هتل های ماسه سنگی و شنی، تجربه جدیدی از اقامتگاهی خلاقانه

3.4
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خانه ای از شن و مه، به حقیقت پیوست! +تصاویر
17 فروردین 1399 08:00
0

تا به حال اسمی از هتل‌های شنی یا ماسه سنگی شنیده‌اید؟ شاید این موضوع رویایی دست نیافتنی به نظر برسد، و یا فکر کنید یک سازه شنی و ماسه‌ای فقط در ساحل و توسط بچه‎‌ها ساخته می‌شود و استحکام لازم و کافی را برای اقامت ندارد. اگر تا الان شما هم اینطور فکر می‌کردید در این مطلب لست سکند همراه ما باشید تا رویایی که در هلند به واقعیت تبدیل شده است را با هم ببینیم. رویایی درباره اقامت در هتل‌هایی واقعی از شن و ماسه!

زاند هتل، خلاقیتی هلندی

هتل های ماسه سنگی و شنی، تجربه جدیدی از اقامت همراه با خلاقیت

فضای داخلی هتل‌ها

اولین هتل‌های شنی یا "زاند هتل" با معماری خلاقانه هلندی‌ها در تابستان سال 2015 ساخته و افتتاح شدند. زاند هتل‌ها به عنوان هتل‌هایی ساخته‌شده از شن و ماسه برای علاقه مندان به اقامت در هتل‌های خاص به بازار عرضه شده‌اند. البته طبیعی است که مبلمان، حمام، لوازم حمام و فرش داخل هتل از موادی به غیر از شن ساخته شده‌اند. در این هتل‌ها همچنین اینترنت بی سیم رایگان نیز عرضه می‌شود.

هتل‌های شنی فقط در تابستان‌ها امکان اقامت دارند و در شهرهای اوس و اسنیک هلند ساخته شده‌اند. با وجود اینکه این دو شهر از فرهنگ کارهای هنری شن و ماسه‌ای بسیاری قوی برخوردار هستند، ولی هیچ کدام شهری ساحلی نیستند. سازندگان این هتل‌ها از الگوی هتل‌های یخی که معمولا زمستان‌ها در کانادا و کشورهای اسکاندیناوی ساخته می‌شوند، الهام گرفته‌اند.

 هتل های ماسه سنگی و شنی، تجربه جدیدی از اقامت همراه با خلاقیت

نمونه هتل‌های یخی

طبیعتا این هتل‌ها از قلعه‌هایی که ما در زمان کودکی می‌ساختیم بسیار قوی‌تر هستند. فضای داخلی هتل‌ نیز از شنی خاص ساخته شده است. در مواد این شن‌ها از سفت کننده‌هایی خاص استفاده شده است که احتمال فرو ریختن آن یا فرو رفتن مهمانان در آن‌ها را برطرف کند. همچنین از قالب‌هایی چوبی نیز برای تقویت بیشتر و افزایش میزان استحکام آن استفاده می‌شود. البته بخش ظاهری آن با استفاده از شن عادی پوشانده شده است تا لذت حضور در هتلی شنی از بین نرود.​

حضور در این هتل‌ها چیزی شبیه به خواب و رویا می‌ماند که در حال حاضر فقط برای مهمانان بزرگسال با سن بیشتر از 18 سال امکان پذیر است و قیمت هر اتاق دو تخته آن حدود  شبی170 دلار است.​

چگونه به هتل‌های شنی برویم

هتل های ماسه سنگی و شنی، تجربه جدیدی از اقامت همراه با خلاقیت

فضای داخلی اتاقی در هتل‌های شنی

تفاوتی ندارد که کدام یک از این هتل‌های دلربای شنی را انتخاب کنید، هر دوی آن‌ها چشم نواز و زیبا هستند و تنها عاملی که می تواند تعیین کند شما کدام را می‌خواهید، احتمالا شهر محل قرار گیری هتل‌ها است. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ اوس و یا اسنیک! هر دو شهر مطمئنا ارزش دیدن دارند!

اوس در شمال هلند واقع شده است و کمتر از یک ساعت و نیم با آمستردام پایتخت هلند فاصله دارد. سفر با قطار از آمستردام به این شهر حدودا 90 دقیقه به طول می‌انجامد. اوس جزء شهرهای تاریخی هلند است و مقبره‌هایی از 2000 سال پیش از میلاد در این شهر وجود دارد که علاقه مندان به تاریخ را شگفت زده می‌کند.

هتل های ماسه سنگی و شنی، تجربه جدیدی از اقامت همراه با خلاقیت

هتل شنی شهر اوس

از طرفی اسنیک فاصله‌ای سه ساعته با قطار تا آمستردام دارد و البته برای بسیاری از افراد مقصدی جذاب تر محسوب می‌شود. زیرا این شهر را به عنوان پایتخت کانال‌های آبی هلند می‌شناسند و قایقرانی در آن رواج بسیاری دارد.

هر دو شهر مطمئنا برای تجربه هتل شنی مطلوب و مناسب هستند. آیا شما علاقه دارید در چنین هتلی اقامت داشته باشید؟

منبع: ​thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی