نمایشگاه اولین شاهنامه شیشه‌ای جهان در سعدآباد

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اولین شاهنامه شیشه‌ای جهان در سعدآباد
06 تیر 1397 16:00
0
نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه‌ای جهان»، بازسازی‌شده از شاهنامه نسخه عهد تیموری، از امروز ( چهارشنبه ) در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می‌شود.
 
 نمایشگاه اولین شاهنامه شیشه‌ای جهان در سعدآباد
 
این نمایشگاه به همت کاخ سبز سعدآباد برگزار می‌شود و شامل ۱۹ اثر نفیس از شاهنامه نسخه عهد تیموری، در ابعاد ۴۰×۷۰ سانتی‌متر است که پس از ۲ سال مطالعه، ترمیم و بازسازی تصاویر، از طرف مرضیه سادات کمانیان و هنرمندان دیگری با نام‌های یاسمن سیاوشی، فاطمه کهلویی و معصومه کریمیان، برای اولین بار به‌صورت مجموعه تصاویر شاهنامه بر پشت شیشه ثبت شده است. به‌منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با این هنر، همزمان با مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، کارگاه آموزشی هنر نقاشی روی شیشه در نگارخانه سعدآباد نیز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۱۳ تیر ماه ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی: میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مراجعه کنند.
 
منبع : دنیای اقتصاد
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.