه سلطان، آینه ای از جنس طبیعت در قم!

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آینه ای از جنس نمک، در سرزمین شگفت انگیز ایران! +تصاویر
07 خرداد 1399 08:00
2

شما چیزی در مورد آینه طبیعی شنیده‌اید؟ در استان قم دریاچه‌ای قرار دارد به اسم دریاچه نمک حوض سلطان اما این دریاچه به نام های دیگری همچون دریاچه ساوه قم و دریاچه شاهی نیز معروف است. دریاچه سلطان بزرگترین دریاچه نمکی ایران است که هنگام بارش باران بدلیل صیقل یافتگی سطح آن، آینه‌ای به بزرگی دریاچه درست شده و تصاویر منحصر بفردی را خلق می کند.

howze-soltan-lake-01.jpg

در مورد این حوض باید گفت که در سال ۱۸۸۳ میلادی در اثر ساخت جاده شوسه تهران - قم تشکیل شد. این دریاچه در 40 کیلومتری شمال شهرستان قم و در حاشیه بزرگراه تهران قم قرار گرفته است و مساحت تقريبی 240 کيلومتر مربع دارد و رشته کوه‌های البرز در شمال آن قرار گرفته است. 

howze-soltan-lake-02.jpg

دریاچه نمک حوض سلطان از دو چاله جدا از هم تشکیل شده‌ است. چاله غربی به نام حوض سلطان و چاله شرقی به نام حوض مره نامیده می شود و بوسیله یک آبراه به هم وصل می‌شوند. در فصول پر آب ابتدا چاله مره پر می‌شود و سپس آب اضافی وارد حوض سلطان می‌شود و چنین زیبایی بی‌نظیری را خلق می‌کند. باهم در تصاویر زیبای این جاذبه‌ی طبیعی چشم‌نواز، سفر می‌کنیم.

howze-soltan-lake-03.jpg

howze-soltan-lake-04.jpg

howze-soltan-lake-05.jpg

howze-soltan-lake-06.jpg

توجه: هدف ما از معرفی این جاذبه آشنایی شما با جاذبه‌های زیبا کشورمان است. با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور بهتر است، زمان بازدید از این جاذبه را تا پایان بحران ایجاد شده عقب بیاندازید و بعد از حذف بحران ایجاد شده با تنی سالم به این منطقه زیبا سر بزنید