شیوه های پیدا کردن اقامتگاه مناسب در تعطیلات

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چطور در تعطیلات، اقامتگاه مناسب پیدا کنیم؟ +تصاویر
23 مرداد 1398 10:00
0

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اکثر مسافران در سفرهای خود پیدا کردن محل اقامت مناسب است. این موضوع به خصوص در میان مسافرانی که بدون تور سفر می‌کنند بیشتر دیده می‌شود. حال تصور پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب در تعطیلات که تقاضا هم در آن زمان افزایش یافته است، به مراتب سخت‌تر از زمان‌های دیگر است. در این مقاله سعی شده روش‌هایی برای یافتن اقامتی مناسب در صورت نیافتن اقامتگاه در تعطیلات معرفی کنیم.

 

به سایت آخرینها سر بزنید

راه های پیدا کردن اقامتگاه در تعطیلات

برخی سایت‌ها با این هدف راه اندازی شده‌اند که اتاقی که در لحظه آخر کنسل یا خالی شده را برای رزرو در اختیار دیگر مسافران قرار دهند. این سایت‌ها به این جهت مناسب است که علاوه بر اینکه اتا‌ق‌ هتل‌های مقصد را برای بازدیدکنندگان باز می‌کنند، قیمت بسیار مناسبی نیز برای رزرو ارائه می‌دهند. اگر قادر به تحمل این ریسک هستید، بعد از ورود به شهر مقصدتان این سایت‌ها را چک کنید و در صورت موجود بودن اتاق، رزروتان را کامل کنید.

 

یک کاناپه رزرو کنید

راه های پیدا کردن اقامتگاه در تعطیلات

یکی از اهداف سفر، آشنایی با مردم محلی و فرهنگ کشور مقصد است. در دنیا سایت‌هایی با این هدف راه‌اندازی شده که مردم و گردشگران با هم در ارتباط باشند و با استراتژی میزبانی و میهمانی بتوانند با روحیات و فرهنگ یکدیگر آشنا شوند. این وب‌سایت‌ها اصولا رایگان هستند و هدف آنها آشنایی گردشگر با فرهنگ کشور مبدا است. در صورتی که جزو افرادی هستید که اولویت سفرتان کشف و ماجراجویی است بدون شک این سایت‌ها می‌تواند تجربه مناسبی برای شما باشد. اگر برای تعطیلات هتل‌های مقصد تکمیل شده یا قصد ماجراجویی جدیدی دارید، به دنبال این نوع اقامت نیز باشید. قبل از رزرو حتما از امنیت و شرایط اقامتتان از طریق توصیه‌های دیگر میهمانان اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید در این نوع سفرها میزبان می‌تواند یک کاناپه یا حتی یک فضای خالی در اختیار شما قرار دهد و نباید انتظار یک اتاق خصوصی به مانند اتاق هتل پنج ستاره را داشته باشید.

 

خانه‌‎ای در میان مردم محلی اجاره کنید

راه های پیدا کردن اقامتگاه در تعطیلات

یکی از بهترین اتفاقات در سفر می‌تواند تجربه زندگی به مانند جامعه میزبان باشد. چندین سال است که در ایران مردم محلی در تعطیلات، خانه یا اتاقی از خانه‌ی خود را با قیمتی بسیار کم به گردشگران اجازه می‌دهند. این راه علاوه بر اینکه راهی مناسب برای گردشگران به منظور رزرو اقامتگاه ارزان است، به میزبان هم اجازه می‌دهد که در صورت داشتن اتاق یا خانه‌ی خالی در تعطیلات از آنها مبلغی درآمد داشته باشد.

 

در یک مکان مذهبی اقامت کنید

راه های پیدا کردن اقامتگاه در تعطیلات

با توجه به اینکه مقصد سفر شما کجاست، ممکن است اقامت مقرون به صرفه‌ی را در ساختمان‌های مذهبی مانند کلیسا، صومعه  و مسجد داشته باشید. برای مثال ایتالیا جزو مقاصدی است که برخی از کلیساها و صومعه‌ها‌ی آن در روزهای شلوغ سال به عنوان اقامتگاه از گردشگران استقبال می‌کنند. برخی از این سازمان‌های مذهبی اتاق‌های خصوصی به همراه دستشویی و حمام مجزا دارند اما برخی از آنها تنها یک تخت به شما ارائه می‌دهد که آشپزخانه، دستشویی و حمام آن مشترک است. همچین این خدمت در شهرهای داخل ایران نیز موجود است و در صورتی که مقصد سفر تعطیلات خود را در ایران انتخاب کرده‌اید، بعد از ورود به شهر به  مسجد شهر سر بزنید و یا قبل از سفر از طریق شبکه‌های اجتماعی این موضوع را پیگیری کنید.

 

به یک مدرسه یا دانشگاه سر بزنید

راه های پیدا کردن اقامتگاه در تعطیلات

در تعطیلات سال نو، مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و مدارس نیز تعطیل می‌شوند. در برخی از مقاصد، مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های مراکز آموزشی در این تعطیلات کلاس‌ها و اتاق‌های درس خود را به روی گردشگران باز می‌کنند و با هزینه‌ی بسیار پایین اجازه اقامت در آنها را صادر می‌کنند. در نظر داشته باشید که این اتاق‌ها برای کلاس‌های درس ساخته شده‌اند، بنابراین انتظار سرویس بهداشتی خصوصی، حمام و حتی آشپزخانه مجزا نباید داشته باشید. در جهان برای رزرو یک کلاس درس یا یک تخت در خوابگاه دانشگاه می‌توانید به سایت دانشگاه یا کالج شهر سر بزنید و در صورت موجود بودن، اتاق یا تختی را رزرو کنید. در سفرهای داخلی به شهرهای ایران نیز می‌توانید، بعد از ورود به شهر به اداره آموزش و پرورش مقصد سر بزنید و در صورت خالی بودن کلاس یا تخت در خوابگاه، اقامتی مقرون به صرفه را تجربه کنید.

 

چادرتان را با خود بیاورید

راه های پیدا کردن اقامتگاه در تعطیلات

یکی از راه‌های دیگر برای زمانی که اقامتگاهی برای تعطیلات نیافتید، اقامت در چادر یا کمپ است. در این روش چادر مسافرتی خود را به همراه داشته باشد. در نظر داشته باشید که در برخی از کشورها قوانینی وجود دارد که شما اجازه ندارید در هر جایی چادر بزنید و این کار جرم محسوب می‌شود. بنابراین قبل از انتخاب مکان برای کمپ یا چادر زدن به وب سایت‌های مربوطه سر بزنید. در شهرهای ایران نیز بلافاصله بعد از ورود به شهر، از راهنمایان گردشگری که در دروازه‌های ورودی قرار دارند، مکان‌هایی که امکان چادر زدن وجود دارد را بپرسید و برای چادر زدن به این مکان‌ها مراجعه کنید یا از طریق تابلوهای راهنمای شهر کمک بگیرید.

 

امیدواریم در سفر بعدی‎تان، اقامت ارزان‎تر و آسان‎تری را تجربه کنید.

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی