صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین

4
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین + تصاویر
24 شهریور 1396 09:00
0

صومعه ی اسپاسو-کمنی Spaso-Kamenny روی جزیره ای کوچک در میان دریاچه ی کوبنسکی و 500 کیلومتری شمال مسکو واقع شده است. این بنا را به عنوان اولین صومعه ی سنگی شمال روسیه می شناسند.

جزیره ی کمنی بسیار کوچک بوده و ابعادی در حدود 120 در 70 متر دارد و دریاچه ای که این جزیره روی آن واقع شده نیز به داشتن آب وهوای نامطبوع و طوفان های مکرر مشهور است. زمانی که این صومعه ساخته شد، راهبان این جزیره با ساختن استحکامات سنگی دور آن سعی کردند از فرسایش آن جلوگیری کنند که صومعه نیز نام خود را از همین موضوع گرفته است.

صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین

افسانه ها می گویند که در سال 1269، دوک Gleb Vasilkovich، شاهزاده ی Belozersk در طوفانی مهیب گرفتار شد و به ساحل این جزیره رسید و متوجه شد که گروه کوچکی از راهبان در این مکان زندگی می کنند. وقتی این شاهزاده متوجه شد که این راهبان توان ساخت کلیسا را ندارند، دستور به ساخت یک کلیسای چوبی داد. البته دویست سال پس از این زمان کلیسایی با 4 ستون سنگی در این مکان برپا شد. هرچند این صومعه از طوفان های مختلف سالم باقی ماند، اما موقعیت دورافتاده ی جزیره و مساحت محدود آن، جلوی توسعه ی بیشتر صومعه را می گرفت. تا قرن شانزدهم، این صومعه تقریبا به فراموشی سپرده شد و در مسکو عمدتا آن را با عنوان تبعیدگاه به خاطر می آوردند.

در سال 1774 یکی از این تبعیدیان صومعه را آتش زد و راهبان این صومعه به مدت 26 سال به Vologda انتقال داده شدند. وقتی آنها در سال 1801 بار دیگر به این جزیره برگشتند، کلیسا با 5 گنبد زیبا بازسازی شده بود. از جمله ساختمان هایی که بعد از قرون وسطی و در سال های 1870 میلادی در این مکان بنا شدند می توان به یک مسافرخانه و دو فانوس دریایی اشاره کرد که برای نیازهای صومعه در نظر گرفته شده بودند.

در سال 1925، دولت شوروی درهای این صومعه را بست و این جزیره بار دیگر به مکانی برای نگهداری مجرمان تبدیل شد که البته در سال 1937 این داستان نیز خاتمه یافت و جزیره از آن زمان تاکنون بدون سکنه باقی مانده است.

از چند سال پیش تاکنون، گروهی از داوطلبان در حال تلاش برای بازسازی این کلیسا هستند اما پیشرفت کار به دلیل کمبود بودجه کند است.

صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین

صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین

صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین

صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین

صومعه ای معلق در میان آسمان و زمین

 

منبع: amusingplanet