نکاتی که فقط مسافران فرست کلاس از آن باخبر هستند

4.3
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این نکات را فقط کسانی که بلیط فرست کلاس هواپیما را می‌خرند، می‌دانند! +تصاویر
24 تیر 1398 13:00
0

 همه مسافران معمولی هنگامی‌که در مسیر خود به‌ سوی صندلی‌های ساده‌شان با جای پای محدود و یک پتو برای استراحت در پشت هواپیما، از صندلی‌های درجه‌یک و تجاری می‌گذرند، شعله‌هایی از حسادت را در خود حس می‌کنند. این حسادت آن‌ها معقول است؛ شرایط صندلی‌های درجه‌یک حتی از آنچه آن‌ها می‌دانند نیز بهتر است.

همه می‌دانند که در صندلی‌های درجه‌یک هواپیما لوازم راحتی و لوکسی برای مسافران فراهم می‌شود، اما شاید اگر بدانند این خدمات تا چه حدی ارائه می‌شوند شگفت‌زده شوند. در ادامه مطلب خواهید دید که کسانی که در صندلی‌های درجه‌ یک، پرواز خود را انجام می‌دهند چه خدماتی دریافت می‌کنند و بی شک با دانستنشان متعجب خواهید شد!

10- چیزی به نام سوئیت پرواز وجود دارد

سفر با صندلی‌های درجه‌ یک برخی از خطوط هوایی حتی شگفت‌انگیزتر از آن چیزی است که مسافران معمولی فکر می‌کنند. برای مثال سوئیت مسکونی هواپیمایی اتحاد (Etihad Airways) از بسیاری از اتاق‌های معمولی نیز بزرگ‌تر است. در این سوئیت یک اتاق پذیرایی اختصاصی، یک اتاق‌خواب جداگانه و یک سرویس بهداشتی با دوش اختصاصی تعبیه‌ شده است. امکانات اتاق پذیرایی آن شامل یک مبل چرمی، دو میز غذاخوری و یک تلویزیون ال سی دی 32 اینچی هستند.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

همچنین در این اتاق‌ خواب یک‌تخت دونفره ساخته‌ شده از کتان ایتالیایی مرغوب و یک تلویزیون 27 اینچی نیز تعبیه‌ شده است.

 

9- شاید سرآشپزهای معتبر غذای شما را بپزند

درحالی‌که برخی افراد می‌گویند چه در صندلی‌های معمولی و چه درجه‌ یک باشید غذای هواپیما تعریفی ندارد، اما مسافران اِیر فرانس (Air France) نظر دیگری دارند. این هواپیمایی فرانسوی در پروازهای خود غذاهای پخته‌ شده به دست بهترین سرآشپزهای کشور را سرو می‌کند و بر این کار خود نام «هنر سرو غذا» را گذاشته است.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

در مسیرهای مشخصی، این هواپیمایی غذاهایی را سرو می‌کند که سرآشپز دنیل بولود (Daniel Boulud) - کسی که از کتاب میشِلین ستاره دریافت کرده است و در ایالات‌متحده فعالیت می‌کند - آن‌ها را تهیه‌کرده است.

 

8- غذا تنها چیزی نیست که در صندلی‌های درجه‌ یک باکیفیت است

برخی خطوط هوایی پا را از این نیز فراتر می‌گذارند و می‌کوشند غیر از غذا، کیفیت چیزهای دیگری را نیز بالا ببرند. در برخی از خطوط هوایی سنگاپور مسافران درجه‌ یک، غذای خود را در بهترین جنس ظرف‌های چینی صرف می‌کنند. ظرف‌های چینی این هواپیمایی به‌طور اختصاصی توسط شرکت چینی مشهور وِجوود (Wedgewood) ساخته‌شده‌اند. این از آن ولخرجی‌های بزرگ است!

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

غذاهای هواپیمایی سنگاپور نسبت به چند هواپیمایی دیگر، کیفیت بالایی دارد (حتی برای مسافران معمولی). برای مسافران درجه‌ یک، وعده‌های متنوع و خوش‌طعمی سرو می‌شوند که یک سرآشپز همان‌جا در هواپیما آن‌ها را پخته است.

