تصاویر خیره‌کننده ای از شب های توکیو که گویی مربوط به آینده است

4.1
از 15 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اینجا لوکیشن یک فیلم علمی - تخیلی نیست و واقعیت دارد! +تصاویر
23 تیر 1398 10:00
0

به نظر می‌رسد که پایتخت ژاپن همیشه از همه جلوتر است. در حقیقت بسیاری از افراد پشت‌صحنه فیلم‌های مربوط به آینده و برنامه‌های تلویزیونی، همیشه برای الهام گرفتن برای طراحی یک شهر مدرن و پیشرفته به توکیو سفر می‌کنند. وقتی هوا تاریک می‌شود، ساختمان‌های خلاقانه در سراسر شهر روشن می‌شوند و توکیو را تبدیل به شهری بسیار پیشرفته می‌کنند. تصاویر این شهر در هنگام شب بسیار سحرآمیز است و باعث بند آمدن نفس بیننده می‌شوند. در اینجا به برخی از این ساختمان‌های بسیار پیشرفته که مانند تصاویر آینده هستند اشاره می‌کنیم.

  1. موزه اِدو در توکیو

بعضی از بهترین عکس‌ها از شب‌های توکیو توسط تام بلچفورد در مجموعه عکس‌هایش بانام "شب‌های ژاپن" گرفته‌ شده است. بلچفورد حس قدردانی خاصی به بناها و ساختمان‌های توکیو مانند موزه ادو دارد. ساختمان این موزه که در واقع تاریخچه دوره ادو را در خود حفظ می‌کند، نامتقارن بوده و به نظر تکه‌ای اضافی در آن وجود دارد که از بغل بیرون زده است. به گفته بلچفورد این ساختمان او را به یاد یک "سگ نژاد بول داگ رباتی" می‌اندازد. این ساختمان حتی با استانداردهای امروزی مانند ساختمان‌های آینده است اما کار ساخت این بنا در سال 1993 به پایان رسید.

موزه اِدو در توکیو

 

  1. مجموعه منظره بزرگ توکیو

این عکس نیز توسط بلچفورد گرفته‌شده است. این ساختمان هم با وجود اینکه مدرن به نظر می‌رسد، در سال 1996 ساخته‌ شده است. این ساختمان که مرکز اجتماعات بین‌المللی توکیو نیز نامیده می‌شد، بزرگ‌ترین مرکز اجتماعات در کل ژاپن است. نمی‌توان این ساختمان را به‌ صورت کلی مدنظر قرار داد، هرم‌هایی که از دو طرف ساختمان به بالا کشیده شده‌اند در هنگام قدم زدن در کنار آن نظر شما را جلب خواهند کرد.

مجموعه منظره بزرگ توکیو

 

  1. برج ناکاگین

این سنگر گویا متعلق به این دنیا نیست، این‌طور فکر نمی‌کنید؟ در سال 1972 قرار بود این‌ ساختمان، یک سازه‌ی معمولی باشد. طراح این بنا کیشو کروگاوا است و طرح به گونه ای‌ست که در صورت نیاز بتوان اتاق‌ها را اضافه یا کم کرد. قرار بود این ساختمان طرحی برای ساختمان‌های آینده باشد اما باوجود طرح نوآورانه‌اش، نظر کسی را جلب نکرد. این ساختمان در حال حاضر ظاهر خوبی ندارد اما می‌توانید در آن خانه‌ای کرایه کنید.

برج ناکاگین

 

  1. مرکز مطبوعات و رادیویی شیزوکو

این ساختمان توسط کنزو تانگ پدر حرکت معماری متابولیسم طراحی شد. مرکز مطبوعات و رادیویی شیزوکو در سال 1967 ساخته شد و مانند برج ناکاگین، گویی اتاق‌ها به قسمت مرکزی ساختمان وصل شده‌اند. ایده‌ی کم‌ و زیاد کردن اتاق‌ها نیز در این ساختمان بکار رفته است اما تعداد اتاق‌های اصلی آن باید تغییر کند. این ساختمان باریک و عجیب مخصوصاً در هنگام شب چیزی از یک ساختمان تخیلی کم ندارد.

مرکز مطبوعات و رادیویی شیزوکو

 

  1. درخت آسمان توکیو

این ساختمان یک برج رادیویی و نظارتی است و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این ساختمان که در سال 2012 تکمیل شد در شب توسط لامپ‌های LED روشن می‌شود. در حالت کلی رنگ لامپ‌ها آبی و بنفش است اما در روزهای خاص لامپ‌ها رنگارنگ می‌شوند.

طی روز رنگ ساختمان سفید- آبی است. هدف اصلی ساخت این ساختمان این بود که بتواند در هنگام شب، شهر را زنده نگه دارد و به نظر می‌رسد که سازندگانش به این هدف دست‌ یافته‌اند.

درخت آسمان توکیو

 

  1. فروشگاه بزرگ لوازم برقی یودوباشی آکیبا

نیازی نیست بپرسید که در این مرکز چه چیزی به فروش می‌رسد. تمام تبلیغات محصولات این مرکز بر روی ساختمان به نمایش درآمده است. اگر این ساختمان 9 طبقه به‌ اندازه‌ی کافی شبیه به ساختمان‌های آتی نیست، تابلوهای تبلیغاتی که در تمام طول شب روشن هستند، این حس را القا خواهند نمود.

البته در این ساختمان فقط دستگاه‌های مربوط به تکنولوژی به چشم نمی‌خورد و شامل رستوران، یک مرکز ضبط، کتاب‌فروشی، لباس‌فروشی، اسپا و زمین گلف نیز هست. این ساختمان برای تبدیل‌ شدن به یک نقطه‌ی پر هیاهو در شب برنامه‌ریزی‌شده بوده است.

فروشگاه بزرگ لوازم برقی یودوباشی آکیبا

 

  1. مرکز نگهداری خاکستر مردگان روریدن

بله، حتی مراسم تدفین هم در توکیو می‌تواند به شکل مدرن برگزار شود. این ساختمان که توسط معبد بودائی کوکوکوجی اداره می‌شود، شامل 2046 مکان مشبک برای نگهداری خاکستر مردگان است. هرکس می‌تواند باکارت ویژه‌ای برای بازدید از خاکستر مردگانش به این مکان بیاید. هر شب مجسمه‌ی شیشه‌ای بودا در این ساختمان روشن می‌شود. خاکسترها 33 سال تا قبل از دفن شدن در این مکان نگهداری می‌شوند.

روشن شدن مجسمه بودا در این ساختمان واقعاً چهره‌ای مدرن به آن بخشیده است. نورها نیز بسیار زیبا هستند، پس قابل‌ درک است که چرا عده‌ای دوست دارند خاکستر مردگان خود را در این مکان قرار دهند.

مرکز نگهداری خاکستر مردگان روریدن

 

  1. مجسمه تک‌شاخ تفنگ به دست

این ربات بزرگ که ارتفاع آن از یک ساختمان هم بلندتر است در وسط این منطقه چه می‌کند؟ مردم توکیو به آن عادت کرده‌اند. این مجسمه که در مقابل میدان عمومی توکیو قرار دارد، دارای طول 64.5 فوت است که از سال 1979 در ژاپن به شهرت رسیده است، در طول روز شکل آن از یک تک‌شاخ به حالت تدافعی و نابودگر تبدیل می‌شود. این مجسمه حرکت می کند و چراغ‌های آن روشن می‌شود.

مجسمه تک‌شاخ تفنگ به دست

 

  1. ساختمان تلویزیونی فوجی

این ساختمان در طول روز ظاهری سورئال دارد اما در هنگام شب ظاهر آن کاملا تغییر می‌کند. طراح خلاق این ساختمان نیز کنزو تانگ است و ساخت آن در سال 1997 پایان پذیرفت. توپ بزرگ وسط ساختمان 1350 پوند وزن دارد و از بالای ساختمان اندازه آن دو برابر دیده می‌شود، جایی که می‌توانید شهر و کوهستان فوجی را نیز ببینید. این ساختمان مرکز تلویزیون فوجی است و گرچه ممکن است برای ما عجیب و غریب به نظر برسد اما برای کسانی که در آن مشغول بکار هستند عادی شده است.

ساختمان تلویزیونی فوجی

 

  1. نمایش زمستانی نور در هویس تن بوش (Huis Ten Bosch)

نمایش "پادشاهی نور" در پارک هویس تن بوش واقعاً دیدنی است. این پارک، هر ساله در فصل زمستان آذین‌بندی می‌شود، به‌طوری‌ که در سال گذشته 13 میلیون لامپ در این پارک روشن‌ شده بود. این پارک یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های نور در ژاپن را داشته و به نظر می‌رسد که وقتی در آنجا هستید، واقعاً به دنیای دیگری سفر کرده‌اید. توکیو همیشه سعی کرده که چهره‌ای زیبا از خود ارائه دهد و تزئینات زمستانی‌اش نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اگر آینده واقعاً چنین منظره‌ای دارد، پس زیبا و روشن است.

نمایش زمستانی نور در هویس تن بوش (Huis Ten Bosch)

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.