مراقب راننده تاکسیهای دزد در استانبول باشید

4.9
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
24 آذر 1394 07:00
53

اگر مسافر استانبول هستید خواندن این مطلب ضرروی میباشد. هفته گذشته سفری 3 روزه همراه با همسر و 2 تن از دوستانم به استانبول داشتیم. بر خلاف همیشه که از اتوبوس و مترو استفاده میکردیم به دلیل اینکه تعدادمون برای گرفتن تاکسی مناسب و مقرون به صرفه بود قرار گذاشتیم تا از تاکسی استفاده کنیم. و تنها نکته ای که برامون مهم بود این بود که تاکسی باید تاکسی متر داشته باشد و بر اساس نرخ محاسبه شده برروی آن پرداخت را انجام دهیم.

سوار اولین تاکسی که شدیم و مسیر رو گفتیم راننده شروع کرد به توضیح دان که ترافیک زیاده و مسیر دوره و بارون میاد و . . . . و با این اوضاع من تاکسی متر و میزنم اما حدود 80 85 لیر هزینه اش میشه . ماهم گفتیم باشه شما برو و تاکسی متر و بزن اشکالی نداره اگر این هزینه شد ما پرداخت میکنیم

راننده راه افتاده و چند دقیقه اول روال عادی خودش رو داشت طی میکرد و هزینه هم پله ای و کم کم داشت میرفت بالا . نزدیکه 18 لیر که رسید یهو دیدم که عدد رفت روی 75 لیر . از تعجب همینجوری هاج و واج موندم . به بقیه همراهام موضوع رو توضیح دادم اونها هم شدیدا تعجب کردند . بعد از راننده سوال کردم که اونهم با انگلیسی دست و پا شکسته موضوع رو پیچوند . یه کم دیگه دقت کردم دیدم که تاریخ تاکسی متر تقریبا داره 3 هفته قبل رو نشون میده . ما الان برج 12 میلادی هستیم اما اونجا داره تاریخ برج 11 رو نشون میداد . همچنین باز بیشتر دقت کردم دیدم که عدد هم هیچ تغییر نمیکنیه و 5 دقیقه ای روی 75 لیر باقی مونده . من هم سریع با موبایلم چند تا عکس گرفتم و دوباره 4 نفری شروع کردیم به سوال کردن و . . . . که یه دفعه دیدم دوباره عدد یه هویی چند لیر رفت بالا تاریخ هم دوباره عوض شد. نه تاریخح ربطی به روز داشت نه ساعتش

با عکسی که گرفته بودم دقت کردم متوجه شدم این راننده دزد داره از روی حافظه دستگاه خودش تاریخهای قدیمی رو نشون میده و دستش رو طوری روی دنده گذاشته که خیلی سریع با انگشت کوچیکش با دکمه ها ور مییره . اگر جلو نشسته باشی که محاله این قضیه رو متوجه بشی. داش رکورد 15 رو از روی حافظه دستگاه نشون میداد.

خلاصه رسیدیم به مقصد گفت که باید 87 لیر رو پرداخت کنیم ما هم قبول نکردیم و عکسهای موبایل رو بهش نشون دادم خلاصه فهموندیم بهش که مال پول زیاد و الکی بهش نمیدیم اونهم که میدونست حق با ماست و من هم عکس تاکسی متر رو گرفتم (البته خودش سریع تاکسی متر رو ریست کرد که اگر کار به جاهای باریک کشید دستش رو نشه) ما هم 40 لیر بهش دادیم و با کلی فحش و بر بیراه گذاشت و رفت.

باورمون نمیشد که چه بلایی داشت سرمون میومد . از اون روز به بعد دیگه توی هر تاکسی حواسمون رو بیشتر جمع کردیم تا باز یه راننده دزد دیگه به تورمون خورد . همین که دستش رو دوباره اونطوری گذاشت روی دنده ما دوزاریمون افتاد و 4 تایی ذل زدیم به تاکسی متر . به خانومم هم گفتم 2 تا عکس هم بگیر که طرف هم سریع متوجه شد. این یکی دیگه خیلی دزد بود از اول که راه افتادیم اصلا استارت تاکسی متر رو نزد و روی 3.40 لیر مونده بود هی الکی به ما متاظر مختلف رو نشون میداد با دست که حواسمون پرت بشه و هر کاری کرد دید نمیتونه ما رو دور بزنه وسط خیابون زد کنار و گفت جایی که میخواستید برید همین جاست و پیاده بشید . ما هم با این که میدونستیم اونجا نیست پیاده شدیم و همون پول خورد و بهش دادیم و کلی بهش خندیدیم.

البته نه اینکه همه راننده ها اینطوری باشن اما اگر دیدید تاکسی متر پایین پشت دنده ماشین هست خیلی حواستون رو جمع کنید . اون تاکسی مترهایی که رو آینه هستند بعیید میدونم مشکلی داشته باشن خلاصه اینکه حواستون خیلی بایدجمع باشه به این طور موارد باشه در سفرهاتون.

تصاویر زیر هم با موبایل خودم گرفتم تا دقیقا متوجه منظورم بشید.

نویسنده : ا . رضایی

 راننده تاکسهای دزد استانبول

 راننده تاکسهای دزد استانبول

 راننده تاکسهای دزد استانبول

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.