جاده های مرگ که رانندگی در آن ها مساوی با خودکشی است!

4.6
از 40 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر می خواهید زنده بمانید راهی این جاده های مرگ نشوید! +تصاویر
02 دی 1398 07:00
5

وقتی در مورد جاده‌ها صحبت می‌کنيم، معمولاً بزرگراه‌های طولانی و تکراری در ذهنمان تداعی می‌شود. با اين حال، بايد بدانيد همه جاده‌ها مانند آنها نيستند. رانندگان برای عبور از برخی جاده‌ها و زنده بیرون آمدن از آن‌ها، به مهارت‌ زيادی احتياج دارند. درست حدس زدید، پیش‌تر هم لیستی از 10 جاده خطرناک در سراسر جهان که رانندگی در آن ها جرات می خواهد را به شما معرفی کرده بودیم، اما بد نیست بدانید که این لیست هر چند وقت یک بار به‌روز رسانی می‌شود و به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم لیست تازه‌ی خطرناک‌ترین جاده های دنیا را برایتان تهیه کنیم. در اين ليست تعداد زيادی از جاده‌های صخره‌ای يک طرفه، جاده‌های بدون هيچ نوع مانع و دورترين مسيرهايی را که حتی تصور نمی کرديد را خواهيد ديد. از کوه‌های برفی و جاده‌های يخی آلاسکا گرفته تا دره‌های عميق و باريک نيوزلند! همراه لست سکند باشید!

 

جاده مرگ، بوليوی، Death Road

جاده يونگاس (Yungas Road) در سراسر جهان به عنوان خطرناک‌ترين جاده جهان شناخته شده است. اين جاده 67.5 کيلومتر طول دارد و يکطرفه است و با صخره‌های شيب‌دار احاطه شده و هيچ مانعی برای محافظت از سقوط خودروها به اعماق دره وجود ندارد. با اين حال، خطر اين جاده آن را به يک جاذبه گردشگری تبديل کرده است. دوچرخه سواری در جاده يونگاس يکی از محبوب‌ترين فعاليت‌ها در بين گردشگران بوليوی در جهان است.

جاده مرگ، بوليوی، Death Road

 

بزرگراه جيمز دالتون در آلاسکا، ايالات‌متحده، James Dalton Highway

جيمز دالتون (James Dalton) يکی از خطرناک‌ترين جاده‌های جهان است که از فیربنکس(Fairbanks  شهری در مرکز ايالت آلاسکا) تا شمال آلاسکا امتداد دارد. هوای سرد، وجود سنگ‌ريزه‌های کوچک بر روی جاده و قطعات يخی که گاه و بی‌گاه با ماشين‌ها برخورد می‌کنند از بزرگترين معضلات جاده جيمز دالتون هستند. هر ساله حدود 300 تصادف در اين جاده اتفاق می‌افتد، که شايد خيلی به نظر نرسد اما بايد به خاطر داشته باشيد که خيلی از افراد صرفا برای ماجراجویی در این جاده، خودشان را به کشتن می‌دهند.

بزرگراه جيمز دالتون در آلاسکا، ايالات‌متحده، James Dalton Highway

 

زوجی لا، هند، Zoji La

زوجی پس (Zoji pass) يا زوجی لا (Zoji La) يک گذرگاه کوهستانی در هيماليای هند است که حدود 3000 متر بالاتر از سطح دريا قرار گرفته است. زوجی لا هيچ‌گونه آسفالتی ندارد، به همين دليل بسته به فصل، جاده‌های اينجا به شدت خطرناک، باريک و يخ زده و يا واقعا گل‌آلود هستند. علاوه بر اين، وسايل نقليه اغلب بين گله‌های گوسفند و بزهايی که در جاده‌ها قرار دارند، گير می‌افتند. هنگامی که اين اتفاق می‌افتد، رانندگان غالباً بايد ساعت‌ها صبر کنند تا جاده باز شود. زوجی لا به دليل شرايط سخت رانندگی در بيشتر سال بسته است اما وقتی باز شد می‌توانيد در مورد وسايل نقليه‌ای که از جاده سقوط کرده‌اند بخوانيد.

زوجی لا، هند، Zoji La

 

BR-116، برزيل

اين جاده دارای نام مستعار "Rodovia de Morte" است، که به معنای بزرگراه مرگ می‌باشد. به دليل نگهداری بد و تعمير غير اصولی آن و همچنين استقرار دسته جنايتکاران و راهزنان در طول مسير، اين جاده خطرناکترين جاده برزيل است. علاوه بر اين، بزرگراه دارای يک طراحی مارپيچ است که از بالا شگفت انگيز به نظر می‌رسد اما مطمئناً رانندگی بر روی آن آسان نيست. در حقيقت، BR-116 بيشترين تعداد وسايل نقليه بزرگ جهان در جاده‌ها را دارد.

