سراب نیلوفر، خانه ی گل ستایش شده ی کرمانشاه

4.7
از 9 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نماد صلح و محبت غرب ایران، پیشکش شاهانه‌ای که ملی شد! +تصاویر
18 تیر 1398 08:00
0

نزدیک 20 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه، در دامنه‌ی کوه کماجار، دریاچه‌ی کوچکی نمایان می‌شود که زیبایی منحصر بفردش چشمانتان را نوازش می‌کند. این دریاچه با نام سراب نیلوفر شناخته می شود و مملوء از گل‌های نیلوفری است که در فصل گرم سال، غنچه‌ها و برگ‌هایشان را بر سطح آب می‌گسترانند و نمایی بی‌شک اعجاب‌انگیز را در ذهنتان حک خواهد کرد. امروز در پیشنهاد ایرانگردی لست‌سکند، قصد داریم به دیدن این سراب کم‌نظیر برویم، پس همراهمان باشید.

سراب نیلوفر کرمانشاه

سراب نیلوفر در ارتفاع 25 متری از سطح دریا قرار گرفته است. عمق این دریاچه در قسمت‌های مختلف متفاوت است اما عمیق‌ترین قسمت آن به بیش از 32 متر می‌رسد. گفته می‌شود که در اعماق این دریاچه، غارهای زیرزمینی نیز وجود دارد که بر منحصر به فرد بودن آن می‌افزاید.

سراب نیلوفر کرمانشاه

داستان های زیادی روایت شده است از اینکه نیلوفر گل زیبا و مقدسی است و به عنوان مظهر صلح و صفا یاد می‌شود و  هدیه‌ای شاهانه جهت پیشکشی برای شرفیاب شدن به حساب می‌آمده است. این گل دارای جایگاه ویژه‌ای در بین سایر گل‌ها بوده و یکی از آثار منحصر به فرد طبیعت ایران به شمار می رود که در 27 اسفند سال 1387، نامش به عنوان پنجاه و پنجمین اثر ملی ایران در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

سراب نیلوفر کرمانشاه

 از میان داستان‌ها و افسانه‌های بیشماری که در مورد این سراب روایت شده است، معروف‌ترینشان مربوط به گنجینه‌ی خسرو پرویز است که گویی در اعماق این دریاچه پنهان شده است. یکی از ویژگی‌های بارز آب سراب نیلوفر، زلالی آن است که به راحتی می‌توان ساقه‌های گل نیلوفر را در درون آن دید که با وزش باد به این طرف و آن طرف می‌روند. چندین چشمه‌ی جوشان نیز در اعماق دریاچه وجود دارند که آب را به درون دریاچه هدایت می‌کنند. همانطور که در ابتدای متن هم گفته شد، تابستان فصل مناسبی برای بازدید از سراب نیلوفر است، به شرطی که تمامی اصول گردشگری سالم را رعایت کرده و به اکوسیستم آن ضرری نرسانید. در ادامه، تصاویر زیبای دیگری از سراب نیلوفر کرمانشاه را باهم به تماشا می‌نشینیم.

سراب نیلوفر کرمانشاه

سراب نیلوفر کرمانشاه

سراب نیلوفر کرمانشاه

سراب نیلوفر کرمانشاه