رکسوس پریمیوم گوچک، بهشتی بی نظیر در مالدیو دریای مدیترانه

4.2
12 تیر 1394 16:00

سلام دوستان عزیز

امروز میخوام در مورد منطقه و هتلی صحبت کنم که کمی برای ایرانیان ناشناخته مانده است. بهشتی به نام گوچک که می توان آنرا مالدیو دریای مدیترانه نامید. این منطقه در استان موغلای ترکیه واقع شده است. و یکی از بهترین نقاط دریای اژه و سواحل مدیترانه می باشد. گوچک بین شهر فتحیه و دالامان واقع شده و دارای جزایر زیادی می باشد.

گوچک بین شهر فتحیه و دالامان قرار گرفته است

نقشه ی استان موغلا

برای رفتن به این منطقه می توان بصورت هوایی و یا زمینی اقدام کرد. نزدیکترین فرودگاه به این منطقه فرودگاه دالامان است که در حدود بیست کیلومتری گوچک واقع شده و پروازهای روزانه ای رو به استانبول دارد. همچنین می توان از فرودگاه های ازمیر و یا بدروم نیز استفاده کرد و با طی مسافتی 2 ساعتی به صورت زمینی به این منطقه رسید. فاصله زمانی آنتالیا به گوچک نیز حدود 3.5 ساعت بصورت زمینی می باشد.

در تیر ماه 1394 شانسی داشتم که به همراه دوستانم این منطقه رو از نزدیک ببینم و با زیبایی های منحصر به فرد آن آشنا بشم. ابتدا بگم که گوچک به لطف داشتن بندرگاه های بسیار، توریست ها و قایق های تفریحی زیادی را به خود جذب کرده است. این منطقه به دلیل قرارگرفتن در دل زیبای جنگل و سواحل مدیترانه، و داشتن سواحل شنی زیبا، تفریحات متنوعی نیز برای گردشگران ایجاد کرده است. بهترین هتل موجود در این منطقه هنل رکسوس می باشد. و ما برای اقامت هتل رکسوس پریمیوم گوچک رو انتخاب کرده بودیم که موقعیت بی نظیر این هتل، بهشتی زیبا رو برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. بعد از ظهر ساعت 3 بود که به این هتل بسیار شیک رسیدیم. بلافاصله چک این شدیم و بعد از استراحتی بسیار کوتاه به گشت زنی در اطراف هتل پرداختیم. این هتل بقدری زیبا بود که تصمیم گرفتم سفرنامه ای در مورد این هتل تنظیم کنم. واسه همین امر هم سعی کردم که به نقاط مختلف هتل برم و عکس هایی رو از این هتل زیبا در این منطقه ی زیبا بگیرم

ورودی هتل رکسوس پریمیوم گوچک

اتاق من در ویلای شماره 23 بود. وقتی وارد اتاق شدم، سبد میوه پر و آجیل برای پذیرایی، سورپرایز جالبی برام بود. همچنین یک نامه خوش آمد گویی و یک هدیه کوچک که یک پاور بانک زیبا بود، به زیبایی های اقامت در این هتل اضافه می کرد.

اتاق هتل

اتاق هتل – سرویس بهداشتی و لوازم بهداشتی اصل فرانسه

از محوطه ی هتل بسیار خوشم اومد. به بزرکی هتل های آنتالیا نبود ولی قطعا آرامشی وصف ناپذیر رو در خودش جای داده بود. از شلوغی هتل های آنتالیا توش چیزی دیده نمی شده ولی خانواده هایی که با هم بازی میکردن و شنا میکردن رو میدیدی که براتون روحیه بخش بودن.

محوطه هتل رکسوس

غروب بسیار زیبای آفتاب- محوطه هتل رکسوس

محوطه هتل رکسوس – اسکله مخصوص هتل

در ابتدا میخوام یک سری اطلاعاتی در مورد هتل بدم بهتون دوستان.

