این کشتی فضایی عجیب می تواند هرکسی را به فضا ببرد!

3.9
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این کشتی فضایی عجیب می تواند هرکسی را به فضا ببرد! +تصاویر
22 مرداد 1399 07:00
3

اگر تابه‌حال دلتان می‌خواسته مانند یک فضانورد فضا را ببینید، ولی آموزش‌های لازم را از ناسا ندیده‌اید، اکنون زمان شانستان فرا رسیده است. یک استودیوی طراحی در لندن به نام PriestmanGoode طی همکاری با یک شرکت آمریکایی به نام Space Perspective دست به طراحی یک کشتی فضایی مشترک به نام نپتون زده است. این سازه کاملا آینده‌نگرانه طراحی شده است تا برای ماجراجویان پروپاقرص یک تجربه فراجهانی را فراهم آورد.

این کشتی فضایی می تواند شما را هم به فضا ببرد!

عکس فرضی از بالن و کپسول کشتی فضایی «نپتون» بالای جو زمین

اصلی‌ترین تمرکز طراحان کشتی نپتون بر هرچه بهتر کردن «تجربه انسانی» در آن با فراهم آوردن نماهایی الهام‌بخش بوده است. نیگِل گود، طراح و یکی از پایه‌گذاران پریست‌من گود می‌گوید: «نخستین چیزی که به آن فکر کردیم کیفیت تجربه مسافر بود. ما همه مؤلفه‌هایی را که بتوانند این سفر را نه‌تنها خاطره‌انگیز، بلکه واقعاً راحت و بی‌دردسر کنند بررسی کردیم.»

برای آن‌که این چشم‌انداز صنعتی انگیزه‌بخش از نظر راحتی و تکمیل بودن کم و کاستی نداشته باشد، کپسول فرفره شکل چرخان نپتون (که به یک بالن عظیم‌الجثه بالارو متصل می‌شود) را به‌گونه‌ای ساخته‌اند که فضای داخلی‌اش جادار بوده و پنجره‌هایی از کف به سقف داشته باشد تا مسافران بتوانند بهترین نما از فضا را ببینند؛ همچنین صندلی‌های مناسب و یک سرویس بهداشتی در آن تعبیه شده است. یک خلبان هدایت نپتون را بر عهده خواهد داشت و حداکثر هشت مسافر (یا به قول خودشان «جستجوگر») می‌توانند در آن سوار شوند؛ که در کمال آرامش و شگفت‌زدگی به یک گردش شش‌ساعته خواهند رفت.

این کشتی فضایی می تواند شما را هم به فضا ببرد!

عکس فرضی از کشتی «نپتون» که روی زمین نشسته است و آماده مسافرگیری است

این کپسول تا بالاتر از 99 درصد جو زمین و فاصله 30 کیلومتری از سطح زمین بالا خواهد رفت. پس از رسیدن به این ارتفاع، کشتی دو ساعتی را در آن گشت خواهد زد که مسافران در این بازه می‌توانند برای شبکه‌های اجتماعی فیلم و لایو و غیره و عکس و سلفی بگیرند و یا فقط محو نماهای خیره‌کننده آن شوند. در دو ساعت پایانی نیز «نپتون» آرام‌آرام به‌سوی زمین برمی‌گردد و در آخر در دریا می‌نشیند. سپس یک گروه نجات می‌آیند تا مسافران و خود کشتی را به محل مورد نظر برسانند. سفرهای نپتونی برای ترابری‌های تحقیقاتی و کمک به مطالعات جوی نیز کارآمد خواهند بود.

نخستین پرواز آزمایشی بی‌سرنشین نپتون اوایل سال 2021 انجام خواهد گرفت.

این کشتی فضایی می تواند شما را هم به فضا ببرد!

این کشتی فضایی می تواند شما را هم به فضا ببرد!

این کشتی فضایی می تواند شما را هم به فضا ببرد!

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.