نمایشگاه هنری سه‌ بعدی عجیبی که اهداف مهم زیست محیطی دارد!

4.4
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این آثار عجیب به یادمان می‌آورند که محیط زیستمان در خطر است! +تصاویر
01 مهر 1398 12:00
0

«زمین آرکادیا» نمایشگاهی است که نسل جدید اینستاگرامی آن را می‌پسندند: رنگارنگ، سه‌بعدی و آن‌قدر سرگرم‌کننده است که گوشی‌باز‌های هزاره سوم بسیار از آن استقبال می‌کنند. اما بی‌انصافی است اگر بگوییم این نمایشگاه جز آن‌که پس‌زمینه‌ای زیبا برای سلفی گرفتن باشد کاربرد دیگری ندارد.

نخست و مهم‌تر از همه این نمایشگاه نمایشی، هدفمند است: با تجهیزات هنر سه‌بعدی چشم بازدیدکنندگان را به روی وضعیت کره زمین باز می‌کند و درباره این‌که چطور می‌توان زیان‌های وارده بر زمین را کاهش داد، پیشنهاد‌هایی به آن‌ها می‌دهد.

این نمایشگاه هنری سه‌بعدی و بسیار زیبا ما را به اقدامات زیست‌محیطی دعوت می‌کند

واقعا هیچ‌چیز مانند قدم زدن درون یک تونل مرجان‌مانند که از 44000 پلاستیک دور ریخته‌ شده (عددی که برابر با تعدادی پلاستیک‌هایی است که در هر دقیقه در شهر نیویورک استفاده می‌شود) ساخته شده است، نمی‌تواند ما را تحریک کند تا درباره مسئولیت انسانی‌مان در زباله‌دانی‌ای که نامش را کره زمین گذاشته‌ایم فکر کنیم.

این نمایشگاه دارای 18 اتاق تعاملی است که والنتینو وتوری آن‌ها را طراحی کرده است و در آن بزرگ‌ترین مشکلات زیست‌محیطی دوره ما با هنرهای فیزیکی (که همه از مواد چرخه بالا شده - بازیافت شده برای ساخت کالاهای ارزشمندتر -، دوستدار محیط‌زیست و قابل‌تجزیه زیستی ساخته شده‌اند)، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، نقشه پروژکتوری و محیط تعاملی برجسته می‌شوند. می‌توانید با آیپدتان موجودات دریایی را در یک دنیای زیرآبی بازسازی‌شده تماشا کنید؛ با عینک‌های VR (واقعیت مجازی) خودتان را جای یک غواص بگذارید؛ یا هنگام قدم زدن میان عروس دریایی‌هایی که از زباله ساخته شده‌اند و از سقف آویزان‌اند، درباره تمام پلاستیک‌هایی که اقیانوس‌هایمان را آلوده می‌کنند، فکر کنید.

این نمایشگاه هنری سه‌بعدی و بسیار زیبا ما را به اقدامات زیست‌محیطی دعوت می‌کند

این نمایشگاه هنری سه‌بعدی و بسیار زیبا ما را به اقدامات زیست‌محیطی دعوت می‌کند

این نمایشگاه هنری سه‌بعدی و بسیار زیبا ما را به اقدامات زیست‌محیطی دعوت می‌کند

بازدیدکنندگان با خواندن تابلوهایی که در نمایشگاه گذاشته شده‌اند اطلاعاتی کسب می‌کنند (مانند تعداد پلاستیک‌هایی که در هر دقیقه در شهر نیویورک استفاده می‌شوند) و متوجه می‌شوند برای رفع این معضل‌ها چه می‌توانند بکنند (شما را به خدا، کیسه‌های پلاستیکی را کنار بگذارید!).

همچنین گروه‌ها و مکالماتی در نظر گرفته شده‌اند، که از طریق به اشتراک‌گذاری راهبردهای گوناگون برای سالم‌تر ساختن جهان، مانند کم‌تر گوشت خوردن، کاهش هدر رفت غذا و کاهش تعداد پلاستیک‌های یک‌بارمصرف به افراد انگیزه می‌دهند.

بلیط‌های این موزه را می‌توان به‌صورت آنلاین خریداری کرد. این موزه واقع در بزرگراه 718 شهر نیویورک (718 Broadway in New York City) تا ماه ژوئن 2020 فعالیت خواهد داشت و مسئولان موزه می‌گویند درازای هر بلیطی که فروخته شود یک درخت کاشته خواهد شد.

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.