‏5 راه کاهش استرس سفر تجاری

5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
‏5 راه کاهش استرس سفر تجاری
01 خرداد 1397 15:00
0

با اینکه سفر به هر نوعی می تواند استرس خاص خودش را داشته باشد، ولی استرس سفرهای تجاری از جنبه دیگری برخوردار است. سفرهای کاری باید با کمترین هشدارها انجام شوند و علاوه بر تمرکز بر روی کارهایتان در شهری که قصد رفتن به آن را دارید باید به فعالیت ها و امورات کاری در دفتر خودتان هم رسیدگی کنید و به این ترتیب فکر خود را درگیر دو طرف کنید. در اینجا 5 راه که برای کاهش بعضی از علل رایج استرس در سفرهای تجاری می تواند به شما کمک کند را ارائه می دهیم.

  1. داشتن برنامه قبلی کامل و مدون برای سفرتان

بعضی از سفرهای تجاری با اطلاع قبلی پیش می آیند و زمان کافی برای برنامه ریزی و آماده شدن جهت رسیدگی به آن را به شما می دهند. البته شما باید برای اضطراری ترین سفرها که در لحظه پیش می آیند هم برنامه ریزی داشته باشید. برای شروع شما می توانید از الان به بعد همیشه یک کیف بسته شده آماده با وسایل شخصی و ضروریتان و همچنین چند دست لباس متناسب با آب و هوا های مختلف و مناسبت های مختلف در جایی که در دسترس شما باشد داشته باشید، این کار باعث می شود زمان بیشتری برای تمرکز بر روی برنامه سفرتان داشته باشید.

اگر تمایل به بستن کیف ندارید می توانید یک لیست از لوازم ضروری سفر آماده کنید و آن را همیشه همراه خود داشته باشید تا با پیشامد ضروری در کمترین زمان ممکن آن ها را تهیه و بدون از قلم افتادن وسیله ای کیف خود را آماده کنید. این روش نیز زمان ازاد زیادی برای شما می خرد چون می توانید لیست را به شخص دیگری سپرده و خود به برنامه ریزی سفر بپردازید به جای اینکه به خانه برگردید و مشغول جمع کردن وسایل خود شوید.

‏5 راه کاهش استرس سفر تجاری

  1. استفاده از برنامه های موبایل

طیف گسترده ای از نرم افزارهای سفر تا به امروز تولید شده است که می توانند در سفرهایتان کمک شایانی به کاهش استرس های فکری کنند. از اپ های مخصوص برنامه ریزی که قادر به هماهنگی تمامی بلیط ها و برنامه های شما در یک مکان ساده و مشخص هستند تا اپ های حمل و نقل و مکان یابی که به شما کمک می کنند به راحتی تاکسی پیدا کنید و از سرویس حمل و نقل عمومی مطلع شوید یا حتی بلیط اتوبوس ، قطار یا هواپیما خریداری کنید . این اپ ها پر استرس ترین بخش یک سفر تجاری را برای شما آسان می کنند و استفاده از آن ها به شدن توصیه می شود.

اما فقط اپ های هماهنگی سفر و حمل و نقل نیستند که استفاده از آن ها به شما کمک می کند. برنامه هایی نیز برای پیدا کردن رستوران ها و سایر خدمات مورد نیاز شما تولید شده است که استفاده از آن ها در شهرهای بزرگ در وقت شما صرفه جویی می کند. همچنین نرم افزارهای مترجم که برای سفرهای خارجی شما را در تکلم و برقراری ارتباط کمک بسیاری می کنند. حتی برای افرادی که در مکان های غیر آشنا به مشکل خواب بر میخورند نیز نرم افزار هایی وجود دارد که با پخش صداهای ملایم خوابی راحت را برای شما به ارمغان می آورند.

‏5 راه کاهش استرس سفر تجاری

  1. اطمینان از ایمنی سفر

هر بار که دور از خانه هستید قطعا در معرض خطرهای بیشتری قرار خواهید گرفت. با دور شدن از محل سکونت حفظ امنیت برای شما سخت و سخت تر می شود، از نگهداری اموال شخصیتان تا امنیت اطلاعات شخصی بر روی دستگاه های همراه و کیف پول و حتی امنیت شخصی خودتان . وقتی که هنگام قدم زدن یا انجام کار های دیگر چشم شما محو تماشای صفحه موبایل یا تبلت می شود یا در حال کار با لپ تاپ در کافه و رستورانی نشسته و مشغول هستید گویی در جهانی دیگر سپری می کنید، این حالت در سفر می تواند بسیار برای شما خطرناک باشد.

علاوه بر این حفظ امنیت اطلاعات شخصی دور از خانه برایتان سخت تر می شود و رعایت نکاتی که گفته شد ضروری است. در نتیجه بهترین کار جهت حفظ امنیت اطلاعات شخصی این است که لپ تاپ و تلفن های همراه خود را به طور کامل از هر گونه اطلاعاتی که ممکن است به اشتراک گذاری آن ها دردسر بزرگی برای شما ایجاد کرده یا از لحاظ مالی به شما ضرر برساند پاک کنید و فقط اطلاعاتی که در طول سفر به آن نیاز دارید را با خود نگه دارید، به خصوص اگر به کشور خارجی سفر می کنید.

‏5 راه کاهش استرس سفر تجاری

  1. استفاده درست از اوقات بیکاری

شاید یکی از مهمترین جنبه های به حداقل رساندن استرس در یک سفر تجاری افزایش زمان بیکاری باشد. به این معنی که کارهای مربوط به کسب و کار را در زمان خودش انجام داده یا جلسات و ملاقات های خود را طوری برنامه ریزی کنید که زمانی جهت استراحت و استفاده های دیگر برایتان ایجاد شود. بدین منظور می توانید از زمان طولانی مسیر خود از فرودگاه تا هتل در ماشین ریلکس کنید و فکر خود را از فعالیت های روزمره جدا کنید یا به موسیقی های مورد علاقه تان گوش بدهید و آرامش خود را بیشتر کنید. بخشی از زمان خود را صرف استفاده از امکانات هتل مثل استخر آب گرم، باشگاه بدن سازی و یا حتی وان حمام درون اتاقتان کنید .

اگر زمانی برای انجام هیچکدام از این فعالیت ها را نداشتید یا این امکانات در دسترس شما نبود، سعی کنید بین ملاقات های کاری یا جلساتی که برگزار می کنید از دفتر یا ساختمان بیرون زده و کمی قدم بزنید و از هوای تازه استشمام کنید. اگر وقت کافی برای گشت و گذار درون شهر و دیدن مناظر طبیعی یا لذت بردن از غذاهای محلی آن شهرها را داشتید حتما این کار را انجام دهید و سفرتان را لذتبخش کنید. و اگر وقت کافی نداشتید هرکاری که فکر می کنید برای مدتی می تواند حال و هوای شما را عوض کند انجام دهید و از زمان بیکاری خود به بهترین وجه استفاده نمایید.

‏5 راه کاهش استرس سفر تجاری

  1. برقراری ارتباط

افراد مشهور اغلب به مدت چندین ماه یا حتی چندین سال در سفر هستند و افرادی را به کار می گیرند که وظیفه آنها تعیین و تهیه مایحتاج مورد نیاز آن ها در هرمکان و زمان است. برخی از این کارکنان ممکن است تازه کار و برخی دیگر حرفه ای باشند مثل شخصی که در پشت استیج برای یک خواننده لیموی تازه با چایی حاضر می کند. نکته اینجاست که شما می توانید با بهره گیری از افراد خبره و تهیه دستورالعمل های دقیق برای تمام آنها ، چه برای افرادی که در شرکت یا کمپانی شما کار می کنند و چه آنهایی که مسئولیت انجام کارهای شخصیتان را عهده دار هستند، خیالتان از بابت انجام شدن صحیح کار هایتان دور از خانه راحت باشد.

حتی سفر در ایام تعطیلات نیز به دلیل ذات سفر کردن و دور شدن از خانه استرس خود را دارد. مهم نیست چقدر آمادگی داشته باشید، سفر به عنوان امری غیرمنتظره می تواند همواره شما را غافلگیر کند. یادگیری مقابله با همین غیر منتظره ها بهترین راه کاهش استرس سفر های شماست.

‏5 راه کاهش استرس سفر تجاری

منبع : youramazingplaces‎

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.