هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود! ‏

3.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود! ‏
05 مرداد 1397 09:00
0

هواپیمای شما به مقصد می رسد. بال های هواپیما جمع شده و به یک قطار تبدیل می شود که شما را به مرکز شهر می رساند! شما از هواپیما پیاده می شوید و بدون دردسر به مقصدتان می رسید.

هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود! ‏

این چیزیست که در آینده باید انتظارش را بکشید. هواپیمایی که ایده طراحی آن را یک شرکت فرانسوی ارائه کرده است. رویایی که شاید به حقیقت بپیوندد.

Link & Fly از آکا تکنولوژی در حقیقت یک قطار است که می تواند به هواپیما تبدیل شده و دوباره به حالت اولیه بازگردد. هرچند این هنوز ایده اولیه است و عملی نشده ولی می تواند در آینده صنعت هوانوردی را متحول کند.

بعد از اینکه ماشین ها الکترونیکی شدند و به تاکسی های پرنده تبدیل شدند حالا تحول عظیم دیگر باید در هواپیماها رخ دهد. در این مدل هواپیما ، بدنه از بالها جداست بنابراین مسافران ابتدا باید به ایستگاه جداگانه ای برای سوار شدن به این بدنه ی لوله ای شکل بروند. سپس بدنه به سوی بالها حرکت کرده و به هم متصل می شوند. هواپیما به پرواز در می آید و پس از نشستن نیز دوباره همین اتفاق می افتد، یعنی بدنه جدا شده و همانند یک قطار به حرکت در می آید و مسافران را به مرکز شهر می برد.

هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود! ‏

این هواپیما سایزی برابر با ایرباس A320 دارد و می تواند 162 مسافر را حمل کند. صندلی های هواپیما جدا می شوند و در صورت نیاز می توان از این هواپیما بعنوان یک هواپیمای باربر استفاده کرد.

قطعا برای واقعی شدن چنین ایده ای باید موارد امنیتی بسیاری بررسی شوند. مثلا چه اتفاقی می افتد اگر بدنه وسط پرواز از بالها جدا شود؟

از آنجایی که این پروژه هنوز در مرحله اولیه قرار دارد مشخص نیست چه زمانی ممکن است چنین هواپیمایی را در واقعیت ببینیم. شما فکر می کنید چنین ایده ای شدنی باشد ؟

منبع : travelandleisure

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان