با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
وروجک‌هایی که می‌توانند بهترین همسفر باشند!
25 تیر 1397 15:00
0

سفرهای جاده­‌ای همیشه خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم می­‌زنند. اما برای برخی از افراد که کودک نوپا دارند، سفرهای جاده­‌ای دشوار به نظر می­‌آید. به همین علت در این مطلب، لست­‌سکند روش­هایی را به شما پیشنهاد می­دهد تا بچه­‌ها را عاشق سفرهای جاده­ا‌ی کنید. با ما همراه باشید.

1. کتاب‌ها، کتاب‌ها و کتاب‌های بیشتر

شما هیچ‌گاه از به همراه داشتن کتاب‌های بسیار در سفرهای جاده‌ای پشیمان نخواهید شد. مهم نیست کودک شما چند سال سن دارد، در سفرهای جاده‌ای برای سرگرمی کودک کتاب‌های بسیاری با خود ببرید. ما به شما کتاب‌هایی با جلد کاغذی را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که فضای کم‌تری می‌گیرند. خواندن کتاب روشی عالی برای سپری کردن زمان در مسافت‌های طولانی است، اما به شرط اینکه کودک یا خودتان از آن دسته افرادی نباشید که دچار ماشین گرفتگی می‌شوید! اگر می‌خواهید با خود کتاب حمل نکنید، می‌توانید کتاب‌ها را در تبلت و یا گوشی دانلود کنید تا در سفرهای جاده‌ای برای کودکتان بخوانید. می‌توانید موضوعات مورد علاقه‌ی کودکتان را دانلود کنید تا برای او جذابیت داشته باشد.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

2. کتاب‌های صوتی

اگر از خواندن کتاب خسته شدید یا از آن دسته افرادی هستید که با خواندن کتاب دچار ماشین گرفتگی می‌شوید، پیشنهاد ما به شما کتاب‌های صوتی است. برای کودکتان می‌توانید داستان‌های کوتاه بر روی سی‌دی تهیه کنید. برخی از این کتاب‌های صوتی به همراه کتاب هستند و کودکتان می‌تواند در حین گوش دادن به داستان هم‌زمان به طور مستقل کتاب را هم بخواند. برای کودکان بزرگتر می‌توانید داستان‌های طولانی‌تر انتخاب کنید و به طور خانوادگی از گوش دادن به آن‌ها لذت ببرید.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

3. کتاب تمرین

برای مهدکودکی‌ها یا کودکان کوچکتر به همراه داشتن کتاب تمرین کارایی زیادی دارد. کتاب‌های فلاپ کوچک (کتاب تمرین) می‌توانند انگشتان کوچک کودک را برای مدت زمانی مشغول نگاه‌دارند.

4. مجلات و کاتالوگ‌ها

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما کودکان به ورق زدن کاتالوگ و تماشای آن علاقه دارند! می‌توانید در گوشی و یا تبلت کاتالوگ اسباب بازی مثل کاتالوگ لِگو یا مجلات کودکان را ذخیره کنید.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

5. استیکر و استمپ‌ها

استیکرها یکی از کاربردی ترین وسایل سرگرم کننده‌ی کودکان در سفرهای جاده‌ای هستند. استیکرها و مهر‌های رنگی با طرح‌های مختلف در همه‌ی فروشگاه‌ها موجود هستند و می‌توانند برای مدت زمان طولانی کودکان را در جاده سرگرم کنند. با تهیه‌ی استیکرها و استمپ‌ها می‌توانید کودکتان را غافلگیر کنید.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

6. برچسب‌های نقطه‌ای

می‌دانم که عجیب به نظر می‌رسد اما برچسب‌های نقطه‌ای رنگی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه‌ی کودکان در خودرو است. می‌توانید پیش از سفرهای جاده‌ای برچسب‌های رنگی نقطه‌ای را به همراه کاغذهای ساده با دایره‌های خالی تهیه کنید و طرح‌هایی را با این برچسب‌های رنگی ایجاد کنید. حتی می‌توانید در سایت پینترست صفحات نقطه‌ای را جستجو کنید و به صورت رایگان دانلودشان کنید. اگر برچسب نقطه‌ای ندارید می‌توانید با ماژیک‌های رنگی دایره‌ها را رنگ آمیزی کنید.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

7. کتاب تمرین واتر واو (Water Wow)

کودکان عاشق کتاب‌های تمرین آبرنگی هستند. برای استفاده از این کتاب ابتدا باید قلم‌مو ی مخصوص را پر از آب کنید و پس از اینکه کودک روی صفحه نقاشی قلم‌مو بکشد، تصویر نمایان می‌شود. زمانی‌که آب نقاشی روی صفحه خشک شود، تصویر نیز محو می‌شود و می‌تواند نقاشی‌ دیگری رسم کند. این نوع کتاب برای سفرهای جاده‌ای با کودکان فوق العاده است و کودک را سرگرم می‌کند. این نوع کتاب‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های شهر کتاب در سراسر کشور تهیه کنید.

8. تخته‌های آهن‌ربایی

همه‌ی ما از کودکی عاشق آهن‌ربا بودیم. کودکان امروز هم همانند ما عاشق بازی با آهن‌ربا هستند. تخته‌های آهن‌ربایی گزینه‌ای فوق العاده برای سرگرم کردن کودکان در سفرهای جاده‌ای هستند.

9. تخته ی حروف آهن‌ربایی

تخته‌ی حروف و اعداد با قلم مخصوص آهن‌ربایی یکی دیگر از چیزهایی است که در سفرهای جاده‌ای با کودکان به کارتان می‌آید. کودک برای برداشتن حروف و اعداد و جایگذاری آن‌ها باید از این قلم استفاده کند.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

10. ماشین‌های مسابقه‌ای

اگر کودکتان پسر است در سفرهای جاده‌ای حتما ماشین‌های اسباب ‌بازی را همراه داشته باشید. پیش از سفر یک بسته‌ی جدید از ماشین‌های مسابقه‌ای را تهیه کنید و در مسیر کودکتان را با آن غافلگیر کنید. بسته بندی این ماشین های کوچک آسان است و کودک به راحتی می‌تواند با ماشین بازی کند.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

11. کیف پول قدیمی و کارت‌های هدیه

کودکان عاشق بازی هستند. می‌توانید کیف پول های قدیمی و کارت‌های هدیه‌ی تاریخ گذشته و مصرف شده را نگاه‌ دارید و در سفرهای جاده‌ای به کودکتان بدهید تا با آن‌ها بازی کنند.

12. سی‌دی موسیقی کودکان

همه‌ی سفرهای جاده‌ای نیازمند موزیک خوب هستند. کودکان نوپا عاشق آواز خواندن در خودرو هستند. برای کودکان می‌توانید سی‌دی های موسیقی کودکانه تهیه کنید و در خودرو پخش کنید.

13. تنقلات

به همراه داشتن تنقلات در سفرهای جاده‌ای با کودکان بسیار کارآمد است. به این نحو دیگر نیازی ندارید که در مسیر خودرو را متوقف کنید. پیش از سفر، تنقلات مورد علاقه‌ی کودکتان را خریداری کنید و آن‌ها را تقسیم بندی کنید تا هربار که کودک بهانه گرفت با خوراکی مورد علاقه‌اش او را شگفت زده کنید. تنقلات یکی از روش‌هایی است که می‌توانید کودکان را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید. فراموش نکنید برای خودتان هم شکلات بخرید!

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

14. کتاب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی

اگر وقت و حوصله دارید می‌توانید برای سفرهای جاده‌ای تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی درست کنید، در غیر این صورت می-توانید کتاب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی را خریداری کنید. در حین سفر جاده‌ای کودک می‌تواند در کتاب به دنبال تابلوهایی که در جاده مشاهده می‌کند بگردد و سرگرم شود.

15. بازی من جاسوس هستم (I Spy)

برای این بازی به هیچ چیزی نیاز ندارید. چه در خودرو و یا چه خارج از خودرو کودک می‌تواند این بازی را انجام دهد. با توجه به سن کودک می‌توانید بازی را آسان و یا سخت تر کنید. بازی "آی اِسپای" یا "من جاسوس هستم" یکی از بازی‌های حدسی است و بازیکن باید چیزی را که طرف مقابل دیده و در ذهن دارد، حدس بزند.

16. بازی‌های چاپی بینگو

بینگو یکی دیگر ازبازی‌های کلاسیک سفرهای جاده‌ای است که همه‌ی ما این بازی را به خاطر داریم (بینگو یکی از بازی های قدیمی شانسی است. در این بازی یک نفر به صورت شانسی اعداد را می‌خواند و بازیکنان آن را با اعداد روی کارت ها و یا کاغذهای چاپ شده مقایسه می‌کنند. در آخر برنده کلمه‌ی بینگو را فریاد می‌زند). برای سفرهای جاده‌ای می‌توانید چند صفحه از کارت بازی بینگو را پرینت بگیرید.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

17. کارت‌های بازی یا فلش کارت‌ها

بازی با فلش کارت‌‌ها و کارت‌های بازی همیشه برای کودکان لذت بخش است. به همین علت در سفرهای جاده‌ای با کودکان می‌توانید کارت‌های بازی را همراه خود ببرید تا در مسیر با کارت‌ها بازی کنند. نسخه‌ای از این فلش کارت‌ها مختص جاده هستند و برای سفرهای ‌جاده‌ای فوق‌العاده هستند.

18. مداد شمعی و دفترچه

مداد شمعی، مداد رنگی و ماژیک‌ به همراه کتاب‌های رنگ‌آمیزی و کاغذ را در سفرهای جاده‌ای با کودکان فراموش نکنید. اگر نگران کثیف شدن لباس‌های کودک یا داخل خودرو هستید می‌توانید از ماژیک‌های جادویی استفاده کنید. قیمت این ماژیک‌ها کمی بالا است، اما دیگر نگران لکه شدن لباس‌ها نخواهید بود.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

19. نصب برنامه‌های بازی در تبلت

در سفرهای جاده‌ای به همراه کودکان می‌توانید برنامه‌های بازی مورد علاقه‌ی کودکتان را در تبلت نصب کنید.

با این روش ها بچه ها را عاشق سفرهای جاده‌ای کنید!

20. کارتون و انیمیشن‌ها

برای سفرهای جاده‌ای با کودکان می‌توانید کارتون‌ها و انیمیشن‌های مورد علاقه‌ی کودکتان را به همراه داشته باشید تا در صورت امکان در مانیتور خودرو تماشا کنند و یا اینکه در تبلت برای آن‌ها به نمایش بگذاریدشان.

موارد عنوان شده در بالا تنها بخشی از فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید برای سرگرم کردن کودکان در سفرهای جاده‌ای به کار ببرید. اگر شما نیز تجربه‌ی سفر جاده‌ای با کودک دارید، روش‌های سرگرم کردن کودکتان را با لست‌سکند در میان بگذارید. کودک شما در سفرهای جاده‌ای علاقه‌مند به انجام چه کارهایی است؟ شاید تجربه‌ی شما به دیگران هم کمک کند تا در سفرهای جاده‌ای با کودک، تجربه‌ی دلچسب‌تری داشته باشند.

 

منبع: joyfullythriving.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.