نکات ضروری در سفر به لبنان

4
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نکاتی در مورد مقصد جدید گردشگران خاص‌پسند، لبنان‌!
18 شهریور 1397 09:00
0

از چند سال گذشته لبنان به یکی از مناطق گردشگری جذاب برای توریست‌ها تبدیل شده است. تابستان‌ها گردشگران به دلیل طبیعت و آب و هوای دلنشین به این دیار می‌روند و در هنگام زمستان نیز لبنان به مقصد جذابی برای اسکی تبدیل می‌شود. محیط زیست عالی لبنان سبب شده تا صنعت گردشگری این دیار رو به رشد باشد و نباید فراموش کرد که بومیان هم برای پیشرفت این صنعت تلاش‌های شایان توجهی انجام می‌دهند. با همه‌ی این توضیحات، اگر برای نخستین‌بار به سوی لبنان می‌روید بهتر است نکته‌هایی را در رابطه با این مقصد بدانید. در ادامه، نکاتی کاربردی را درباره‌ی سفر به لبنان باهم مرور می‌کنیم.

1-برنامه ریزی کنید

از نکات ضروری در رابطه با سفر به لبنان برنامه‌ریزی مناسب و صحیح است. اگر نمی‌خواهید بعد از بازگشت از سفرتان احساس پشیمانی داشته باشید، باید حتما قبل از حرکت، به صورت هدفمند برنامه‌ریزی کنید. مهمترین نکته درباره‌ی یک برنامه‌ی خوب، توجه به سلایق و آشنایی با موقعیت تک‌تک مقاصد مورد علاقه است. به عبارتی دیگر قبل از حرکت باید به صورت دقیق بدانید که قصد دارید چه مکان‌هایی را دیده و چه کارهایی انجام بدهید. از یاد نبرید که وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی اصلی در لبنان تاکسی است، به همین خاطر لازم نیست که در جستجوی ایستگاه‌های مختلف سایر وسایل نقلیه باشید.

سفر به لبنان

سفر به لبنان

2-محل اقامتتان را مشخص کنید

اغلب هتل‌ها در لبنان با فاصله‌ی کمی از یکدیگر قرار دارند یا در محله‌های خاصی گردهم آمده‌اند؛ با این حال باید پیش از سفر مکان دقیق اقامتتان را مشخص کنید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید و از مقاصد مورد نظرتان فاصله‌ی زیادی نداشته باشید. یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در لبنان خیابان حمرا است زیرا در کنار ساحل امتداد می‌یابد و محیط بسیار زیبایی دارد. به افرادی که در جستجوی اقامت در محله‌ای لوکس هستند مرکز شهر بیروت پیشنهاد می‌شود؛ در نهایت انتخاب با شماست که چه جایی را برای اسکان انتخاب می‌کنید.

سفر به لبنان

سفر به لبنان

3-با سیستم حمل و نقل آشنا شوید

آشنایی با سیستم حمل و نقل یکی از مهمترین نکته‌هایی‌ست که در رابطه با سفرهای خارجی باید در نظر داشته باشید. برای مثال بهترین و آسانترین راه برای گشت و گذار در بیروت استفاده از اتومبیل شخصی یا کرایه‌ کردن ماشین است. اگر اهل پیاده‌روی هستید باید بدانید که نزدیک بودن محل اقامت به مناطق دیدنی شهر نقش مهمی در سفرتان ایفا خواهد کرد. همچنین بد نیست که برای امنیت بیشتر پیش از انتخاب هتل بدانید که آن اقامتگاه ترنسفر دارد یا خیر.

سفر به لبنان

سفر به لبنان

4-به فصل توجه کنید

اگر به تفریحات ساحلی علاقه‌مند نیستید و  نمی‌خواهید بیشتر روزهایتان را در کنار ساحل سپری کنید به هیچ وجه تابستان به لبنان نروید. تابستان‌ها در لبنان هوا بسیار گرم می‌شود و اغلب تفریحات شامل ساحل‌گردی هستند. این فصل در لبنان شگفت‌انگیز است اما اگر با هدف تماشای بناهای دیدنی و گردش در شهرها رهسپار لبنان می‌شوید بهتر است زمان‌های دیگر را انتخاب کنید.

درباره‌ی زمستان‌های لبنان باید گفت که بسیار سرد است و باران می‌بارد. توصیه می‌شود که اگر علاقه‌ای به اسکی کردن ندارید فصلی به‌جز زمستان را برای سفر به لبنان انتخاب کنید.

سفر به لبنان

تابستان در لبنان

5-چمدانتان را با دقت ببندید

سفر به لبنان و به‌ویژه بیروت می‌تواند پرهزینه باشد. هتل، ترنسفر و رستوران‌ها می‌توانند هزینه‌های بالایی را برایتان به بار بیاورند. بهتر است با برنامه پول‌هایتان را خرج کنید زیرا با کمی دقت لبنان می‌تواند مقصدی ارزان باشد؛ افرادی که با بی‌دقتی خرج می‌کنند، پس از پایان سفرشان متوجه می‌شوند که تا چه اندازه می‌توانستند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

سفر به لبنان

چمدان

6-پول نقد همراه داشته باشید

بسیاری از فروشگاه‌ها در لبنان کارت‌های اعتباری یا چک‌های مخصوص سفر را نمی‌پذیرند بنابراین بهتر است که با خود پول نقد همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. همچنین بدانید که تقریبا همه‌ی فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و... دلار را می‌پذیرند و حتما لازم نیست که دلارهایتان را تبدیل کنید. هر دلار آمریکا چیزی در حدود 1.500 لیره لبنان است. برای این که بیشتر متوجه ارزش پول این کشور بشوید یک مثال ذکر می کنیم، برای مثال یک بطری آب در لبنان حدود 500 لیره است که البته شاید در رستوران‌ها گرانتر فروخته شود.

سفر به لبنان

سفر به لبنان

7-سبک سفر کنید

گشت‌وگذار و قدم زدن در شهرها و به‌خصوص بیروت می‌تواند خاطراتی به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند پس خود را برای پیاده‌روی آماده کنید. پیشنهاد می‌شود کفش مناسب و چند دست لباس راحت همراه بیرید. در کشور لبنان هیچ محدودیتی برای چگونگی لباس پوشیدن وجود ندارد اما بهتر است از پوشاک خیلی باز استفاده نکنید.

سفر به لبنان

سفر به لبنان

8-تکس فری را فراموش نکنید

شاید تصور کنید که لبنان به نسبت سرزمین‌های هم‌نظیرش گران‌قیمت است و مکان خوبی برای خرید نیست. درباره‌ی بحث خرید در لبنان و شهر بیروت باید توجه داشته باشید که گردشگران از مزیت تکس فری برخوردارند به این معنا که می‌توانند با ارائه‌ی فاکتورهای خریدشان مبلغی که بابت مالیات روی کالاها اضافه شده را نپردازند. پس امکان خرید کالاها با قیمت مناسب‌تر برای توریست‌ها وجود دارد. بیروت شهر خوبی برای خرید است و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی دارد که انواع کالاهای برند را عرضه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که تمامی فاکتورهایتان را جمع‌آوری کرده و در فرودگاه به باجه‌ی تکس فری مراجعه نموده و مبلغ اضافی پرداختی خود را پس بگیرید.

باجه تکس فری لبنان

تکس فری

9-بیروت تنها شهر دیدنی لبنان نیست

با وجود این که بیروت پایتخت لبنان است، نباید تنها مقصد سفر شما باشد زیرا این سرزمین مناطق دیدنی دیگری دارد که با مراجعه به آنها حیرت‌زده خواهید شد.  برای مثال شهر صور در جنوب بیروت دیدنی‌های متعددی را در خود دارد و یا منطقه‌ی جبیل از زیباترین مناطق لبنان است. در حقیقت لبنان جذابیت‌های زیادی دارد اما از آن میان بیروت به دلیل شهرت زیادش، بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد البته نباید نادیده گرفت که هتل‌های متعددی در بیروت وجود دارند که تاثیرشان در جذب گردشگر زیاد است و شهرهای دیگر هتل‌های لوکس و مناسب کمی دارند.

بیروت

بیروت

10-بناهای مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید

لبنان کشور کوچکی‌ست و در حقیقت از کوچکترین کشورهای منطقه به حساب می‌آید بنابراین اگر اهل سفر و دیدن مکان‌های مختلف دنیا هستید بهتر است از قبل بناهای مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید شاید به نظرتان این توصیه شبیه به مورد شماره‌ی یک باشد اما این موضوع را دوباره ذکر کردیم که بگوییم حتما از مردم محلی کمک بگیرید. بومیان دیدنی‌هایی را می‌شناسند که شهرت زیادی ندارند اما بسیار فوق‌العاده هستند پس در برنامه‌ای که پیش از حرکت در نظر داشتید، جایی هم برای جاذبه‌های پیشنهادی محلیان در نظر بگیرید.

لبنان

لبنان

11-خیالبافی نکنید

گردشگران خارجی تصور می‌کنند که لبنان امن نیست و در آن جنگ است اما در واقع این فکر تنها یک خیالبافی نادرست است. لبنان برای گردشگران انتخابی هوشمندانه به شمار می‌آید زیرا هنوز بافت اصیل خود را حفظ کرده و مساحت زیادی ندارد و این امکان را به توریست‌ها می‌دهد تا با بومیان صحبت کرده و با فرهنگ این سرزمین بیشتر آشنا شوند. لازم است ذکر کنیم که وجود گردشگران برای محلیان سود زیادی دارد و درآمد حاصل از حضور توریست می‌تواند به آنها کمک شایان توجهی کند. پس لبنان از امنیت کافی برخوردار است و لازم نیست نگران این موضوع باشید.

لبنان

لبنان

12-نترسید

مردم لبنان مشکلات خاص خودشان را دارند و از جنگ با معضلاتشان خسته شده‌اند و سعی دارند سرزمینشان را آباد کنند. با سفر به بیروت متوجه خواهید شد که چه شهر مدرنی‌ست و تا چه اندازه مردم تحصیل‌کرده و مهم در آن وجود دارند که در صدد هستند وضعیت کشور را بهتر کنند. واقعیت شهر طرابلس لبنان نیز با آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود متفاوت است و بر خلاف تصور عموم ساکنان خارج از این کشور، طرابلس پر از افراط‌گرایان نیست. جالب است بدانید افرادی که برای نخستین‌بار به لبنان می‌روند به قدری شیفته‌ی این دیار می‌شوند که اغلب دوست دارند دوباره به آن سفر کنند پس نترسید و برای کشف لبنانِ جذاب همین حالا اقدام کنید.

مردم لبنان

پرچم لبنان

منبع: theculturetrip.com

 

زهرا میرزایی