هتل رکسوس پریمیوم گوچگ با مساحتی بالغ بر 76500 متر مربع، در فاصله 20 کیلومتری فرودگاه دالامان و 28 کیلومتری شهر فتحیه قرار دارد. این هتل دارای ریزوت و ساحل اختصاصی می باشد. ویلاهای این هتل در ساحل دریای مدیترانه و در دل جنگلی زیبا با نمای رو به دریا بنا شده و دل هر رهگذری را چنان مجذوب خود ساخته است که آرامشی خاص نصیب مقیم آن می کند. برای رفتن به این ویلاها باید بوسیله شاتل، مسافت 10 دقیقه ایی را طی کرد. این شاتل هر نیم ساعت یکبار از اسکله به سمت ساحل خصوصی و ویلاها حرکت می کند.

شاتل برای رفتن به ویلاها و ساحل اختصاصی

این هتل دارای 140 سویت زیبا(45متری)، 44 سویت خانوادگی(55 متری)، 5 ویلای مخصوص(55 متری)، 3 ویلای پانوراما(252 متری)، 11 ویلای ویژه(210 متری) در بخش جنگل به همراه سه ویلای سوپریور(420 متری) می باشد. در واقع در دل جنگل این هتل دارای 14 ویلای خاص با معماری زیبا و پلاژ اختصاصی آنان میباشد. صرف صبحانه در این ویلاها با طلوع آفتاب، چنان لذتی به انسان می بخشد که تمام مشکلات خود را از یاد می برد. هرکدوم از این ویلاها دارای استخر اختصاصی با دسترسی مستقیم به ساحل، اتاق های جادار با دو یا پنج اتاق خواب می باشد.

ویلاهای هتل

این هتل دارای سرویس اولترا اینکلوسیو می باشد. شش رستوران Turquoise, People's, AJA, Daiadala, Layali, Exclusive Club محلی برای صرف وعده های غذایی شما با انواع غذاهای بین الملل می باشد. همچنین این هتل دارای کافه و بار های مختلفی مانند Nox Bar, Cup'n Go, Nargile, Rixos Lounge, Exclusive Lounge , Azur می باشد. برنامه ای این رستوران و کافه ها به شرح زیر می باشد.

برنامه ی رستوران ها و کافه های هتل رکسوس

خوب بعد از کمی گشت زدن در محوطه و عکس گرفتن و بازی کردن فوتبال و تنیس و دوچرخه سواری، تصمیم گرفتیم که سوار شاتل بشیم و به ساحل خصوصی که ده دقیقه بوسیله شاتل با ریزورت اصلی فاصله داشت بشیم. این هتل در واقع به سه قسمت به شکل زیر تقسیم میشه که قسمت اول محوطه اصلی هتل یا همان ریزورت، بخش دوم قسمت ساحل اختصاصی و بخش سوم قسمت ویلاها می باشد.

سه قسمت ریزورت، ساحل اختصاصی و ویلاها

سوار شاتل شدیم و از بندر خارج شدیم. وای باورتون نمیشد که چقدر کشتی تفریحی اونجا بود. آب دریا زیبایی خاصی داشت و آرامش بخش بود. ساعت 7 بود که رسیدیم به ساحل خصوصی که من عکس هاشون رو در ادامه میزارم.

کشتی های تفریحی

به سوی ساحل اختصاصی

ساحل اختصاصی

ویلاها ساحل اختصاصی

کابانای اختصاصی

چون عصر بود ساحل هم خلوت شده بود ولی برای بازدید اولیه خوب بود. مناظرش انقدر زیبا بود که تصمیم گرفتم که فردا صبح اول وقت دوباره یه سری به این مکان بزنم. بعد از صرف شام، با وجود خستگی زیادمون، نتونستیم از شب های زیبای این هتل دست بکنیم و همین طور در محیط شاد این هتل چرخیدیم و پینگ پنگ بازی کردیم.