BR-116 برزيل

 

جاده Le Passage du Gois در فرانسه

جاده Le Passage du Gois به قدری خطرناک است که مقامات هر روز فقط چند ساعت آن را باز می‌کنند. برای بقيه روز اين جاده زير آب است. بله، درست متوجه شده‌ايد. اين گذرگاه جزيره Ile de Noirmoutier را به خشکی متصل می‌کند و هيچ مانعی برای محافظت از رانندگان ندارد زيرا جاده به هر حال بيشتر اوقات در زير آب قرار دارد.

جاده Le Passage du Gois در فرانسه

 

جاده اسکيپرز کانيون، نيوزيلند، Skippers Canyon Road

جاده اسکيپرز کانيون (Skippers Canyon) در نيوزيلند به قدری خطرناک است که فقط برای رانندگی بر روی آن به مجوز ويژه احتياج داريد. اسکيپرز کانيون بسيار باريک است و به همين دليل تعداد اندکی اتومبیل را در این جاده می‌بینید. اين مسير ظرفيت عبور دو اتومبيل در يک زمان را ندارد، در نتیجه اگر ماشينی از روبه‌رو بيايد، شايد راننده اتومبيل مقابل مجبور شود که کيلومترها دنده عقب برود تا هر دو ماشين بتوانند عبور کنند.

جاده اسکيپرز کانيون، نيوزيلند، Skippers Canyon Road

 

جاده جلال آباد - کابل، افغانستان 

جاده 65 کيلومتری جلال آباد به کابل اغلب اوقات به عنوان يکی از خطرناک‌ترين جاده‌های جهان شناخته می‌شود و اين تنها به اين دليل نيست که مقر اصلی گروه تروريستی طالبان بوده است، بلکه به دليل ترکيبی از معابر باريک و پر پيچ وخم و راننده‌های محلی است که کاملا بی مهابا رانندگی می‌کنند. جای تعجب نيست که تصادفات کشنده در اين جاده يک اتفاق روزانه است.

جاده جلال آباد-کابل، افغانستان 

 

بزرگراه ترانس سيبری در روسيه

رانندگی در اطراف سيبری هميشه يک چالش است و اين ليست بدون بزرگراه ترانس سيبری کامل نخواهد بود. بزرگراه ترانس سيبری (Trans-Siberian) يک بزرگراه نيمه ساخته و ناقص است که در روسيه قرار دارد و يکی از طولانی‌ترين بزرگراه‌های جهان محسوب می‌شود. حفظ اين بخش طولانی از جاده، تقريباً غيرممکن است. بخش‌هايی از جاده مانند يک بزرگراه خوب به نظر می‌رسد اما بيشتر آن شبيه يک مسير خاکی است. وقتی باران شديد می‌بارد، فقط سرسخترين وسايل نقليه 4×4 (خودرو هايی که نيروی توليدی موتور بطور هميشگی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد) می‌توانند از اين منطقه گل‌آلود عبور کنند. به همين دليل است که اين جاده در زمستان وقتی همه چيز يخ زده ايمن‌تر است.

بزرگراه ترانس سيبری در روسيه

 

گذرگاه نانگا پاربات، پاکستان، Nanga Parbat Pass

گذرگاه نانگا پاربات (Nanga Parbat Pass) در پاکستان دارای نام مستعار "جاده فری ميدوز(‘Fairy Meadows Road)(به معناي جاده مزارع رويايی)" است، اما با اين نام مستعار بی‌گناه فريب نخوريد. اين جاده به قاتل کوه معروف شده است که يکی از جاده‌های خطرناک جهان بوده و تاکنون منجر به حوادث خطرناک و کشنده‌ای شده است. گذرگاه کوهستانی ناپايدار و باريک همراه با ارتفاع زياد، اين جاده را به يک کابوس واقعی تبديل می‌کند. اما موضوع به همين جا ختم نمی‌شود! گذرگاه نانگا پاربات همچنين دارای حدودا 12 کيلومتر جاده بدون حصار و پر پيچ‌وخم با صدها نقطه کور از جانب لنگر غربی هيماليا ميباشد. البته به گفته‌ی برخی، منظره‌ی بالای کوه به‌قدری زيبا است که ارزش رفتن را دارد اما فراموش نکنيد که اين جاده قاتل کوه بوده و بسياری را به کشتن داده است.

گذرگاه  نانگا پاربات، پاکستان، Nanga Parbat Pass

 

از این دست جاده‌ها در ایران سراغ دارید؟ حاضرید ریسک کرده و هیجان را با رانندگی در چنین جاده‌هایی تجربه کنید؟

 

منبع: passportsymphony.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.