توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

4.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید
15 مرداد 1396 08:00
0

ژاپن کشوری نیست که یکباره قصد سفر و اکتشاف آن به ذهن شما خطور کند. حتما می پرسید چرا؟ برای اکثر خارجی ها، ندانستن زبان ژاپنی، تکنولوژی فراگیر و قیمت های سرسام آور هر چیزی غیر از رامن فوری! می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

کلید حل این مشکلات این است که قبل از سفر به ژاپن برای آن آماده شوید. در مطلبی که در ادامه به شما ارائه می دهیم بسیاری از نکات ضروری را آماده کرده ایم که می تواند شما را برای سفر به این کشور زیبا مهیا کند.

 

  1. مودم وایرلس جیبی اجاره کنید.

در ژاپن تهیه ی سیم کارت با خط محلی سخت است. بهتر است یک مودم وایرلس کوچک اجاره کنید که در آسیا با نام «وای فای جیبی» شناخته می شود.

اجاره ی این مودم به شما اجازه می دهد که گجت های مختلفی همچون گوشی هوشمند، لپ تاپ، تبلت، کیندل و ... را در آن واحد به اینترنت نامحدود متصل کنید.

در این حالت می توانید با اپلیکیشن هایی همچون اسکایپ تماس های ارزان قیمت محلی داشته باشید. شما می توانید این دستگاه ها را در بیشتر فرودگاه ها از پذیرش شرکت های telecom بخواهید.

رزرو آنلاین این دستگاه ها قبل از سفر می تواند قیمت آنها را حتی به میزانی کمتر نیز برساند. به عنوان مثال شرکت Global Advanced Communications برای اجاره ی 7 روزه پیشنهادی 53 دلاری دارد اما این در حالتی است که قبل از سفر خود این گزینه را رزرو کنید.

آنها این دستگاه را رایگان به فرودگاه، هتل یا دفتر مربوطه و قبل از رسیدن شما تحویل می دهند.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

2. قبل از رفتن بلیط قطار ژاپن رزرو کنید.

رزرو بلیط قطار ژاپن مختص خارجی ها که می تواند در تمام شبکه ی قطار ژاپن و در هر 4 جزیره ی اصلی مورد استفاده قرار بگیرد تا میزان زیادی در هزینه های سفر شما با قطار صرفه جویی می کند.

دو مدل بلیط قطار ژاپن وجود دارد. بلیط سبز (38.880 ین یا 374 دلار برای استفاده هفت روزه) که مختص کابین های سبز می شود. نوع معمولی بلیط قطار ( 29110 ین یا 280 دلار برای استفاده ی هفت روزه) نیز به طبقه ی اقتصادی اختصاص دارد.

از آنجا که امکان پر بودن قطارهای سبز نسبت به قطارهای اقتصادی کمتر است، بنابراین اگر به صورت گروهی و با دوستان خود سفر می کنید بهتر است از این نوع استفاده کنید تا همگی بتوانید کنار هم بنشینید (یا اصلا بتوانید بنشینید!).

نکته: این بلیط باید از بیرون ژاپن و قبل از سفر شما رزرو شود.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

  1. یک کارت پسمو Pasmo یا سوئیکا Suica تهیه کنید

برای بهره بردن از سفرهای چندمنظوره در قطارهای مسافت کوتاه ( به عنوان مثال محدوده ی مترو و قطارهای زیرزمینی ژاپن) می توانید از کارت پسمو یا سوئیکا استفاده کرده و آنها را قبل از استفاده شارژ کنید. این کارت های حمل و نقل در زمان شما هم صرفه جویی می کنند (در عین حال ممکن است انتخاب مقصد از دستگاه های خرید بلیط نیز کار آسانی برای شما نباشد).

مبلغ موجود در این کارت ها می تواند از 1000 تا 10000 ین متفاوت باشد که از این مقدار 500 ین آن مبلغ بیعانه محسوب می شود. لازم است بدانید که برخی از قطارها تنها کارت پسمو و تعدادی دیگر فقط سوئیکا قبول می کنند اما بیشتر قطارها، هر دوی این کارت ها را می پذیرند. علاوه بر اینها از این کارت ها می توان برای خرید از مغازه ها و ماشین های فروش خوراکی نیز استفاده کرد.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

  1. اپلیکیشن Hyperdia را دانلود کنید.

در ژاپن تاکسی ها بسیار گران هستند، قیمت تاکسی ها شب هنگام بین ساعت 10 شب تا 5 صبح بیشتر هم می شود و بهتر است که نیاز خود را با سیستم حمل و نقل عمومی مرتفع کنید. این اپلیکیشن ساده یک هدیه ی خدادادی! برای مسافران خارجی است و برای 30 روز اول رایگان می باشد.

