ابوظبی را در زمستان از دست ندهید

4.8
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهشت خاورمیانه و اعجاز نیمه‌ی دوم سال!
30 آبان 1397 12:00
0

ابوظبی پایتخت کشور امارات، با توجه به دیده نشدن در سایه‌ی وجود دبی، کمتر به عنوان مقصد گردش و تفریح شناخته می‌شود. اما این وضعیت در حال تغییر است چون که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از ۱۰ سال گذشته در حال به ثمر نشستن هستند. ابوظبی از گذشته‌ی خود معماری و سنت‌های قدیمی را دارد و حالا رکوردشکنی‌ها و برتری‌های امارات به ابوظبی هم رسیده‌ است. حالا ابوظبی هم دیگر یک مقصد یک روزه نیست و هر مسافری باید برای چندین روز ماندن در اینجا برنامه بچیند، خصوصا در نیمه‌ی دوم سال که آب و هوای ابوظبی، بهشتی می‌شود. شاید سفر به امارات در نیمه‌ی اول سال و به ویژه تابستان به خاطر گرمای شدید مورد پسند خیلی‌ها نباشد اما پاییز و زمستان آن را نمی‌توان به راحتی رد کرد. در ادامه ۹ دلیل را بیان می‌کنیم که سفر به ابوظبی در پاییز و زمستان ارزشش را دارد.

۱. ابوظبی بهترین دمای هوا را در زمستان دارد

وقتی زمستان به ابوظبی برسد دمای سوزان خیابان‌ها هم فروکش می‌کند و مردم هم از زیر دستگاه‌های خنک کننده بیرون می‌آیند و به داخل شهر سرازیر می‌شوند. با این که تابستان و بهار ابوظبی به شدت گرم است اما همه مراکز تفریحی و خرید دارای دستگاه‌های خنک کننده هستند. اگر سفر بدون گردش در خیابان‌ها را نمی‌خواهید پس بهتر است زمستان را انتخاب کنید.

ابوظبی در زمستان

۲. رویداد‌های ابوظبی بیشتر در پاییز و زمستان هستند

از ماه نوامبر (آبان) تا انتهای زمستان، تقویم رویدادهای ابوظبی پر از کنسرت، مسابقات ورزشی و انواع جشنواره‌های مختلف می‌شود. از مسابقات فرمول یک در پیست مشهور اتحاد ابوظبی گرفته تا کنسرت خواننده‌های مشهور دنیا، گزینه‌های زیادی با توجه به سلیقه‌های مختلف را پیش پایتان می‌گذارد که در کمتر شهری در دنیا می‌توان این همه انتخاب را یکجا داشت.

رویدادهای پاییز و زمستان ابوظبی

۳. موزه‌های جدید ابوظبی پذیرای گردشگران هستند

در چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری کلانی برای ساخت موزه‌های بزرگ در ابوظبی انجام شد که حالا دوتای آن‌ها بازگشایی شده‌اند. اولین موزه که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند لوور ابوظبی است. دومین موزه، موزه‌ی گوگنهایم ابوظبی است که فعلا در دست ساخت است و کارهای آن هنوز به طور کامل تمام نشده است. ضمن اینکه خبرهایی هست که موزه‌های دیگری نیز در حال ساخت هستند. البته گالری‌های هنری کوچک زیادی هم هستند که علاقه‌مندان به هنر می‌توانند از آنها بهره ببرند.

موزه های ابوظبی

۴. تنوع بالای فرهنگی

۸۰ درصد ساکنان ابوظبی از افراد غیربومی هستند. در خیابان‌های این شهر به جز صحبت به زبان عربی، زبان‌های دیگری مثل هندی، فارسی، انگلیسی و چینی را هم می‌شنوید. همین تنوع جمعیت باعث شده است تا تفریحات و مراکز فرهنگی مختلفی هم در این شهر وجود داشته باشد. اگر به ساحل کورنیش ابوظبی بروید‌، در آنجا منظره زیبایی از دریا را در مقابل آسمان‌خراش‌های تمام شیشه‌ای آن شاهد خواهید بود. در این ساحل زیبا، کودکان مشغول بازی‌، کافه‌ها پر از مهمان‌ و زنان مشغول ورزش هستند. تنوع جمعیت باعث تنوع در چیزهای دیگر مثل غذاها و لباس‌ها و ... هم شده است.

