قدیمی ترین جنگل جهان در نیویورک کشف شد!

4
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کهنسال ترین جنگل جهان در زمینی خالی کشف شد! +تصاویر
20 دی 1398 08:00
3

فسیل‌های قدیمی‌ترین جنگلِ شناخته‌ شده‌ی جهان در منطقه گرین (Greene) و در فاصله نه‌چندان دور از شهر آلبانی ایالت نیویورک آمریکا قرار گرفته است. به دلایل زیادی ما طبیعت را دوست داریم، ازجمله؛ زیبایی طبیعت، قدرت‌ ترمیم‌کنندگی محیط‌ زیست و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی که برای ما به ارمغان می‌آورند، همه و همه ازجمله دلایل ما برای ابراز عشق به طبیعت است. بعضی از قسمت‌های طبیعت نیز از نظر سنی، قدمتی طولانی دارند و به‌نوعی در نوع خود کم‌نظیر هستند. امروز قصد داریم به قدیمی‌ترین جنگل جهان بپردازیم، پس ما را در لست سکند همراهی کنید.

قدیمی ترین جنگل جهان در نیویورک کشف شد

یک درخت قدیمی

بسیاری از ما انسان‌ها واقعاً درک کاملی از قدمت یک درخت نداریم تا وقتی در کنار آن‌ها هستیم سایه و سرپناهی برای ما فراهم می‌کنند و از زیبایی جنگل و درختان بهره می‌بریم، و فکر نمی‌کنیم که این درختان چند سال است که استوار ایستاده‌اند. ولی همواره عده‌ای از دانشمندان دیرینه‌شناسی برای کشف قدیمی‌ترین فسیل‌ها و موجودات زنده، در میان جنگل‌ها به دنبال نشانه‌هایی می‌گردند. آن‌ها در آخرین نمونه توانسته‌اند آثاری از قدیمی‌ترین جنگل جهان را در کوه‌پایه‌های کوه کَسکل (Catskill) کشف کنند.

قدیمی ترین جنگل جهان در نیویورک کشف شد

موقعیت مکانی شهری که درخت در آنجا قرار گرفته است

در این مطالعه که قدیمی‌ترین جنگل جهان را در یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان کشف کرده‌اند، فسیل‌هایی از درختان شناخته‌ شده‌اند که تقریباً حدود 386 میلیون سال قدمت دارند. نتایج یافته‌های این تحقیق در شماره اخیر ژورنال کارنت بیولوژی چاپ‌ شده است. قبل از این کشف، درختان دیگری در نیویورک کشف‌ شده بودند که نزدیک به 380 میلیون سال قدمت داشتند.

قدیمی ترین جنگل جهان در نیویورک کشف شد

سیستم ریشه‌ای مربوط به 386 میلیون سال قبل

طبق اعلام یکی از اعضای گروه تحقیق، این گروه که متشکل از دانشمندان آمریکایی و انگلیسی است، حدود 10 سال در حال مطالعه روی این قسمت از جنگل هستند. او می‌گوید: «این جنگل بسیار باستانی است و طی 10 سال گذشته محققان داده‌هایی را در مورد درختان و سیستم پیچیده ریشه‌های آن‌ها مطالعه کرده‌اند.» آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که در بررسی حدود 3000 مترمربع از فسیل‌های جنگلی، به اکتشافات جدیدی در مورد چگونگی جذب دی‌اکسید کربن توسط درختان که احتمالاً مفیدترین عملکرد آن‌ها نیز هست دست‌ یافته‌اند.

قدیمی ترین جنگل جهان در نیویورک کشف شد

نمای فسیل جنگلِ باستانی از بالا

البته اعضای این گروه باور دارند که احتمال کشف جنگلی قدیمی‌تر نیز بسیار محتمل است زیرا دیرینه‌شناسی مملو از شگفتی است و دائماً دیرینه شناسان در حال کشف قدیمی‌ترین‌ها هستند. گروه محققین در این کشف سه گونه درخت مختلف را پیدا کرده‌اند که فقط دو مورد از آن‌ها را نام‌گذاری کرده‌اند، این درختان با نام‌های کِلَدوکسی‌لوپسایدز (Cladoxylopsids) و باستان‌سرخس (Archaeopteris) شناخته می‌شوند.

 

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی