خرس های نا امید به روسیه حمله کردند

4.6
از 18 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خرس‌های نا امید به روسیه حمله کردند! +تصاویر
10 اسفند 1397 09:00
0

حتما می‌دانید که روسیه کشور پهناوری است اما شاید ندانید که این سرزمین جزیره‌ای دارد که خرس‌های قطبی به یکباره به آن حمله ور شده‌اند. ماجرا از این قرار است که در شمال روسیه مجمع الجزایری به نام نوایا زملیا (به معنای نو زمین) وجود دارد. این مجمع الجزایر در میان اقیانوس منجمد شمالی واقع شده است و در شمال شرق اروپا قرار دارد و از سایر بخش‌های روسیه دور افتاده است. چندی پیش و در حالی که کمی از آغاز سال نوی میلادی گذشته بود، گروهی از خرس‌های قطبی سفید رنگ وارد این مجمع الجزایر شدند؛ علت این موضوع، چیزی نبود جز نا امید شدن خرس‌های قطبی از یافتن غذا از سایر نواحی و امید به یافتن غذا در کنار انسان‌ها.

حمله خرس های نا امید

ماجرا آن جایی جالب می‌شود که بدانید، آن بخش از نوایا زملیا که خرس‌های قطبی به آن هجوم بردند 3000 ساکن دارد و حالا شاهدیم که 52 خرس در کنار انسانها در این ناحیه زندگی می‌کنند. تغییرات آب و هوایی در سالهای گذشته سبب شده تا زندگی جانداران قطب شمال با مشکلاتی روبه‌رو شود و زیستگاه بسیاری از خرسهای قطبی نیز از بین برود. متاسفانه آمارها نشان می‌دهند که شمار خرسهای قطبی نیز کاهش یافته است.

شهروندان نوایا زملیا به شهرداری گزارش داده‌اند که 52 خرس را مشاهده کرده‌اند اما از این شمار، 10 خرس همواره در شهر حضور دارند و به مناطق اطراف نیز نمی‌روند. ساکنان این مناطق اذعان داشته‌اند که از ماندن در خانه به ستوه آمده‌اند و رفت و آمد آنها در خیابانها و ساختمان‌های عمومی شهر با مخاطره روبه‌رو شده است.

حمله خرس های نا امید

مقامات روسیه برای حفظ امنیت ساکنان شهر، نیروی هوایی و زمینی خود را در این ناحیه مستقر کرده‌اند زیرا خرس‌ها با دیدن انسان‌ها به دنبال آنها می‌دوند و امکان آسیب دیدن انسان‌ها بسیار زیاد است. خرسها برای یافتن غذا به خانه‌ها نیز حمله ور شده‌اند و در شهر رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند.

یکی از مقامات منطقه در مصاحبه با خبرگزاری بی بی سی وضعیت منطقه را چنین بیان کرده است: " مردم ترسیده‌اند و می‌ترسند از خانه‌های خود خارج شوند. زندگی روزانه‌ی بومیان مختل شده است و پدر و مادرها اجازه نمی‌دهند فرزندانشان به مدرسه یا مهد کودک بروند. "

حمله خرس های نا امید

با وجود این که والدین از بردن فرزندانشان به مدرسه خودداری می‌کنند اما مسئولان دور تا دور مدارس را نرده کشیده‌اند تا خرسها نتوانند به محوطه‌ی مراکز آموزشی نزدیک شوند. همچنین کسانی که دارای مشاغل مهم هستند با اتومبیلهای مخصوص به محل کار خود رسانده می‌شوند ولی این اوضاع نمی‌تواند همیشگی باشد و به زودی اهالی منطقه را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.

فیلم و عکس‌هایی که از خرسها گرفته شده حاکی از این است که خرسها بسیار گرسنه هستند و برای یافتن غذا به هر جایی سر می‌زنند. در این میان برخی معتقد هستند که باید خرسها را کشت زیرا با این کار هم اهالی منطقه راحت می‌شوند و هم خرسها!!

حمله خرس های نا امید

در حال حاضر ماموران پلیس با پخش هشدارهای صوتی اهالی محله‌ها را از وجود خرس مطلع می‌کنند و وضعیت اضطراری در تمامی این مجمع الجزایر اعلام شده است.

فرماندار محلی اعلام کرد: "تصمیم به اعلام وضعیت اضطراری در قلمرو نوایا زملیا از روز 9 فوریه گرفته شد. برای این کار کمیته‌ای تشکیل دادیم و برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار تدابیری اندیشیده شد."

یکی دیگر از مقامات محلی چنین گفته است: "من از سال 1983 در نوایا زملیا بوده‌ام و هرگز چنین حملۀ توده‌ای به خرس‌های قطبی وجود نداشته است."

حمله خرس های نا امید

متاسفانه به دلیل تغییرات آب و هوایی در کره‌ی زمین، به ویژه در چند سال اخیر، زندگی موجودات زنده در قطب شمال با مشکلات زیادی روبه رو شده است و بسیاری از آنها زیستگاه خود را از دست داده‌اند. مسئولان این منطقه بیان کرده‌اند که کشتن خرس ها آخرین راه حل خواهد بود و از بین بردن آنها نوعی نسل کشی محسوب می‌شود زیرا خرسها نیز مانند انسان ها حق زندگی دارند.

حمله خرس های نا امید

نظر شما چیست، فکر می‌کنید بهترین راه حل برای جلوگیری از بروز مشکلاتی چون حمله خرسهای قطبی به مناطق نزدیک به قطب چیست؟

منبع: allthatsinteresting.com

زهرا میرزایی