راز اتفاقات عجیب در گورستانِ مرموزِ استول در کانزاس چیست؟

4.3
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
راز اتفاقات عجیب گورستان مرموز استول ، دروازه‌ای رو به جهنم، کشف شد! +تصاویر
30 شهریور 1398 10:00
0

طبق اعتقاد برخی از مردم، مکان‌های ترسناکی وجود دارد که از طریق زیرزمین آن مکان‌ها دسترسی به قلمروهایی فرازمینی مانند جهنم امکان‌پذیر است. یکی از این مکان‌ها در شهر کوچک و آرام استول (Stull) در ایالت کانزاس (Kansas) آمریکا است. افسانه‌های بسیار قدیمی می‌گویند در کلیسای مخروبه قدیمی و گورستان مرتفع استول واقع در تپه امانوئل، شیاطین واقعی حضور دارند. این افسانه‌ها بر اساس داستان‌های محلی شکل‌گرفته‌اند. همچنین گفته می‌شود که در گورستانِ کوچکِ استول راه‌هایی مخفی وجود دارد که به عالم اموات راه پیدا می‌کند.

راز اتفاقات عجیب در گورستانِ مرموزِ استول چیست؟

یافتن این راه‌ها تقریبا غیر ممکن است و به‌صورت مهر و موم‌ شده و پنهان هستند. امکان دسترسی به این راه‌های مخفی فقط در هالووین (Halloween، جشنی سنتی در سی و یکم اکتبر هر سال که در آن لباس‌های عجیب می‌پوشند و صورتک‌های ترسناک بر صورت می‌زنند) و زمان اعتدال بهاری (آغاز بهار نجومی در نیم‌کره شمالی) فراهم می‌شود. اگر کسی به این راه‌ها دسترسی پیدا کند، هرگز نباید ریسک عبور از آن‌ها را به جان بخرد، چراکه بازگشت غیرممکن است.

آیا گورستان استول، دروازه‌ای رو به جهنم است؟

در تاریخ استول واقعیت‌های عجیبی وجود دارد که منطقه‌ای نفرین‌ شده را به صورتی قوی تائید می‌کند. در اوایل دهه 1900 میلادی پسری به‌صورت تصادفی توسط پدرش به آتش کشیده شد. چند سال بعد مردی حلق‌آویز از درخت در نزدیکی شهر پیدا شد.

راز اتفاقات عجیب در گورستانِ مرموزِ استول چیست؟

هردوی این حوادث نزدیک جاده‌ای اتفاق افتاده است که در نقشه‌های قدیمی استول به جاده شیطان معروف بوده است. خلاصه اینکه هنوز هم که هنوز است راز و رمز این حوادث و ارتباط آن‌ها با شاهزاده تاریکی کشف نشده است. همچنین داستان‌هایی مبنی بر اینکه افراد کنجکاوی که به این مناطق رفته‌اند به‌وسیله دنبال شدن توسط یک کامیونت، وحشت‌زده و ترسانده شده‌اند. برخی می‌گویند این کامیونت مزاحم تا حدود 30 کیلومتر به دنبال کردن آن‌ها ادامه داده است.

در سال 1867 کلیسای کوچک سنگی در دامنه تپه و بالاتر از قبرستان معروف استول ساخته شد. این کلیسا به صورتی ناگهانی آتش می‌گیرد و آثار قدیمی داخل آن‌ یک‌شبه ناپدید می‌شود، این حادثه تا به امروز به‌صورت یک راز باقی‌ مانده است.

راز اتفاقات عجیب در گورستانِ مرموزِ استول چیست؟

کلیسای استول از سال 1922 مخروبه شده است و طی گذشت سال‌ها و برخورد صاعقه شکاف بزرگی در یکی از دیوارهای سنگی و قدیمی آن اتفاق افتاده است. همچنین طبق اخبار روزنامه‌های محلی، در 29 مارس سال 2002 نیز این کلیسا به طرز عجیبی شکاف بزرگی برداشته است. ضمن اینکه افرادی که در نزدیکی آنجا زندگی می‌کردند، به‌هیچ‌عنوان متوجه این اتفاق نشده‌اند.

چه چیز باعث تخریب کلیسای کوچک بالای قبرستان شده است؟ آیا افرادی به دلیل اینکه شایعه شده بود این کلیسا راهی برای دسترسی به جهنم دارد، آن را خراب کرده‌اند؟

در گورستان استول درخت کاج بلندی وجود داشت که در سال 1998 قطع شد. این درخت باوجود سالم بودن برای تخلیه هیجانات جشن هالوین، روز قبل از برگزاری این جشن قطع شد. درخت کاج به دلیل رشد در وسط یک سنگ آن را به دونیم تقسیم کرده بود. ظاهراً اعتقاد بر این بوده است که این درخت برای آویزان کردن جادوگران استفاده می‌شده است و کلیسا و درخت هر دو جزء نشانه‌های شرارت محسوب می‌شده‌اند. در واقع فکر می‌کنند این دو نشانه به پیدا کردن راه منتهی به جهنم کمک می‌کرده‌اند.

راز اتفاقات عجیب در گورستانِ مرموزِ استول چیست؟

بیش از یک قرن است که افسانه‌ها و داستان‌هایی مبنی بر ارتباط استول با شیطان و فعالیت‌های شیطانی یا عالم غیب وجود دارد. آیا بالاخره شیاطین و شیطان‌پرستان کلیسای بالای قبرستان را خراب کرده‌اند؟ آیا آن‌ها هنوز هم در این منطقه مراسم‌های خود را برگزار می‌کنند.

طبق افسانه‌ها اسم اولیه این شهر کوچک «جمجمه» بوده است. بعد از مدتی این نام برای پوشاندن رابطه این مکان با جادوی سیاه، ارواح، جادوگری و اتفاقات ماورایی به استول تغیر یافته است. شیطان در فرهنگ‌عامه احتمالاً برای سرگرمی استفاده می‌شود، ولی در واقعیت موضوعی پیچیده و جدی است.

راز اتفاقات عجیب در گورستانِ مرموزِ استول چیست؟

راز اتفاقات عجیب در گورستانِ مرموزِ استول چیست؟

 

منبع: ancientpages.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی