زیباترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زیباترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ + تصاویر
01 تیر 1397 08:00
0

پایتخت سابق امپراتوری روسیه، سنت پترزبورگ بود که نقش مهمی در تعیین سرنوشت دولت بزرگ روسیه ایفا می‌کرد. زمین های بزرگ محافظت شده از آثار تاریخی، فضای منحصربفرد و خاصی را در سطح سنت‌پترزبورگ ایجاد کرده‌اند. فضای ویژه‌ای که به عنوان حافظه تاریخی سنت پترزبورگ مهمترین حوادث تاریخ روسیه را در خود حفظ کرده است و از طرفی جزو جاذبه‌های گردشگری این شهر هم محسوب می‌شوند. در زیر لیستی از زیباترین آثار تاریخی در سنت پترزبورگ را برایتان شرح داده‌ایم تا اگر با تور روسیه به ایم منطقه سفر می‌کنید، بازدید از آن‌ها را در برنامه خود داشته باشید.

 

1 Mozaichny Dvorik

در میان بناهای غم‌انگیز سنت پترزبورگ، یک حیاط کوچک با کف موزاییک در خیابان چایکوفسکی وجود دارد. موزهMozaichny Dvorik  نقاشی‌های قابل توجهی از آکادمی هنر مالایی در خود جای داده است.

مردم محلی این حیاط را به خاطر عجیب و غریب و غیرمعمول بودن آن خیلی دوست دارند. بخشی از این حیاط، آزمایشگاه خلاقانه ولادیمیر لوبنکو است که با موزاییک های شیشه ای رنگی تزئین شده است و بسیار زیبا و عجیب و غریب است. نیمکت ها، بدنه های حیاط و مجسمه های کوچک با رنگ های مختلف درخشش خاصی دارند. هرکدام از چیزهایی که در حیاط وجود دارند، داستان های مختلفی دارند و اکثر آنها با شکل های انسانی یا به عنوان تندیسی از فرشتگان و شیرها ساخته شده‌اند. این آثار دارای جهت گیری انسانی مشخصی هستند که با هرکدام از آن‌ها، اندیشه‌ی خاصی نمایش داده شده است.

زیبا ترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ

 

2 اسب‌سوار برنزی یا The Bronze Horseman

 

اسب سوار برنزی در سناتسکایا پلچاد Senatskaya Ploschad  مشهورترین بنای تاریخی پیتر بزرگ در شهر سنت پترزبورگ است که به نام او تاسیس و نامگذاری شده است. این اثر در قرن هجدهم ساخته شده و جالب اینجاست که در آغاز قرن نوزدهم اسب سوار برنز به خوبی در آثار شاعران و نویسندگان آن زمان دیده می‌شود. برخلاف نام آن، این اثر از مس ساخته شده است. مجسمه سازی توسط کاترین دوم انجام شد و با توجه به طرح های وی، پیتر مجبور شد به عنوان امپراطور رومی و برنده مسابقه با یک میله در دستش ظاهر شود. با این حال، مجسمه ساز فرانسوی اتین فلکون، که برای کار بر روی بنای یادبود دعوت شده بود، جرأت کرد چهره‌ی دیگری از پیتر را به جهانیان نشان دهد. چهره ای بدون استثمار و بدون تصمیمات استراتژیک او به عنوان یک حاکم تمام عیار!

زیبا ترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ

 

3 ستون الکساندر

ستون الکساندر یا The Alexander Сolumn در سال 1834 توسط معمار معروف آگوست مونفراندر Auguste Montferrand در منطقه‌ی Dvortsovaya Ploschad نصب شد. این اثر با ارتفاع 47.5 متر، نمادی از پیروزی ارتش روسیه در برابر ناپلئون و فرانسه در سال 1812 است. ستون اسکندر بلندترین ستون در جهان است و از یک سنگ یک تکه ساخته شده است.

