شهر ساحلی نونگوی، تانزانیا

5
از 1 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
09 مهر 1390 00:00
0

شهر ساحلی نونگوی (Nungwi) در اصل، پایتخت منطقه زنگبار (Zanzibar) واقع در کشور تانزانیا در شرق قاره آفریقا است که اقتصاد آن به ساخت کشتی های یک دکلی وابسته است اما در طول دهه ی اخیر، این ساحل به سرعت به مکانی توریست پسند و شلوغ تبدیل شد. با آمدن تعداد بیشمار و رو به تزاید مهمانخانه ها، فروشگاه ها و رستوران ها، دهکده ی ماهیگیری قدیمی این ساحل به کنار رفت. هیپی های پیر، جوانان بانشاط، دانش آموزان و کسانی که از کار کردن در شهرهای اروپایی خسته شده اند، همگی به ساحل شنی سفید رنگ، درختان نخل منظم، دریای لاجوردی رنگ و آفتاب درخشان این ناحیه جذب شده اند. چشم انداز نونگوی بسیار زیباست اما تعداد بیش از حد توریست ها، صداهای بسیار و پیشرفت جزئی اما کنترل نشده ی این ناحیه، همگی از لذت واقعی آن می کاهند.

سواحل این ناحیه روزها شاهد توریست هایی است که در زیر نور آفتاب به خواب رفته اند، یا شنا می کنند و یا در حال لذت بردن از ماساژ هستند. در همین حال عده ای از اهالی محلی کالاهای خود را می فروشند که شامل نقاشی های سطح متوسط، عینک های آفتابی و لباس های دست دوم فوتبال است. اما پس از غروب آفتاب، توریست ها به جنب و جوش می افتند و تمام این ناحیه فضایی پرنشاط به خود می گیرد. آتش بازی های ساحلی آغاز می شوند، کوکتیل های فراوانی سرو می شود و تا صبح نوای موسیقی شنیده می شود. این منطقه به هیچ عنوان مناسب کسانی که به دنبال آرامش و سکوت هستند، نمی باشد.

با وجود نفوذ صنعت توریسم به درون نونگوی، این شهر هنوز حالت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده است. این ناحیه یکی از آخرین نواحی ساحلی کشور زنگبار بود که به هتل و سایر امکانات توریستی مجهز شد. در اواسط دهه ی 1990 بود که درخواست اعمال تغییرات اساسی و پیشرفت ناحیه، به شدت از سوی اهالی محلی آن رد شد. امروزه، اهالی مستقل دهکده با افتخار ابراز می دارند که توریست ها در این ناحیه رضایت خاطر دارند و اوقات خوشی می گذرانند. هرچند که این مردم چندان صمیمی نیستند اما اکثر توریست ها به این نتیجه رسیده اند که مقداری احترام فرهنگی، ادب و توانایی بیان تعدادی کلمات سواحیلی (Swahili) برای ایجاد مقداری صمیمیت کافی می باشد.

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

شهر ساحلی نونگوی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.