در دومین دورهمی لست‌سکند در چابهار چه گذشت؟

در دومین دورهمی لست‌سکند در چابهار چه گذشت؟ + تصاویر
09 دی 1398 17:17

چندی پیش، اولین دورهمی لست‌سکند برگزار شد و باتوجه به استقبال شما همراهان گرامی و همچنین وعده‌ای که داده بودیم، دومین دورهمی لست‌سکند را نیز با حضور 18 نفر از کابران فعال سایت لست‌سکند و اپلیکیشن لست‌گرام در شهر زیبای چابهار برگزار کردیم. این سفر با همکاری آژانس لیپار گشت و وب‌سایت لست‌سکند در تاریخ 21 آبان الی 24 آبان 98 برگزار شد.

در این سفر کوتاه چهار روزه، برنامه‌های مختلفی برای کاربران تدارک دیده شده بود که در این مقاله به اختصار گزارشی از آن را خواهیم داشت.

برنامه در روز 21 آبان در فرودگاه مهرآباد شروع شد. برای این دورهمی کاربران فعال با هواپیمایی معراج از فرودگاه مهرآباد به چابهار سفر کردند. پرواز تقریبا 2 ساعت زمان برد و بعد تمامی میهمانان به همراه تیم لست‌سکند از فرودگاه به هتل محل اقامت منتقل شدند. محل اقامت در این دورهمی، هتل لاله در نظر گرفته شده بود. میهمانان بعد از چک‌این و استراحتی کوتاه برای شام در رستوران هتل دور هم جمع شدند. پس از صرف شام و گپ و گفتگو با یکدیگر، تولد یکی از همراهان لست‌سکند را به همراه موسیقی سنتی بلوچ جشن گرفتیم.

هتل لاله

در روز اول بعد از صرف صبحانه و راس ساعت 9 به سمت جاذبه‌های زیبای چابهار حرکت کردیم. در این روز به باغ میوه‌های استوایی (موز، گواوا و...) در روستای کهیر سر زدیم و بعد از آن از پدیده عجیب و زیبای زمین‌شناسی در بندرتنگ به گلفشان بازدید داشتیم. برای ناهار به روستای درک رفته و در خانه یکی از مردم مهربان این روستا ناهار را میل کردیم. ناهار در این روز ماهی به همراه ترشی انبه بود و بعد از ناهار نیز میزبان با شیرچای و خرما از میهمانان پذیرایی کرد. بعد از استراحتی کوتاه به ساحل روستای درک رفتیم. ساحل روستای درک محل تلاقی دریا و کویر است که میهمانان در این ساحل، به تماشای غروب زیبای آفتاب نشستند.

باغ‌ میوه‌های استوایی

گل‌فشان بندر تنگ

ساحل روستای درک

در روز دوم با توجه به فشرده بودن برنامه، ساعت 8 صبح به سمت جاذبه‌ها حرکت کردیم. در ابتدا از تراس روستای کمب (بزرگترین روستای ایران) ساحل زیبایی را شاهد بودیم و بعد در جاده ساحلی به سمت اسکله رمین رفتیم. جاده ساحلی یکی از زیباترین جاده‌های جنوب کشور است که از چابهار تا خلیج گواتر کشیده شده است. بعد از اسکله رمین راهی تالاب صورتی لیپار شدیم که البته با توجه به بارندگی، رنگ این تالاب بیشتر به خاکستری شبیه بود. در مسیر از کوه‌های مریخی بازدید کوتاهی داشتیم و در انتهای جاده ساحلی به نقطه صفرمرزی ایران یعنی خلیج گواتر رسیدیم. در اینجا میهمانان با قایق به مرز ایران و پاکستان رفتند و علاوه بر تجربه قایق‌سواری و دیدن جنگل‌های حرا، از دیدن شنای دلفین‌ها و پرندگان دریایی لذت بردند. میهمانان بعد از تفریحات آبی در گواتر به اسکله صیادی بریس رفتند که یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین اسلکه‌های صیادی ایران است. ناهار را در روستای بریس در خانه یکی از مردم محلی این روستا میل کردیم. ناهار بریانی و ماهی بود. بعد از بریس به شهر چابهار بازگشتیم و میهمانان را برای خرید به بازار قدیم چابهار رساندیم. میهمانان از بازار قدیم به منطقه آزاد نیز رفته و از آنجا نیز بازدید کردند.

تراس روستای کمب

تالاب صورتی لیپار

کوه‌های مریخی

جنگل‌های حرا (خلیج گواتر)

بندر صیادی بریس

روز سوم، روز آخر دورهمی دوم لست‌سکند بود که با دیدن طلوع آفتاب در ساحل دریای بزرگ شروع شد. البته در این برنامه تنها برخی از میهمانان حضور داشتند، زیرا بازدید از ساعت پنج صبح شروع شد. بعد از صرف صبحانه و تحویل اتاق‌‌ها میهمانان جلسه کوتاهی با مدیر هتل داشته و نقدهای خود را به مدیریت منتقل کردند. در ادامه روز به ساحل زیبای پزم رفته و بعد از گشت کوتاهی برای ناهار به رستورانی در بندر کنارک رفتیم. بعد از ناهار و استراحت، میهمان یک زوج بلوچ برای شیرچای بودیم که خانه آنها در اسکله صیادی کنارک قرار داشت. میهمانان بعد از دیدن غروب آفتاب به سمت فرودگاه رفته و ساعت 19:10 به سمت تهران حرکت کردند.

طلوع خورشید در دریای بزرگ

ساحل پزم

بندر کنارک

کاربران در هتل لاله

امیدواریم که در این دورهمی هم به میهمانان خوش گذشته باشد و دستاوردهای مفیدی را از این دورهمی با خود به خانه برده باشند. دستاوردهایی که علاوه بر افزایش معلوماتشان در زمینه‌ی تولید محتوا، باعث شده باشد تا دید روشن‌تری نسبت به شهر چابهار و استان سیستان و بلوچستان به دست آورده باشند. امیدواریم که در دورهمی‌های آتی، تعداد بیشتری از شما همراهان گرامی را در کنار خودمان داشته باشیم، پس از همین حالا شروع کنید و به یکی از کاربران فعال لست‌سکند یا لست‌گرام تبدیل شوید. منتظر دیدارتان در دورهمی بعدی لست‌سکند هستیم.