جست و جوی مجدد هواپیمای گم شده ، تکرار کابوس مالزیایی ها؟

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
08 دی 1393 00:00
0

یک عملیات جستجوی گسترده با شرکت ده ها کشتی و هلی کوپتر و هواپیما برای یافتن هواپیمای خطوط هوایی ایرآسیا که صبح یکشنبه بر فراز دریای جاوا ناپدید شد شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بامبانگ سولیستیو مدیر سازمان جستجو و امداد مالزی در جاکارتا گفت براساس اولین تخمین ها از مختصات جغرافیایی تصور بر این است که "هواپیما اکنون در قعر دریا باشد."

با این حال مقام ها می گویند که تا این لحظه هنوز هیچ اثری از این هواپیما که با ۱۶۲ مسافر از اندونزی به سنگاپور می رفت پیدا نشده و هواپیما پیش از حادثه وضعیت اضطراری اعلام نکرده بود.

پرواز شماره کیو زی ۸۵۰۱ خطوط هوایی ایرآسیا با هواپیمای ای ۳۲۰-۲۰۰، یک ساعت پس از برخاستن در ساعت ۶:۲۴ به وقت محلی (۲۳:۲۴ گرینویچ در روز شنبه) از صفحه رادارها ناپدید شد.

در زمان حادثه هوای بد در ناحیه گزارش شد و خلبان به همین دلیل خواستار تغییر مسیر شده بود اما به گفته مقام ها زنگ خطر از سوی هواپیما به صدا در نیامده بود.

تونی فرناندز رئیس شرکت هوایی ایرآسیا می گوید که ناپدید شدن هواپیمای این شرکت او را "در هم شکسته" است. عملیات جستجو با تاریک شدن هوا متوقف شد اما اکنون از ساعت ۲۳:۰۰ یکشنبه شب به وقت گرینویچ از سر گرفته شده.

هواپیما سورابایا در شرق جاوا را در ساعت ۵:۳۵ ترک کرده بود و قرار بود حدود سه ساعت بعد در سنگاپور بنشیند. بستگان مسافران در بهت و اندوه در هر دو فرودگاه در سنگاپور و سوارابایا جمع شده اند.

آقای فرناندز که مدیر عامل ایرآسیاست یکشنبه به سورابایا رفت و در یک کنفرانس خبری گفت:‌ "ما از آنچه اتفاق افتاده درهم شکسته ایم، این حادثه باورنکردنی است." او گفت:‌ "ما اکنون نگران بستگان و خویشاوندان درجه یک هستیم - برای ما هیچ چیزی مهم تر از حال خانواده های خدمه و مسافران نیست... امیدواریم که هواپیما به سرعت پیدا شود و بتوانیم علت حادثه را دریابیم."

آقای فرناندز که از ۲۰۰۱ صاحب این گروه بوده و آن را با موفقیت زیاد اداره کرده گفت: "این بدترین کابوس برای من است."

منبع : بی بی سی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.