«سلطان سفر»، سفیر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

4
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
«سلطان سفر»، سفیر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری
20 دی 1396 12:00
0

شست خبری «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران»  روز ۱۷ دی‌ماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

شرح، اجرا و مدیریت یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

«محمد محب‌خدایی» معاون گردشگری سازمان گفت: نمایشگاه گردشگری امسال همراه با تغییرات اجرایی با هدف معرفی ظرفیت گردشگری ایران و برنامه‌های گردشگری یک سال آینده استان‌ها، برنامه‌ریزی شده است. کل مساحت نمایشگاه امسال ۴۱ هزار مترمربع است که در مجموع ۵۰۰ شرکت، در آن حضور خواهند داشت. تعداد ۴۳۰ شرکت داخلی و ۷۰ کشور خارجی از ۲۱ کشور ازجمله ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، صربستان، مالزی، ترکیه، گرجستان و سایر کشورها در ۱۴ سالن به معرفی خود خواهند پرداخت. فضای بسته متعلق به شرکت‌های داخلی، رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. همچنین با رایزنی‌های انجام‌ شده، برنامه‌ریزی به صورتی است که در سال آینده، کل فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران در اختیار نمایشگاه گردشگری قرار خواهد گرفت.

محب‌خدایی اشاره کرد: به‌منظور جهانی‌ شدن حوزه‌های گردشگری ایران، باید به تفکیک ظرفیت و محصولات گردشگری هر استان بپردازیم. در کنار برگزاری این نمایشگاه، برنامه‌ریزی شده است تا بر اساس ظرفیت گردشگری هر استان، نمایشگاه‌های دیگری در طول سال به‌صورت تخصصی برگزار شوند. برای مثال نمایشگاهی در حوزه طبیعت و سلامت در خردادماه در شهر تبریز برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاهی در حوزه طبیعت‌گردی و گل در استان مازندران برپا خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان از نمایشگاه گردشگری کودک و خانواده در شهر همدان خبر داد. همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ میلادی، متولی اجرای این نمایشگاه است.

معاون گردشگری، از برپایی برنامه‌های تخصصی حوزه‌های مختلف گردشگری از قبیل گردشگری غذا، الکترونیک، روستایی و عشایری، سلامت و سایر حوزه‌ها در سالن‌های اختصاصی خبر داد.

محب‌خدایی در مورد نحوه اجرای برنامه‌های نمایشگاه و همچنین هماهنگی با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها بیان کرد: ساعت برگزاری نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۸ است و از ساعت ۱۸ الی ۲۱ برنامه‌های هنری در آمفی‌تئاتر نمایشگاه اجرا خواهد شد. برنامه‌ها و سوغات شهرها و اقوام در قالب چادرهای عشایری خواهد بود. هدف، علاقه‌مندکردن بازدیدکنندگان به بازدید از تمام نمایشگاه است. بسته‌های سفر نوروزی، صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها عرضه خواهد شد، همچنین تبلیغات و اطلاعات درزمینه سفرهای ورودی، گردشگری داخلی، سفر به مناطق کمتر شناخته‌شده و هتلداری و تجهیزات اقامتی انجام خواهد شد. هماهنگی‌هایی با راه‌آهن و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای عرضه بلیت‌های نوروزی تخفیف‌دار در نمایشگاه انجام شده است. همچنین هماهنگی‌هایی برای بازدید کودکان در قالب تورهای دانش‌آموزی، با سازمان بهزیستی و آموزش‌و‌پرورش کشور انجام شده است.

محب‌خدایی افزود: در این فضای نمایشگاهی، استان‌ها در جهت بهتر نشان دادن ظرفیت‌ها و برنامه‌ها به کمک تدابیر مدیریتی خود، با یکدیگر در رقابت هستند. مدیریت هر حوزه نیز به بخش خصوصی وارد‌شده در این حوزه محول شده است. برای مثال مدیرت بخش گردشگری سلامت به آقای جهانگیری، گردشگری الکترونیک به آقای انصاری و گردشگری غذا به خانم مینایی سپرده شده است. همچنین امسال برای ارزیابی تخصصی نمایشگاه با دانشگاه علامه طباطبایی قرارداد بسته‌شده است.

تبلیغات مرتبط با نمایشگاه

در ادامه «فرهاد امینیان» مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در ارتباط با تبلیغات و اطلاع‌رسانی برگزاری نمایشگاه گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در بالاترین سطح ممکن انجام خواهد گرفت. اطلاع‌رسانی عمومی در قالب تیزر تلویزیونی، بیلبوردهای شهری و همچنین با توافقات انجام‌شده با شرکت اتوبوس‌رانی و مترو در سطح شهر، انجام خواهد شد. از حوزه‌های تخصصی فعال در صنعت گردشگری و هیئت‌های داخلی و خارجی نیز برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است تا این بازدیدها در صورت امکان منجر به مذاکرات رودر‌رو گردند. همچنین از خبرگزاری‌ها خواسته شد تا در فضای مجازی و رسانه‌های خود، مسئولین نمایشگاه را در امر اطلاع‌رسانی یاری کنند.

گردشگری سلامت

جهانگیری در توضیح بیشتر درزمینه گردشگری سلامت افزود: هدف این بخش از نمایشگاه، معرفی ظرفیت‌های ایران در حوزه خدمات سلامت در سطح داخلی و خارجی است. ایران خدمات نوینی از جمله در زمینه‌های سلول درمانی، قلب و عروق، چشم‌پزشکی، طب ایرانی و آموزش‌های تخصصی در حوزه سلامت را در منطقه ارائه می‌دهد. به همراه این موارد، خدمات اقامت و ترانسفر در نمایشگاه معرفی خواهد شد. درنتیجه اقداماتی که در تعاملات شورای راهبری گردشگری سلامت با دبیرخانه سازمان میراث‌ فرهنگی اتفاق افتاده است و وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام پزشکی ایران و غیره نیز در این تصمیمات حضور داشتند، اتفاقات خوشایندی در حوزه گردشگری سلامت در سال ۹۷ خواهد افتاد.

نمایشگاه از زبان مدیر اجرایی آن

«علیرضا دژبد» مدیر اجرایی نمایشگاه تأکید داشت این نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است با ۱۱ محور که درواقع محصول محور است. ایشان اعلام کرد: «سلطان سفر»، سفیر گردشگری این نمایشگاه، سفر خود را از خراسان رضوی شروع کرده است و برای دعوت به نمایشگاه و پخش نمادین پوستر نمایشگاه به ۱۷ استان سفر می‌کند. سفیر نمایشگاه، در روز افتتاحیه نمایشگاه در تهران خواهد بود. کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه در سالن‌های مختلف برگزار خواهند شد و همچنین در برنامه‌های هنری بعد‌از‌ظهر به معرفی آیین اقوام مختلف پرداخته خواهد شد. راهنمایان گردشگری مربوط به هر حوزه در سالن‌ها به راهنمایی بازدیدکنندگان خواهند پرداخت.

این نمایشگاه از سوم تا ششم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

منبع : گیلگمش 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.