ماموت‌هایی 25000 ساله که گوشت و آتش را تامین می‌کرده‌اند

تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ماموت‌هایی 25000 ساله که گوشت و آتش را تامین می‌کرده‌اند! +تصاویر
20 فروردین 1399 07:00
1

باستان شناسان اخیرا بقایایی دایره‌ای شکل به عرض بیش از 12 متر را از ماموت‌هایی عظیم الجثه کشف کرده‌اند که کاملا استخوان‌های آن‌ها حفظ شده است. این بقایا شامل؛ عاج، جمجمه و استخوان بیش از ۶۰ ماموت پشم دار در روسیه است. به نظر می‌رسد این ساختار‌ها حدود ۲۵ هزار سال قدمت داشته باشند. دانشمندان با کشف این بقایا در حال تحقیقات بیشتر در مورد ماموت‌ها هستند. ما را در لست سکند همراهی کنید تا بیشتر با کشف جدید دانشمندان آشنا شویم.

ماموت‌هایی 25000 هزار ساله که گوشت و آتش را تامین می‌کرده‌اند

طبق تحقیقات جدید که در مجله اسمیتسونیان منتشر شده است، تعداد اجزا و استخوان‌هایی که کشف شده است، شگفت‌آور بیان شده است و بعضی از آن‌ها به قدری بزرگ هستند که قبلا مانندشان دیده نشده است. از طریق آزمایش کربن سن آن‌ها را حدود 25000 سال تخمین زده‌اند و بعضی استخوان‌ها نیز سوخته کشف شده‌اند که نشان می‌دهد مردم احتمالا پس از افروختن آتش از آن‌ها برای روشن نگه داشتن آتش استفاده می‌کرده‌اند.

ماموت‌هایی 25000 هزار ساله که گوشت و آتش را تامین می‌کرده‌اند

همچنین بقایای تکه‌های غذا شامل سبزیجات، سیب زمینی و هویج نیز در این محوطه کشف شده است، و گودال‌هایی بزرگ در اطراف ماموت‌ها وجود دارد. با توجه به حجم گوشت ماموت حدس زده ‌می‌شود که این گودال‌ها برای فرآوری و ذخیره گوشت ماموت استفاده می‌شده است و از استخوان‌ها نیز در آتش افروزی استفاده می‌شده است و سبزیجات هم که مکمل رژیم غذایی گوشتی انسان‌ها بوده است.

البته نظریه دیگر بیان می‌کند که شاید این بقایا مربوط به محل برگزاری یک مراسم مذهبی بوده باشد که طبق نظر دانشمندان نمی‌تواند در مقابل نظریه اول قرار بگیرد. چرا که معمولا در زندگی مردم باستان غذا و مراسم مذهبی نقش محوری داشته‌اند. سابق بر این مواردی از استخوان‌های ماموت‌ها در اروپای شرقی کشف شده بود که البته طول زیادی نداشته‌اند.

ماموت‌هایی 25000 هزار ساله که گوشت و آتش را تامین می‌کرده‌اند

استخوان‌های سایت روسی تقریبا تماما استخوان‌های ماموت بودند، همچنین این اولین باری است که محققان شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد افرادی که در منطقه زندگی می‌کرده‌اند از چوب برای شروع آتش استفاده کرده‌اند. این نشانه زندگی است!

آتش علاوه بر اینکه پس از تاریک شدن هوا به انسان‌ها کمک می‌کرده است تا پس از تاریک شدن هوا به کار خود ادامه دهند و به فرآوری و ذخیره مواد غذایی بپردازند، در خشک کردن مواد غذایی نیز به ساکنان این منطقه کمک می‌کرده است. آتش باعث می‌شده است که انسان‌ها حداکثر استفاده را از ماموت‌ها ببرند.

ماموت‌هایی 25000 هزار ساله که گوشت و آتش را تامین می‌کرده‌اند

با وجود مطالعاتی که بر روی این بقایای ماموت صورت پذیرفته است، ولی هنوز هم مطالعات بیشتر برای کشف ابعاد جدیدی از گذشته انسان‌ها در دوران ماموت‌ها ضروری است. بخصوص مشخص نیست چرا این استخوان‌ها بصورت دایره‌ای قرار گرفته‌اند، بنابراین تحقیقات بر روی این سایت ارزشمند تاریخی همچنان ادامه دارد و باید منتظر نتایج شگفت‌آور جدیدی باشیم!

منبع: ​ thevintagenews.com