 این اثر سطح بالایی از دستاوردهای انسانی را نشان می‌دهد. ستون الکساندر از گرانیت قرمز در سنت پترزبورگ ساخته شده و وزن آن 600 تن است.

زیبا ترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ

 

4 بینی حاکم Kovalev’s یا Mayor Kovalev’s Nose

بینی شهردار و حاکم Kovalev یادبودی غیر معمول در سنت پترزبورگ است. این مجسمه بر اساس شخصیت داستانی که به قلم نیکولای گوگولNikolay Gogo  نوشته شده است ساخته شده و در اکتبر 1995 در خانه ای در Voznesensky  برای همیشه جاودانه شد. اگر کسی این داستان را بخواند و بعد سراغ این مجسمه برود، لذت تماشای آن برایش چند برابر خواهد شد.

این اثر از یک سنگ آهک خاکستری ساخته شده است که به نظر می‌رسد ابعاد آن بین 60 تا 35 سانتی‌متر باشد، در پایین تندیس، تصویری از بینی ساخته شده که جنس آن از سنگ مرمر صورتی اوکراینی است.

5 ستون پرستار یا The Rostral Column

امروزه این مجموعه در جزیره Vasilevsky به نمایش گذاشته می شود. در طول دوره امپریالیستی، ستون پرستار به عنوان عنصری راهنما برای پیدا کردن مسیر استفاده می شد. نفت در کاسه بالای ستون ریخته می شد و در شب روشن می‌ماند و مسیر را نشان می‌داد. در حال حاضر تنها در موارد خاص چراغ های ستون روشن می شوند. مثلا هنگامی که جشن های بزرگی در شهر برپا است، ستون روشن در شب می‌درخشد. ستون Rostral با 50 روبل در کنار رودخانه نوا ساخته شده است. در پایه ستون مجسمه‌های دو خانم دیده می‌شود. نام ستون از تصویر فلزی روستوم می آید، یا کمانهای کشتی که در دو طرف ستون برجسته شده است.

زیبا ترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ

 6 چیژیک-پیژیک  Chizhik-Pyzhik

بنای یادبود چیژیک-پیژیک یک بنای یادبود بسیار محبوب در میان گردشگران با سنین مختلف است. این بنا در فونتانکا Fontanka در نزدیکی آب نصب شده است. ساکنان محلی کمی پس از برپایی این تندیس، عاشق این قهرمان کوچک شدند و به زودی اعتقاد پیدا کردند که اگر سکه های کوچک را در نزدیکی پاهای پرنده بیندازند، آرزوهای آن‌ها برآورده خواهد شد .

Chizhik-Pyzhik  کوچکترین بنای تاریخی در سنت پترزبورگ است. ارتفاع آن تنها 11 سانتیمتر و وزن آن تنها پنج کیلوگرم است. با توجه به اندازه کوچک آن، این بنای یادبود تا به حال بیش از هفت بار به سرقت رفته است.

زیبا ترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ

7 سینفه  sphinxes
اگر در سطح شهر سنت پترزبورگ دقت کنید، می‌بینید که  سرتاسر این شهر با مجسمه‌های بسیاری از حیوانات، پرندگان و موجودات اساطیری تزئین شده است. در سن پترزبورگ 14 نوع مجسمه سینفه sphinxes وجود دارد، اما مهمترین سینفه‌ها در مجاورت دانشگاهی واقع در مقابل ورودی آکادمی هنر قرار دارند  این مجسمه‌ها به طور مستقیم از مصر وارد شده‌اند. دانشمندان بر این باورند که سن آنها حدود 3.5 هزار سال است. گفته می‌شود سیاح و دیپلمات روسی مواویوف یکی از این اسفنکس ها را در اسکندریه دید و تحت تأثیر آن‌ها قرار گرفت و پس از آن، از سفیر روسیه درخواست کرد که این مجسمه ها را برای روسیه بخرد. در پایان، درخواست او به مجلس رفت و با آن موافقت شد.

زیبا ترین مجسمه های و تندیس ها در سنت پترزبورگ

 

منبع : theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.