خاورمیانه را از نگاه عکاسان اینستاگرامی ببینید

4.6
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
معروف‌ترین عکاسان اینستاگرامی که خاورمیانه را به تصویر کشیده‌اند! +تصاویر
20 تیر 1397 12:00
0

در ۲۶ ژوئن، دیوان عالی ایالات متحده از دستور اجرایی رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان شش کشور اکثرا مسلمان به علاوه ونزوئلا و کره شمالی به آمریکا حمایت کرد. این اقدام، شهروندان ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، یمن و ونزوئلا را در سطوح مختلف مورد هدف قرار داده است اما به طورکلی مانع ورود آن‌ها به آمریکا می‌شود. در حالی‌که این اقدام و بسیاری از مطبوعات طرفدار این موضوع تمایل داشتند میلیون‌ها فرد غیرنظامی را از آزادی‌های اولیه انسانی‌شان محروم کنند، تعدادی از عکاسان، روزنامه‌نگاران و شهروندان این کشورها از شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند تا داستان متفاوتی را با مردم جهان به اشتراک بگذارند. با دنبال کردن این ۸ حساب کاربری اینستاگرام که در حال تلاش برای تغییر نگاه و آگاهی‌ها از منطقه خودشان هستند، به زندگی در خاورمیانه عمیق‌تر نگاه کنید.

خاورمیانه

تعداد حساب‌های کاربری زیادی با عنوان @everyday در اینستاگرام وجود دارد و هدف آن‌ها ایجاد یک نگاه جدید به مکانی است که نماینده‌اش هستند. هیچ صفحه‌ای به اندازه @everydaymiddleeast سرزنده، پرانرژی و حاوی اطلاعات مفید نیست چون تمامی جنبه‌های زندگی مردم در این منطقه را که به نادرستی درک شده‌اند به اشتراک می‌گذارد. عکاسانی که با این پیج مشارکت دارند مردم را در صلح و جنگ، در منزل و محل کار، به تنهایی و با خانواده نشان می‌دهند. این یک صفحه الهام‌بخش برای دنبال کردن است و یکی از آن‌هایی که حتما کلیشه‌های رایج در مورد خاورمیانه را به چالش خواهد کشید.

@everydaymiddleeast

@everydaymiddleeast

@everydaymiddleeast

لیبی

روزنامه‌نگاران خارجی در لیبی به طور متناوب حتی بعد از مرگ دیکتاتور معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ هم مورد هدف شلیک قرار می‌گیرند. شرایط روزنامه‌نگاران داخلی هم بهتر از آن‌ها نبوده است اما بن مادی (Ben Madi) در این کشور است تا شرایط زندگی مردم لیبی را از طریق عکس‌های خود به نمایش بگذارد. حساب‌های کاربری مادی با عنوان @dailylibya و @abdurrafuf.beb.madi اغلب با عکس‌های سیاه و سفید، تنوع زندگی در داخل و اطراف پایتخت کشور لیبی یا طرابلس را نشان می‌دهد.

@dailylibya

@dailylibya

@dailylibya

سومالی

صفحه @best_of_somalia عمدتا عکس‌هایی از نکات جالب زندگی مردم، معماری و فرهنگ موگادیشو، پایتخت سومالی را پست می‌کند. توضیحات اغلب طولانی و آموزنده همراه هر عکس، اغلب پیش‌زمینه‌ای درباره موضوع تصویر را ترسیم می‌کند.

@best_of_somalia

@best_of_somalia

@best_of_somalia

ایران

@everydayiran تقریبا مثل پیج همتای منطقه‌ای خود، تصویر زندگی مردم ایران را در میان فعالیت‌های روزانه‌شان، کار و زندگی اجتماعی، خانواده و دورهمی‌ها، تعطیلات و جشن‌ها ثبت می‌کند. تمامی این لحظات در آنجا آمیخته با کمی احساس و همراه با توضیحاتی به نمایش گذاشته شده است.

@everydayiran

@everydayiran

@everydayiran

سوریه

حلب یکی از شهرهای پرجمعیت و جنگ‌زده سوریه، قدیمی‌ترین شهر همیشه مسکونی جهان بوده است.  صفحه @aleppototheworld با واقف بودن به این واقعیت، مجموعه‌ای از تصاویر قدیمی و جدید را، که به نوعی کپسول زمان هستند، از شهر، کشور و منطقه‌ای نشان می‌دهد که خیلی افراد از اتفاقات رخ داده در آن آگاه نیستند.

سوریه غنی از حومه‌های شهری زیبا، جوامع پرجنب و جوش و معماری خیره‌کننده است و @dazzling.syria این زیبایی‌ها را به جهانیان نشان می‌دهد. اگرچه مردم همیشه در عکس‌های این پیج حضور ندارند اما فرهنگ مردم سوریه پشت هر تصویری که پست می‌شود، نمایان است. همچنین طرفداران غذاهای خاورمیانه نیز علائق خود را در این پیج پیدا خواهند کرد.

@dazzling.syria

@dazzling.syria

@dazzling.syria

یمن

یمن همانند سوریه درگیر یک جنگ سخت است. صاحب پیج @thanafaroq7 یک عکاس متولد یمن است و هدفش این است تا داستان‌های یمنی‌هایی را بازگو کند که بخاطر جنگ آواره شده‌اند و به دنبال ساختن زندگی جدید در سایر نقاط جهان هستند. او فقط مردم را نشان نمی‌دهد اما داستان‌های نهفته در این تصاویر را تعریف می‌کند اینکه از کجا آمده‌اند، به کجا می‌خواهند بروند و به دنبال رسیدن به چه چیزی هستند. صفحه او زمان‌هایی روحیه‌بخش و برخی مواقع ناراحت‌کننده است اما همیشه حاوی اطلاعات زیاد و الهام‌بخشی هم هست.

@thanafaroq7

@thanafaroq7

@thanafaroq7

 

منبع: matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.