زندان دیگری در آمستردام تغییر کاربری می دهد !‏

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زندان دیگری در آمستردام تغییر کاربری می دهد !‏ + تصاویر
24 مهر 1396 15:00
0

تغییر کاربری زندان ها در آمستردام اصلا عجیب نیست ، برای مدت دو دهه است که تعداد زندانیان در این شهر به قدری کاهش یافته که بسیاری از زندان ها خالی هستند که همین موجب شده به هتل یا محله مسکونی تبدیل شوند. این پروژه جدید برای تبدیل یک زندان به نام Bijlmer Bajes به یک منطقه مسکونی سرسبز و سازگار با محیط زیست در اوایل سال 2018 آغاز می شود. این زندان که در قلب شهر آمستردام واقع شده است از سال 2016 بسته شده است و با توجه به موقعیت خوبی که دارد تصمیمات متعددی برای تغییرکاربری آن صورت گرفته است تا در نهایت بازسازی زندان و تبدیل آن به یک محله مسکونی سرسبز تایید شده است.

این منطقه بسیار وسیع است و می تواند به تعداد کافی خانه در خود جای بدهد ، اما تنها تفاوتی که این منطقه مسکونی خواهد داشت این است که هیچ ماشینی حق ورود به آن را نخواهد داشت. این منطقه مسکونی یک منطقه سبز خواهد بود ، پر از طبیعت ، باغ و فضای سبز که در گوشه و کنار آن مجموعه های ورزشی نیز تعبیه می شود. یکی از برج های فعلی زندان قرار است به یک برج سبز تبدیل شود که شامل یک پارک و فضای سبز عمودی خواهد شد. قرار است این منطقه طوری طراحی شود که تا جای ممکن از انرژی بازیافتی در آن استفاده گردد. بنابراین این پروژه بسیار بزرگ و زمان بر خواهد بود چرا که تعمیرات اساسی باید به روی مجموعه قدیمی زندان انجام شود تا یک مجموعه کاملا سازگار با محیط زیست ساخته شود.

زندان دیگری در آمستردام تغییر کاربری می دهد !‏

زندان دیگری در آمستردام تغییر کاربری می دهد !‏

منبع : lonelyplanet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.