جشن مردمی در روز جهانی جهانگردی

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
19 شهریور 1394 08:57
0

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دوم تا پنجم مهرماه امسال، آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری علاوه بر مشارکت خانواده تخصصی صنعت گردشگری کشور به صورت سراسری در همه استان‌ها با حضور و همراهی عموم مردم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه اختصاصی «مشارکت ملی گردشگری» با رویکرد همدلی و همزبانی که به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هر سال با فرارسیدن تاریخ 5 مهرماه (27 سپتامبر) همه کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) با تدارک برنامه‌ها و گردهمایی‌های گوناگون این رویداد را در سطح ملی گرامی می‌دارند.

وی با بیان این‌که در این روز هر ساله خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور گردهم جمع می‌شوند، افزود: امسال درصدد برآمدیم تا علاوه‌بر این گردهمایی تخصصی و نیز برگزاری «دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری» (که سه ماه پیش فراخوان آن اعلام شده است) با ایجاد پلی میان این دو رویداد، عموم مردم جامعه را نیز با دعوت به نمایشگاه «تخصصی مشارکت ملی گردشگری» نسبت به آثار و تبعات مثبت توسعه صنعت گردشگری در کشور و به تبع آن فرهنگ‌سازی مورد نیاز، آگاه سازیم.

رحمانی‌موحد با اشاره به اینکه عموم هموطنان می‌توانند از تاریخ 2 تا 5 مهرماه با حضور در محل بوستان نوروز واقع در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد تهران از غرفه‌ها و برنامه‌های متعدد نمایشگاه تخصصی مشارکت ملی گردشگری بازدید کنند، اظهار کرد: آشنایی با اقوام و آیین‌ها، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و نیز آگاهی از خدمات و دستاوردهای فعالیت نهادها و ارگان‌های موثر و همکار در صنعت گردشگری به عنوان متولیان فرابخشی صنعت گردشگری کشور در کنار ده‌ها برنامه مفرح و شاد متناسب با اعیاد موجود بخشی از زوایای نمایشگاه پیش‌رو به شمار می‌آیند.

معاون گردشگری ادامه داد: همزمان با این مناسبت ملی، تمام استان‌های کشور نیز علاوه‌بر برگزاری گردهمایی‌های تخصصی خانواده صنعت گردشگری با ورود به بطن جامعه دو موضوع فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی عمومی را همزمان با روز جهانی جهانگردی اجرایی خواهند کرد.

او همچنین با اشاره به اهمیت حضور و همکاری تمام نهادهای فرابخشی و متولی امر سفر گفت: خانواده صنعت گردشگری مجموعه‌ای یکپارچه است که منفعت حاصل از فضای همکاری و تعامل سبب هم‌افزایی و دست‌یابی به اهداف خرد و کلان کشور خواهد شد.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته مردم بیش از پیش با موضوع سفر و گردشگری آشنا شده‌اند، افزود: اطلاع‌رسانی عموم مردم نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های هر یک از ارگان‌های اجرایی و متولی سفر در نمایشگاه مشارکت ملی گردشگری، بستری مساعد از جنس تعامل و همبستگی را در راستای افزایش خدمت‌رسانی به گردشگران، ارتقای سطح خدمات و نیز نهادینه کردن فرهنگ سفر در کشور به دنبال خواهد داشت.

رحمانی‌موحد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ذاتی و دلیل انتخاب مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد تهران، بیان کرد: محوطه مورد نظر با دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری شهری در پایتخت همچون پارک آب و آتش، پل طبیعت، گنبد رصد، مسیرهای پیاده‌روی در بافت طبیعی و نیز وجود مراکز پذیرایی و تفریحی، روزانه پذیرای هزاران نفر از هموطنان است که این قابلیت در کنار ظرفیت‌های نمایشگاه پیش‌رو زمینه دستیابی به اهداف اشاره شده را فراهم خواهد آورد.

معاون گردشگری از تمام نمایندگان نهادهای حاضر خواست تا با تمام توان در نمایشگاه تخصصی «مشارکت ملی گردشگری» به عنوان سمبل فرهنگ سازی در حوزه صنعت گردشگری مشارکت کنند و با ایجاد ارتباط دو سویه قوی میان بخش دولتی و عموم جامعه با رویکرد همدلی و همزبانی حساسیت عمومی نسبت به موضوع گردشگری را رقم بزنند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.