 

7- برخی خطوط هوایی پیشخدمت استخدام می‌کنند

مهمانداران معمولاً بدون توجه به نوع بلیط و جایگاه شما در هواپیما تا سر حد توان خود خدمت‌رسانی می‌کنند؛ اما هواپیمایی اتحاد برای مسافران درجه‌ یک خود به‌طور جداگانه پیشخدمت استخدام می‌کند. بله، پیشخدمت! این خدمتکاران هفته‌ها در هتل معروف ساوُی (Savoy) تعلیم می‌بینند تا برای شغل خود در هواپیمایی آماده شوند؛ سپس دستکش‌های سفید به دست می‌کنند و آماده برطرف کردن تمام نیازهای افرادی هستند که در سوئیت‌های درجه‌ یک این شرکت هواپیمایی به نام رزیدنس یا به فارسی (عمارت)، مسافرت می‌کنند.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

پیشخدمت‌ها با مهمانداران هماهنگ می‌شوند تا مطمئن شوند تمام نیازهای مسافرانِ تحت نظارت آن‌ها طی پرواز برطرف می‌گردد.

 

6- مسافران درجه‌ یک در فرودگاه امتیازهای ویژه‌ای دریافت می‌کنند

بیشتر اوقات امتیازهایی که مهمانان درجه‌ یک دریافت می‌کند از بازه زمانی خود پرواز هم فراتر می‌رود. هنگامی‌که مسافران درجه‌یک شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (Lufthansa) در یک فرودگاه به مدتی طولانی برای پرواز بعدی معطل می‌شوند، می‌توانند تجربه هیجان‌انگیز اتومبیل‌رانی پورشه برای مسافران درجه‌یک را امتحان کنند.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

آن‌هایی که بلیط درجه‌ یک این خط هوایی آلمانی را تهیه‌ کرده‌اند، می‌توانند به ازای مبلغ اضافی 99 یورو، یک پورشه 911 را به مدت سه ساعت کرایه کنند. این قیمت شامل سوخت و بیمه هم می‌شود و مسافران می‌توانند در شهری که هستند با پورشه گشت بزنند و در زمان پرواز بعدی خود به فرودگاه بازگردند.

 

5- پایانه اختصاصی

اتومبیل پورشه تنها امتیازی نیست که مسافران درجه‌ یک هواپیمایی لوفت هانزا دریافت می‌کند. بیش از یک دهه است که این خط هوایی برای مسافران درجه‌ یک خود به‌طور اختصاصی یک پایانه درجه‌ یک مجزا در نظر می‌گیرد. مسافران می‌توانند از آشفتگی پایانه‌های شلوغ فرانکفورت دور باشند و درعوض پیش از حرکت به‌سوی هواپیمایشان در ساختمان اختصاصی خود منتظر بمانند.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

البته همه خطوط هوایی یک پایانه کامل را به مسافران درجه‌ یک خود اختصاص نمی‌دهند، اما بیشتر آن‌ها یک اتاق انتظار جداگانه برای مسافران درجه‌ یک در نظر می‌گیرند تا آن‌ها از شلوغی در امان باشند. غذای رایگان و چند امکانات دیگر در این اتاق‌های انتظار برای درجه‌ یک‌ها در نظر گرفته می‌شود.

 

4- بعضی از صندلی‌های درجه‌ یک به ماساژور مجهز هستند

اگر تابه‌حال سفر با هواپیما روی صندلی‌های معمولی آن را امتحان کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که یک سفر طولانی چقدر خسته‌کننده است و به بدن فشار می‌آورد. بیشتر اوقات جای راحتی برای قرار دادن پاها وجود ندارد و اگر بخواهید در طول شب در هواپیما بخوابید، تمام کمر و گردنتان درد خواهد گرفت.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

اما در قسمت درجه‌ یک هواپیمایی ترکیه (Turkish Airlines)، در صندلی‌های بازشوی آن ماساژور قرار داده‌ شده است. این باعث می‌شود عضله‌های مسافران نگیرد و گرفتگی‌هایی که دارند نیز از بین برود. پروازهای شبانه‌ی طولانی‌ مدت، باوجود این مزیت، به یک تجربه‌ی دلپذیر تبدیل می‌شوند، اما اگر یک‌بار آن را تجربه کنید دیگر هرگز دلتان نمی‌خواهد با بلیط معمولی پروازهایتان را انجام دهید.

