نشانه های بدی که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد!

4.2
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نشانه های بدی که باید قبل از رزرو اتاق در هتل به آن ها توجه کنید! +تصاویر
12 دی 1398 11:00
3

شاید هیچ هتلی کاملاً ایده آل نباشد، ولی بعضی از آن‌ها خدمات ناقصی ارائه می‌دهند، به صورتی که ممکن است تمام لذت سفر را از بین ببرند. بعضی از این نقص خدمات، نشانه‌هایی دارند که با توجه به آن‌ها می‌توان متوجه شد که کیفیت هتل از چه قرار است و قبل از اقدام به رزرو تا حدودی اطلاعات آن هتل را راستی آزمایی کرد. همچنین در هنگام مراجعه به هتل نیز نشانه‌هایی وجود دارند که می‌توانند دست هتل را برای شما رو کنند. در لست سکند قصد داریم تعدادی از این موارد را برای شما بیان کنیم، پس همراه ما باشید.

 

عکس‌ها می‌توانند سند خوبی باشند

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

خب بیشتر اوقات قبل از رفتن به یک هتل نمی‌توان درک درستی از وضعیت آن هتل به دست آورد! ولی قبل از رزرو می‌توانید مواردی مثل عکس‌های هتل را که در وب‌سایتشان یا در پلتفرم‌های رزرو قرار گرفته است را بررسی کنید. البته احتمال دارد این عکس‌ها تا حدودی ویرایش شده باشند و یا به صورتی گرفته‌ شده باشند که اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان دهند.

برای جلوگیری از این خطاها می‌توان به جزئیات عکس دقت بیشتری کرد و همچنین عکس‌های مورد نظر را در قسمت جستجویِ عکسِ گوگل جستجو کرد تا بتوان آن‌ها را راستی آزمایی کرد. ولی اگر هتلی عکس‌هایش را فقط از نمای خارجی در اختیار کاربران قرار می‌دهد یا جزئیات اتاق مانند سرویس بهداشتی را در گالری عکس‌ها جای نداده است، احتمالاً زیر‌ساخت خدماتش از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده است.

 

تطابق اطلاعات گوگل و وب‌سایت

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

اگر بعد از بررسی عکس‌ها، هتل موردنظر را پسندیدید، از طریق گوگل ارث به بررسی خیابان و نمای آن بپردازید و ببینید هتل کجا واقع‌ شده است و در اطراف آن چه چیزهایی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که هتل دقیقاً در همان موقعیتی که گفته‌ شده است قرار دارد.

 

متناسب نبودن قیمت

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

درواقع خیلی از مواقع ممکن است مسافر را از طریق ارزش‌گذاری پایین تطمیع کنند! مثلا هتلی 4 ستاره را باقیمتی معادل هتل 2 ستاره قیمت‌گذاری کرده‌اند. اگر با چنین مواردی روبه‌رو شدید، بهتر است کمی بیشتر تحقیق کنید. ممکن است هتل در حال نوسازی و تعمیر باشد یا موارد دیگر مطرح باشد. درهرصورت معمولاً هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! حتماً هزینه آن هتل را با هتل‌های هم‌سطح اطرافش مقایسه کنید. ازجمله دیگر موارد ارزان بودن ممکن است مواردی مثل وجود ساس تخت خواب باشد.

 

وجود ساس تخت خواب

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

معمولاً از طریق گزارش ساس تخت خواب می‌توانید از این موضوع باخبر شوید. در سایت bedbugreports.com نام هتل خود را جستجو کنید تا ببینید گزارشی مبنی بر وجود ساس تخت خواب در آنجا ارائه‌شده است یا خیر!

 

جستجو و مطالعه‌ی نقد‌ و‌ بررسی مسافران قبلی

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی و راستی آزمایی ادعاهای یک هتل در زمینه نوع خدمات و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد، استفاده از پلتفرم‌هایی مانند بخش نقد و بررسی سایت لست سکند است که می‌توانید از طریق جستجو در قسمت نقد و بررسی هتل‌های این سایت از تجربه قبلی مسافران و کاربران این سایت بهره‌مند شوید.

 

قدیمی بودن نقد و بررسی‌ها

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

علاوه بر اینکه باید به نظرات منفی و دلایل ثبت آن‌ها دقت کنید، حتماً به تاریخ نظرات مثبت نیز توجه کافی را داشته باشید، تاریخ نظرات مثبت دقیقاً به‌اندازه نظرات منفی می‌تواند مهم باشد. اگر از یک نقد و بررسی زمان زیادی گذشته است، احتمال دارد تغییراتی رخ‌ داده باشد. از طرفی اگر مثلاً 5 سال قبل مشکلاتی وجود داشته است ولی در حال حاضر نظرات مثبتی ثبت‌ شده است، این بدان معنی است که به‌ احتمال‌ زیاد همه‌چیز روبه‌راه است.

 

تمیز نبودن فرش‌ها

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

حتی اگر همه این موارد را بررسی کنید بازهم تضمین صددرصدی نیست که دقیقاً هتل مطابق چیزی باشد که انتظار داشته‌اید؛ زیرا برخی از موارد فقط زمانی نمایان می‌شوند که وارد هتل شوید؛ مثلاً وقتی قدم بر فرش‌های اقامتگاه خود می‌گذارید، از طریق تمیزی مواردی مثل فرش یا کف‌پوش اتاق‌ها می‌توانید کیفیت هتل خود را تا حدود زیادی بررسی کنید. همچنین اگر فرش تکه‌هایی غیر همسان دارد، این بدان معنی است که کارکنان به‌جای اینکه تمام آن را تعویض کنند، فقط قسمتی از آن را تعویض کرده‌اند. این موارد جزء کلیدی‌ترین نقاط یک اتاق محسوب می‌شوند.

 

برخورد نامناسب

10 نشانه بد که هنگام انتخاب هتل باید به آن ها توجه کرد

بدیهی است که خدمات ضعیف و بد در هتل، دقیقاً همان چیزی است که این علائم قصد دارند به شما نشان دهند؛ اما یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای شما مهم باشد، نحوه برخورد خوب کارکنان هنگام خدمت‌رسانی به مهمانان است. این احتمالاً شاخص خوبی می‌تواند باشد. تفاوتی نمی‌کند شما قصد دارید در چه اقامتگاهی سکونت داشته باشید! درهرصورت باید کارکنان کاملاً به وظایف خود واقف باشند و توجه کافی را برای برآورده کردن نیازهای شما طی مدت اقامت داشته باشند.

 

منبع: rd.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی