پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

4
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مقصدی بکر و دیدنی برای سفر تابستان + تصاویر
30 اردیبهشت 1397 08:00
0

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

برجومی شهری کوچک در مرکز گرجستان است که بیشتر بخاطر آب معدنی هایش شهرت دارد. علاوه بر اینها شهر برجومی در فصل تابستان از محبوبیت بالاترین برخوردار می شود. با لست سکند همراه باشید تا بدانید چرا باید به برجومی سفر کنید.

قایقرانی در رودخانه

قایقرانی در رودخانه یکی از بزرگترین علت های جذب گردشگران به این بخش از گرجستان است. شرکت های تور گشت و گذار مانند Jomardi گزینه های هیجان انگیزی برای ترشح آدرنالین بیشتر بازدیدکنندگان تدارک دیده اند که می خواهند اوج هیجان را در Mtkvari نزدیک Borjomi تجربه کنید. یکی از تورها در Kvabiskhevi شروع می شود و در Borjomi پایان می یابد.

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

همچنین تورهای اسب سواری، تورهای دوچرخه سواری، تورهای فرهنگی، تورهای گشت و گذار و نوشیدن شراب های ناب داخل این تورها وجود دارد.

قطار سواری از بورجومی تا باکوریانی  Bakuriani

یکی دیگر از بخش های ماجراجویی هیجان انگیز این است که سوار بر قطار، از بورجومی تا باکوریانی  و در مسیری از یک راه آهن قدیمی سفر کنید. سفر در قطارهای قدیمی روسی، با آهنگ های ساخته شده توسط خانواده سلطنتی روسیه شما را به بیش از 150 سال قبل می برد. همچنین در حین سفر به چشم انداز کوهستانی دید دارید و فضا را مانند یک منطقه محلی تجربه می کنید. سفر با قطار نیز بسیار ارزان قیمت است.
پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان


پارک آب معدنی بورجومی
 پارک آب معدنی Borjomi یک مقصد دوستانه و خانوادگی با مجموعه ای از جاذبه ها برای جوانان و حتی میانسالان محسوب می شود. شما همچنین می توانید آبشار معروف Borjomi و دره ی آن با دیواره های قرمز را مشاهده کنید و تنالیته ای از رنگ سبز بی انتها را داخل آن درک کنید. به خاطر داشته باشید که ماشین کابلی داخل پارک تنها از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر قابل استفاده است.

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

در پارک آب معدنی بطری های خود را با آب های طبیعی از Spring Ekaterina پر کنید. نوشیدن آب معدنی بورجومی برای سلامت دندان ها مناسب است. فلوراید و ید موجود در آب باعث کاهش خطر پوسیدگی دندان می شود. شما می توانید بسیاری از حقایق جالب دیگر در مورد آب را در این پارک مطلع شوید و  مسافت 3 کیلومتری را برای شنا در امواج گرم استخر شنا کنید. آب استخر از چشمه های محلی تامین می شود.  بچه ها از پارک نیز لذت خواهند برد، چرا که زمین های بازی برای آنها، غواصی و جاذبه های دیگری را به وجود می آورد. پارک آب معدنی بروجومی از سال 1850 افتتاح شده است.

پارک ملی بروجومی-خراگاولی Borjomi-Kharagauli  

پارک ملی Borjomi-Kharagaul یکی از جذاب ترین قسمت های این بخش از گرجستان است. این پارک یکی از بزرگترین پارک های ملی کشور گرجستان محسوب می شود. طبیعت بورجومی حدود 851 کیلومتر مربع مساحت دارد و پارک مذکور در سال 1995 شروع به ساخت و رسما در سال 2001 افتتاح شده است. این مرکز دارای دو بخش برای بازدید کننده ها است ،یکی در بروجومی و دیگری در خراگاولی. شما می توانید از هر یک از مراکز بازدید با تورهای موجود در پارک دیدن کنید.

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

پارک دارای 11 مسیر است که با حمایت دولت آلمان و صندوق جهانی حیات وحش (WWF) اداره می شود. جاذبه های گردشگری در قلمرو پارک شامل کلیسای سنت نینو در پارک ملی پاک ، Lomi St. GiorgiChurch و جنگل های فرعی کوچکی در مسیر Trail Nikoloz Romanov، Abastumani در گذرگاه Zekari  می باشد.

پارک در تمام طول سال باز است.

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

کاخ رومانوف در لیکانی

لیکانی یک معبد محبوب در کوه است که در مجاورت پارک ملی Borjomi-Kharagauli قرار دارد. معروف ترین جاذبه آن، کاخ رومانوف (که همچنین به عنوان کاخ لیکانی شناخته می شود) است که توسط لئون بنوئیس برای دوک نیکلاس میچیلویچ ، بزرگ روسی طراحی شده است. کاخ تحت نظارت معماری لئونتی نیکولا جویچ بنیوز در سال 1892-95 احداث شد. این معبد در حال حاضر به عنوان محل اقامت برای رئیس جمهور گرجستان خدمت می کند. متاسفانه بازدید از داخل برای عموم باز نیست، اما می توانید از معماری خیره کننده ی آن از راه دور لذت ببرید.

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

پنج دلیل برای بازدید از برجومی در تابستان

چطور به برجومی برویم ؟

از تفلیس می توانید سوار قطارهای تفلیس – برجومی بشوید. این مسیر با ماشین دو ساعت و نیم طول می کشد و با قطار کمی بیشتر در راه خواهید بود.

 

منبع : argophilia

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.