هشدار یک هنرمند درمورد تغییرات آب‌ و هوایی با خلق اثری شنی!

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هنرمندان چطور در مورد تغییرات آب و هوایی هشدار می‌دهند؟ +تصاویر
10 دی 1398 10:00
0

لئوناردو ارلیخ هنرمندی است ک ترافیک سنگینی در ساحل میامی ایجاد کرده‌ است. اثر بزرگ و منحصربه‌فرد او "ترتیب اهمیت" نام دارد. کار او شامل 66 مجسمه شنی از ماشین‌های سواری و کامیون‌ها در اندازه‌های واقعی است که به نظر می‌رسد این ماشین‌ها شنی به طرز بدی گیر افتاده‌اند که فقط قسمت بالایی ماشین پیداست.

این بزرگ‌ترین اثر ارلیخ تا به امروز است و این صف سورئال ماشین‌های او در واکنش به تغییرات جهانی آب‌وهوا ساخته‌ شده است. صف این اتومبیل‌ها به معنای نشان دادن احساس ویرانی‌ است. گویا بعد از سال‌ها که از ویرانی آن‌ها گذشته، به آن‌ها نزدیک می‌شوی. متصدی این اثر، ژیمنا کامتوس در مورد ماشین‌ها گفت: «این تصویر از پمپی Pompeii معاصر است.» پیام این اثر به بالا آمدن سطح دریاها و خواهش از انسان‌ها برای در نظر گرفتن عواقب این پدیده در صورت انجام ندادن کاری است. خطر این پدیده در ابتدا برای شهرهای ساحلی مثل میامی و بعد از آن برای تمام دنیا خواهد بود.

ارلیخ احساس کرد که باید این فاجعه زیست‌محیطی را در کار خود به نمایش بگذارد. اثر تفکر برانگیز این هنرمند این دیدگاه را القاء می‌کند که آینده جهان در صورت عدم توجه ما ( به‌خصوص رهبران جهان)  به خطر تغییرات آب‌وهوایی چگونه می‌تواند باشد. ارلیخ در اظهارات خود توضیح داد: «تغییرات آب‌ و هوایی و عواقب آن دیگر یک دیدگاه یا عقیده نیست.» وی همچنین افزود: «بحران آب‌ و هوا مشکلی اساسی است که نیاز به راه‌ حلی فوری دارد. من به‌عنوان یک هنرمند، با جدیت افراد را از این حقیقت آگاه می‌کنم و موضوع اصلی هم این است که ما نباید از مسئولیت خود برای محافظت از زمین شانه خالی کنیم.»

در ادامه، تصاویری از این نمایشگاه شنی را تماشا می‌کنیم.

 

هشدار یک هنرمند درمورد تغییرات آب‌وهوایی با خلق اثری شنی از ترافیک ماشین‌هاهشدار یک هنرمند درمورد تغییرات آب‌وهوایی با خلق اثری شنی از ترافیک ماشین‌هاهشدار یک هنرمند درمورد تغییرات آب‌وهوایی با خلق اثری شنی از ترافیک ماشین‌هاهشدار یک هنرمند درمورد تغییرات آب‌وهوایی با خلق اثری شنی از ترافیک ماشین‌هاهشدار یک هنرمند درمورد تغییرات آب‌وهوایی با خلق اثری شنی از ترافیک ماشین‌هاهشدار یک هنرمند درمورد تغییرات آب‌وهوایی با خلق اثری شنی از ترافیک ماشین‌ها

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.