 

3- گاهی مسافران صندلی‌های درجه‌ یک باهم به‌صورت شبکه‌ای و دسته‌جمعی ارتباط برقرار می‌کنند

از آنجایی‌که تنها نوع خاصی از مسافران به انتخاب صندلی‌های درجه‌ یک روی می‌آورند، به همین دلیل بسیاری از آن‌ها از وقت گران‌بهای خود استفاده می‌کنند تا با افراد هم‌رده‌ی خود ارتباط برقرار کنند. بسیاری از مسافران درجه‌ یک، یک یا چند اشتراک ذهنی و فردی با یکدیگر دارند که معمولاً نیز به تجارت و کسب‌ و کار مربوط است.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic) گزارش داده است که از هر پنج مسافر درجه‌ یک آن‌ها، یک نفر با فردی که در پرواز درجه‌ یک ملاقات کرده است، تجارتی آغاز می‌کند. حتی برخی از پروازها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که برای مسافران خود فرصتی ایجاد کنند تا بتوانند با همراهان خود در پرواز، تجارت مشترکی انجام دهند.

 

2- و حتی جلسه‌هایی برگزار می‌شود

هدف اصلی یک پرواز جابه‌جایی از یک مکان به مکان دیگری است، اما همه مسافران درجه‌ یک نمی‌توانند وقت خود را در صندلی‌ها و تختخواب‌های راحتی در راه رسیدن به مقصد هدر بدهند. برخی افراد از وقت خود در آسمان برای برقراری ارتباط با سایرین استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز طی پرواز کارهای خود را انجام می‌دهند.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

هواپیمایی قطر (Qatar Airways) سوئیت‌های سطح تجاری را در نظر گرفته است که میزهایی با چهار صندلی در آن قرار دارند و می‌توان از آن‌ها برای انجام جلسه‌های تجاری استفاده کرد. همچنین می‌توان این سوئیت‌ها را با یکدیگر ترکیب کرد و به‌صورت یک اتاق کنفرانس با پنل چندرسانه‌ای کامل و امکان نمایش صفحات پاورپوینت درآورد.

 

1- برخی از خطوط هوایی، مسافران درجه‌ یک خود را با راننده شخصی در مسیر فرودگاه جابه‌جا می‌کنند

شرایط لوکس و مرفه بسیاری از مسافران درجه‌ یک پیش از رسیدن به فرودگاه، آغاز می‌شود. برای کسانی که بلیط درجه‌ یک تجاری هواپیمایی ترکیه را تهیه می‌کنند، یک اتومبیل و راننده لوکس فرستاده می‌شود تا آن‌ها را به فرودگاه ببرد، و پس از فرود هواپیما نیز یک اتومبیل لوکس آن‌ها را به مقصد می‌رساند. مسافران فقط باید پیش از موعد، جزئیات پرواز خود را ارسال کنند و شرکت هواپیمایی سایر کارها را انجام خواهد داد.

شرکت هواپیمایی امارات نیز خدمات مشابهی به مسافران درجه‌ یک خود ارائه می‌کند و در قطر نیز همین خدمات ارائه می‌شوند؛ البته در مورد دوم باید یک مبلغ اضافی پرداخت کنید.

10 نکته که فقط کسانی که بلیت صندلی‌های درجه‌یک (فِرِست کلاس) هواپیماها را می‌خرند، می‌دانند

آیا شما هم تجربه‌ی پرواز درجه یک را داشته‌اید؟ این تجربه با کدامیک از هواپیمایی‌ها بوده و آیا از خدماتشان راضی بوده‌اید؟ 

منبع: thetravel

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.