تنوع بالای فرهنگی در ابوظبی

۵. مسجد بزرگ شیخ زاید

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر ابوظبی که ارزش قدم گذاشتن را دارد، همین مسجد بزرگ شیخ زاید است که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. اگر در فصل زمستان به ابوظبی سفر کنید می‌توانید خنکای مرمرهای کف مسجد را احساس کنید و از تماشای معماری کم نظیر آن نیز لذت ببرید. سنگ‌های گرانبهای استفاده شده در ساخت مسجد چشم‌ها را خیره می‌کند. می‌توانید روی بزرگترین فرش دست‌بافت دنیا از تماشای لوسترهای بزرگ و زیبا لذت ببرید و عکس‌های خوبی هم بگیرید.

مسجد بزرگ شیخ زاید

۶. خدمات پرواز درجه یک

شرکت خدمات هوایی اتحاد در سراسر دنیا خدمات وسیعی ارائه می‌کند و همینطور لانژ‌های لوکس را در فرودگاه‌های مختلف برای مشتریانش می‌سازد. خدمات پرواز اتحاد طوری طراحی می‌شوند که مسافران از سفر خود لذت ببرند. صندلی‌هایی با حفظ حریم خصوصی، هدفون‌های ضد نویز و ... باعث می‌شوند که پرواز برای رسیدن به ابوظبی هم در خاطرات مسافران ثبت شود.

خدمات پروازی درجه یک ابوظبی

۷. امکان اکتشاف در بیابان برای همه فراهم است

بیابان‌های اطراف ابوظبی فاصله زیادی با شهر ندارند و می‌توان با پای پیاده، خودروهای شاسی‌بلند یا حتی شتر در این بیابان‌ها گشتی زد. واحه العین هم یکی از جاذبه‌های اصلی امارات است که در سفر به ابوظبی می‌توان به آن سری زد و از باغ‌هایی به وسعت ۳۰۰۰ هکتار لذت برد. این واحه تنها میراث جهانی ثبت شده یونسکو از امارات است. رانندگی روی تپه‌های شنی و سپس شتر سواری در هنگام غروب آفتاب و تماشای ستاره‌های آسمان از تفریح‌های گردشگران ابوظبی است.

بیابان های ابوظبی

۸. زندگی دریانوردی در ابوظبی هنوز زنده است

برای تماشای زندگی دریانوردی ابوظبی می‌توان به بندر قدیمی آن که به بندر داو (Dhow) مشهور است رفت. کشتی‌های سنتی یا همان لنج‌ها برای ماهیگیری به دریا می‌روند و صیدشان را در بازار می‌فروشند. تورهایی هم برای صید مروارید هستند که در صورت علاقه می‌توان با تجهیزات و همراهی افراد خبره برای شکار مروارید به دریا رفت.

زندگی دریانوردی در ابوظبی

۹. طلا سوغات ابوظبی است

ثروتمندترین امارت از امارات هفتگانه این کشور ثروتمند، ابوظبی است. اگر کاپوچینوی طلایی، برگر گوشت شتر با طلا و دستگاه خودپرداز طلا در ابوظبی را مشاهده کردید، نباید تعجب کنید. این مواردی که گفته شد همه در کاخ امارات هستند و اگر به دنبال قهوه طلایی نیستید می‌توانید به بازارها یا همان سوک‌های طلا بروید و بهترین طلاهای زینتی ۱۸ تا ۲۴ عیار را بخرید.

سوغات طلا در ابوظبی

شما در زمستان پیش رو قصد سفر به کجا را دارید؟ آیا تورهای امارات را در برنامه‌ی سفرتان قرار داده‌اید یا اینکه قبلا به این منطقه سفر کرده‌اید؟ اگر پیش از این به امارات مسافرت کرده‌اید، سفرنامه‌تان را در لست‌سکند ثبت کنید یا اگر به رستورانی در امارات رفته‌اید، آن‌را در لست‌گرام ثبت کنید تا نه تنها دیگران از تجربیات شما بهره ببرند، بلکه در مسابقات لست‌سکند هم شرکت کنید!

منبع: afar.com