شب های هتل رکسوس گوچک

فردا صبح اول وقت دوباره رفتم سراغ ساحل خصوصی و دیدن ویلاها. در یک کلمه عالی بودن.

محیط ویلاها و منظره ی بسیار زیبای آنها

اتاق های ویلاها در قسمت جنگل

ویلاهای این محیط شما رو دقیقا یاد مالدیو میندازن. کاباناهای رکسوس گوچک بر اساس آرامش شما ساخته شده اند و با نمایی بسیار زیبا، مالدیوی زیبا را برای شما با آبی زلال به ارمغان آورده اند. شما میتونین از میله های این اتاق ها برین تو آب، شنا کنین، و بعدش بیاین تو اتاق استراحت کنین. این کاباناها مجهز به صندوق ایمنی و یک مینی بار کاملا پر هستند.

کابانا

اتاق ماساژ با ویوی رو به دریا

این قسمت از ساحل رستورانی مخصوص برای صرف صبحانه نیز دارد که عکس هاش رو در زیر می بینید.

رستوران ویلاها

رستوران ویلاها – ویوی رو به دریا

بعدش برگشتیم و رفتم به رستوران فیروزه برای صرف صبحانه.

در مسیر رستوران فیروزه برای صرف صبحانه

و در نهایت رسیدیم به رستوران فیروزه هتل برای صبحانه. انصافا صبحان های متنوعی داشت که سعی کردم ازشون عکس بگیرم.

صبحانه هتل

بعد برگشت به ریزورت و صرف صبحانه، در رستوران فیروزه، راهی گشت رایگان دریا شدیم که دوبار در روز و از ساعت 9 صبح الی 12 و یا 2 بعد از ظهر الی 5 برگزار میشه و شما از جزایری متعددی دیدن میکنین و در سواحل اونها شنا میکنن. عالی بود و حس بی نظیری بهتون میداد. در کشتی تفریحی هم هر چی میخواستی بهت میدادن و همه چی رایگان بود. از میوه های مختلف گرفته تا نوشیدنی های متنوع.

توضیح عکس68 : کشتی هتل و گشت دریا و چند جزیره

رستوران دریایی در یکی از جزیره ها

آب بسیار زلالی که ایده آل شنا بود

امکان رفتن با این کشتی ها هم برای تور دریا وجود دارد

بعد از برگشت، ناهار رو در رستوران ساحل خصوصی خوردیم و در کنار ساحل و آرامشی وصف ناپذیر رفتیم تا چمدون هامون رو ببندیم و بریم به مقصد بعدی. در هنگام چک آوت اتفاقی که واقعا خوشحال کننده بود اتفاق افتاد و اونم ریختن آب پشت مسافران یعنی ما بود که برامون خیلی جالب به نظر اومد. دقیقا مثل خود ما که پشت مسافر آب میریزیم.

رستوران ساحل خصوصی

رکسوس پریمیوم گوچک

در خلاصه باید بگم که اقامتی 3 یا 4 روزه در این منطقه می تواند خاطراتی فراموش نشدنی رو برای شما خلق کند. انواع ورزش های آبی و هوایی در کنار لذت دیدن جزیره ها و شنا در آب زلال و تمیز سواحل مدیترانه، مالدیوی برای شما به ارمغان می آورد که به جرات معنی آسایش را خواهید فهمید. فقط در آخر ناراحت از این بودم که چرا نتونستم از تفریحات دیگه ایی که تو هتل بود استفاده کنم و فرصت بیشتری رو در آرامش کامل در این منطقه زیبا بمونم. در ضمن چون گوچک منطقه ی کوچیکی واسه همون باید با هتل توضیح داده بشه عزیزان. در نهایت امیدوارم که مطالب این سفرنامه به درد دوستان بخوره و سفری رویایی رو به این منطقه ناشناخته داشته باشن.

جهت دانلود ویدئوی فوق کلیک کنید

نویسنده : علی عباسی حیدرلو

لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.