غار ریدفلوت، غار آهکی عجیب در چین

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
حقایقی جالبی در مورد عجیب‌ترین غار آهکی دنیا در آسیا! +‌تصاویر
26 اسفند 1397 10:00
0

 غار ریدفلوت، یک غار طبیعی آهکی است، که در استان گوانگژی چین واقع شده‌است. اسم این غار، از انواع متنوعی از نی‌های طبیعی و کمیابی گرفته شده، که در کل منطقه روییده‌است؛ نی‌هایی که برای ساختن فلوت از آنها استفاده می‌شود. ریدفلوت، دارای استالاگمیت‌های فوق‌العاده (رسوباتی آهکی، به صورت ستون هایی مخروطی شکل در کف غارها) و ساختارهای استالاکتیتی (رسوباتی آهکی آویزان از سقف غارها) بسیاری است، و به همان اندازه هم دیوارنوشته‌های باستانی دارد، که متعلق به قرن هشتم است. وجود صخره‌های زیادی که در شکل و رنگ بسیار متضاد هستند، باعث شده‌ که غار، به نام "کاخ هنرهای طبیعی" شناخته می‌شود.

reed-flute-cave-1.jpg

حقایقی جالب درباره غار ریدفلوت

غار ریدفلوت، غاری است که در اثر فرسایش آب و به طول حدود 240 متر به‌وجود آمده، شامل مجموعه فریبنده‌ای از استالاکتیت‌ها، ستون‌های سنگی و ساختارهای صخره‌ای است، که از رسوبات کربنات تشکیل شده‌اند. اکثر ساختارهای موجود در غار، با مخلوقات آشنای اساطیری و گاهی هم تصاویر طبیعی مقایسه می‌شوند. به‌عنوان مثال صخره‌ای در غار وجود دارد، که به مجسمه ‌آزادی بسیار شبیه است.

چینی‌ها به هرکدام از این ساختارهای صخره‌ای یک نام شاعرانه داده‌اند. مثلا قصر بلورین، جنگل بکر، معبد اژدها، کوه گل.

داخل غار، بیش از 70 کتیبه سنگی، با نشان‌های باستانی وجود دارد، که با جوهر تصویر شده‌اند. مضمون آنها شعر و سفرنامه‌ است، و توسط روشنفکرانی نوشته شده، که در طول حکمرانی سلسله تانگ، از غار دیدن کرده‌بودند و قدمت آن، به حدود سال ۷۹۲ پیش از میلاد برمی‌گردد.

علی‌رغم وجود شواهدی مبنی بر محبوبیت این غار در عهد باستان، ریدفلوت به مدت هزاران سال، تقریبا به‌کل فراموش شده‌بود، تا اینکه در سال ۱۹۴۰، دوباره توسط گروهی از پناهنده‌ها که از دست نیروهای ژاپنی فرار می‌کردند، کشف شد.

۲۰ سال بعد، غار به شکل رسمی، برای بازدید عموم افتتاح شد (سال ۱۹۶۲).

تالار عظیم "کاخ شیشه‌ای اژدها" زمانی به‌عنوان پناهگاهی با ظرفیت تقریبی ۱۰۰۰ نفر، در زمان بمباران، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

افسانه‌ای پیرامون یک صخره‌ سفید و غول‌آسا وجود دارد که در تالار کاخ شیشه‌ای اژدها معلق است. این افسانه معتقد است که خارهای اژدها به‌عنوان سلاح، از جانب دشمنش، یعنی پادشاه میمون‌ها مورد استفاده قرار گرفت. پادشاه میمون‌ها، از این خارهای سوزنی برای نابودی ارتش پادشاه اژدها، که از عروس‌های دریایی و حلزون‌ها تشکیل شده‌بود، استفاده کرد. باقی‌مانده این ارتش به شکل سنگ درآمدند و در گوشه و کنار کف غار، پراکنده شدند.

reed-flute-cave-2.jpg

نکاتی درباره سفر به غار ریدفلوت

ساعت معمولِ بازدید از 8 صبح تا 5 عصر است.

هزینه ورودی برای بازدید غار مبلغ ناچیزی، معادل 90 یوآن چین است.

برای اینکه به اندازه کافی از بازدید خود لذت ببرید، توصیه می شود که حتما بین 1 تا 2 ساعت زمان را به گشت و گذار در غار اختصاص بدهید.

بازدیدکنندگان وارد غار می‌شوند و قبل از ترک آن از یک بازشو در همان نزدیکیِ ورودی، به‌وسیله کشتی‌هایی، از گذرگاه U شکل و تماشایی غار عبور می‌کنند.

عکاسی از غار آزاد است، اما فلش دوربین باید خاموش باشد. برای اینکه عکس‌های خوبی بگیرید باید حساسیت دوربین (ISO) را بالا ببرید.

اگر عکاس حرفه‌ای باشید، احتمالا متوجه خواهید شد، که وقتی عکس‌هایی گرفته ‌شود، که با آنچه چشمِ ما می‌بیند، برابری بکند، حتما کلکی در کار است.

نورپردازی مصنوعی غار، به‌منظور تاکید بر جلوه‌های ویژه صخره‌های رنگی است.

شما می‌توانید فلوت‌های معروف اینجا را از بیرون غار بخرید، اما با فروشنده‌ها سر قیمت بحث کنید و چانه بزنید، چون قیمت اولیه‌ای که به شما داده می‌شود، هرگز بهترین قیمت نیست.

اگر می‌خواهید از گروه و تور جدا شوید، حتما یک مشعل با خودتان ببرید، زیرا ممکن است به‌خاطر ازدحام و حرکت جمعیت، نورها خاموش بشوند.

اقامت در نزدیکی غار ریدفلوت

غار ریدفلوت از شمال غربی شهر گیلین، تنها 5 کیلومتر فاصله دارد، بنابراین طیف وسیعی از گزینه های اقامت، برای انواع سلیقه ها، و بودجه ها، وجود دارد.

reed-flute-cave-3.jpg

reed-flute-cave-4.jpg

reed-flute-cave-6.jpg

reed-flute-cave-5.jpg

reed-flute-cave-7.jpg

آیا مایلید که یک بار این غار را از نزدیک ببینید؟ به نظر می‌رسد که غار علیصدر خودمان هم کم از این غار عجیب نداشته باشد. نظر شما چیست؟ غار علیصدر زیباتر است یا ریدفلوت؟

منبع: beautifulworld

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.