ارزانی تورهای گردشگری دلیل افزایش سفر ایرانیان به ترکیه است

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ارزانی تورهای گردشگری دلیل افزایش سفر ایرانیان به ترکیه است
04 شهریور 1389 00:00
0

به گزارش مهر:

یک استاد دانشگاه گفت: هزینه پایین سفر، قرابت فرهنگی ایران و ترکیه، وجود بازارهای خرید ارزان و تورهای گردشگری با کیفیت از جمله دلایل تمایل زیاد ایرانیان برای سفر به ترکیه است. اسماعیل قادری استاد جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اولین هدف سفر ایرانیان به کشور ترکیه خرید کردن است. گردشگران ایرانی زمانی که قیمت تور کشوری مانند ترکیه را با کیفیت و خدمات مناسب با قیمت تور شهرهای ایران مانند شیراز مقایسه می کنند ترجیح می دهند به سفر خارجی بروند.

این مدرس گردشگری گفت: کشور ترکیه در کنار جاذبه های توریستی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی متنوعی که دارد، یک کشور تولید کننده هست و محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب تری را نسبت به کشورهای دیگر مانند عربستان و دوبی عرضه می کند. همین عامل باعث می شود تا به عنوان بازار خرید برای ایرانیان محسوب شود. وی قرابت فرهنگی ترکیه و ایران را یکی دیگر از دلایل سفر گردشگران ایرانی به این کشور عنوان کرد و گفت: بیشتر ایرانیان به زبان ترکی مسلط هستند. بنابراین بهتر می توانند با مردم ترکیه ارتباط برقرار کنند.

قادری گفت: مردم این کشور فرهنگ احترام به توریست را در حد بالایی دارند و مسافر ایرانی نیز چیزی جز آرامش، امنیت و رفتار مناسب نمی خواهد. وی با بیان اینکه زیرساختهای گردشگری برای هر ملیتی در کشور ترکیه وجود دارد، گفت: باید بررسی کرد که نیاز گردشگران ترک و گردشگران خارجی از کشورهای دیگر چیست و چرا در مقابل گردشگرانی که به خارج از کشور می فرستیم گردشگران ورودی کمتری داریم.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.