پس از وارد شدن به سکوهای ورود و خروج قطارها، این اپلیکیشن به انگلیسی زمان دقیق سفر ، مسافت، هزینه و سایر اطلاعات ضروری را نشان می دهد. این سیستم برای قطارهای پر سرعت و همین طور قطارهای زیرزمینی جوابگو و بسیار دقیق است.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

  1. در پروازهای داخلی از نرخ های تخفیف استفاده کنید.

از آنجا که رقابت عجیبی برای پروازهای داخلی در ژاپن وجود دارد، خطوط هوایی ژاپن تخفیف های زیادی را به مسافرانی که قصد سفر در ژاپن دارند ارائه می دهد. خطوط هوایی  ANA به بازدیدکنندگان خارجی اجازه می دهند که تا 5 پرواز داخلی را با مبلغ 96 دلار انجام دهند.

خطوط هوایی ژاپن همچنین گزینه ای به اسم Oneworld Yokoso دارند که مبلغ آن از 103 دلار شروع می شود؛ اما بلیط های آن را باید خارج از ژاپن و در وب سایت های خطوط هوایی جهانی تهیه کرد.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

  1. اگر امکان انتخاب دارید به جای فرودگاه ناریتا، به هاندا پرواز کنید.

فرودگاه هاندا Haneda برای بسیاری از مسافران خیلی مناسب تر است، البته باید در نظر داشت که فاصله ی هر دوی اینها تا توکیو نسبتا زیاد است. اما انتخاب فرودگاه همیشه به عنوان یک گزینه برای مسافران مطرح نمی شود. به عنوان مثال دلتا تنها به ناریتا پرواز کرده و بر می خیزد. این در حالی است که کاتای پسفیک به هر دو فرودگاه پرواز دارد.

طی کردن مسافت فرودگاه هاندا تا ایستگاه توکیو با قطار تنها 28 دقیقه زمان برده و 580 ین هزینه در بر دارد، در حالیکه فاصله ی فرودگاه ناریتا تا ایستگاه توکیو تقریبا دو برابر است و 58 دقیقه طول می کشد و 2600 ین خرج دارد.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

  1. از فرودگاه ناریتا، N’EX یا Keisei رزرو کنید.

اگر به ناریتا پرواز می کنید، می توانید از سرویس هایی همچون N’EX یا Keisei استفاده کنید که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

قیمت بلیط این قطارها نسبت به قطارهای معمولی بیشتر است. در حال حاضر قیمت بلیط یکطرفه از ناریتا به شهر 1500 ین یا 14 دلار است. البته این نرخ ( نصف میزان معمول) تنها برای ایستگاه Omiya است و ایستگاه توکیو را شامل نمی شود (از ایستگاه توکیو تا ناریتا 3020 هزینه دارد).

قطارهای Keisei نیز فرودگاه ناریتا را به ایستگاه های Ueno و Nippori متصل می کنند، بسته به مقصد شما، این مورد می تواند گزینه ی بهتر و به صرفه تری از لحاظ زمانی باشد. قیمت بلیط ها 2470 ین است و این نرخ برای مسافران خارجی 2200 ین می باشد.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

  1. اپلیکیشن مترجم گوگل را نصب کنید.

مواجهه با زبانی غریبه در ژاپن می تواند برای افرادی که اولین بار به آن سفر می کنند به عنوان یک محدودیت بزرگ محسوب شود. به همین دلیل است که استفاده از اپلیکیشن Goggle Translate می تواند خیلی به کار آید تا شما بتوانید مطلبی که می خواهید بیان کنید را به ژاپنی به گوش شنونده ی خود برسانید.

توجه کنید که هیچ کدام از اپلیکیشن های موجود برای ترجمه (خصوصا زبان ژاپنی) عالی نیستند اما به وسیله ی آنها حداقل می توانید منظور خود را به طرف مقابلتان برسانید.

توصیه هایی که پیش از سفر به ژاپن باید بخوانید

 

  1. آدرس هتل خود را به ژاپنی پرینت کنید.

این گزینه در مورد بسیاری از کشورهای غربی نیز کارآمد است، اما به طور خاص نکته ای بسیار مهم برای سفر به ژاپن است. ممکن است باتری گوشی شما تمام شود و نتوانید از آن برای نشان دادن آدرس به راننده تاکسی استفاده کنید. به همین منظور بهترین راه این است که آدرس خود را به زبان ژاپنی پرینت کنید.

 

منبع: edition.cnn