بلندترین ترن‌ های هوایی جهان برای عاشقان هیجان

4.2
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بلندترین ترن‌های هوایی جهان برای عاشقان سرعت و ارتفاع و هیجان! +تصاویر
15 مرداد 1398 12:00
0

در جستجوی هیجان و عاشق شهر‌بازی هستید؟ پس این مطلب را دنبال کنید. تفریحات مختلفی در شهر‌بازی‌های جهان وجود دارد. این شهر‌بازی‌ها می‌خواهند سریع‌ترین، طولانی‌ترین و بلند‌ترین ترن‌های هوایی را برای تفریح در اختیار شما بگذارند.

مالکان این مجموعه‌ها معمولا در حال اضافه کردن آیتم‌های جدیدی به شهر‌بازی‌های خود هستند و همیشه سعی دارند که رکورد‌های قبلی را در قسمت مرتفع‌ترین و سریع‌ترین‌ها جا‌‌‌‌به‌جا کنند. دوست‌داران ترن‌ هوایی هر سال به دنبال هیجان بیش‌تر هستند. در این‌جا قصد داریم 10 تا از بلندترین ترن‌‌های هوایی شهر‌بازی‌های جهان را به شما معرفی کنیم، پس همراهمان باشید!

  1. برج پاور (POWER TOWER)

91 متر

برج پاور (POWER TOWER)

دوست دارید به آسمان پرتاب شوید؟ زمان سقوط از ارتفاع چه حسی دارید؟ اگر عاشق چنین حسی هستید، برج پاور برای شما گزینه‌ی هیجان‌انگیزی است! در این برج به ارتفاع 73 متری پرتاب می‌شوید، سپس به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسید و با همین سرعت سقوط می‌کنید.

 برج پاور در شهر‌بازی سِدار پوینت (Cedar Point) ساندوسکای اوهایو (Sandusky, Ohio) واقع شده است. این برج فقط یکی از ترن‌های هیجان‌انگیز این شهر‌بازی‌ است. همچنین در این شهر‌بازی پارک آبی هیجان‌انگیزی وجود دارد. در برج پاور با رسیدن به ارتفاع 91 متری، بلند‌ترین نقطه شهر‌بازی را تجربه می‌کنید و این نقطه، درست جایی است که دهمین ترن‌هوایی مرتفع جهان در آن قرار گرفته است.

 

  1. لویاتان (LEVIATHAN) 

93 متر

لویاتان (LEVIATHAN) 

سرزمین عجایب کانادا اخیرا با اضافه کردن یک ترن‌ هوایی جدید برای شکستن بعضی از رکورد‌ها در این بخش تلاش کرد. به نظر می‌رسد این ترن به خوبی توانایی افزایش ضربان قلب را دارد. در حال حاضر ترن سرزمین عجایب کانادا هفتمین ترن‌ هوایی بلند شهر‌بازی‌های جهان است.  

ارتفاع این ترن 93 متر و سرعت آن 148 کیلومتر بر ساعت همراه با شیب 80 درجه می‌باشد. سرزمین عجایب کانادا در وان، انتاریو انواع مختلفی از مسیر‌های سواری را برای همه سنین که شامل یک پارک آبی برای خنک شدن هم هست، فراهم آورده است.

 

  1. میلنیوم فورس (MILLENNIUM FORCE) 

94 متر

میلنیوم فورس (MILLENNIUM FORCE) 

شهر‌بازی سدار ‌پوینت با داشتن دومین ترن‌ هواییِ خود در بین ده ترن بلند شهر‌بازی‌های جهان، جای مناسبی برای تجربه هیجان است. این ترن‌ هوایی پیچ واپیچ، که مسیری عالی در میلنیوم است، در سال 2000 افتتاح شد. این ترن در زمان خود رکورد مرتفع‌ترین و سریع‌ترین سقوط را با ارتفاع بیش از 91 متر و سرعت 151 کیلومتر بر ساعت شکست.

 

  1. دراگون استیل 2000 (STEEL DRAGON 2000)

97 متر

دراگون استیل 2000 (STEEL DRAGON 2000)

یکی دیگر از ترن‌های هوایی غول‌پیکر، دراگون استیل 2000 است. ارتفاع آن به بیش از 92 متر می‌رسد، و بصورت یک مدار کامل است و در زمان افتتاح، ترن‌ هوایی جدیدی محسوب می‌شد. این ترن‌ هوایی از لحاظ ارتفاع نسبت به میلنیوم فورس، 3 متر بلند‌تر و سرعت آن 153 کیلومتر بر ساعت است. ترن‌هوایی دراگون استیل 2000، در سال 2000 و در سال اژدها افتتاح شد(به همین دلیل از اسم دراگون به معنی اژدها در آن استفاده شد). ترن‌ هوایی دراگون استیل 2000 در سرزمین ناگاشیما اسپا (Nagashima Spa) ژاپن واقع شده است، و یکی از سه ترن‌ هوایی پرطرفدار  جهان است.

 

  1. فیوری325 (THE FURY 325) 

99 متر

فیوری325 (THE FURY 325) 

همانطور که قبلا اشاره شد، معمولا شهر‌بازی‌ها در مورد طول، سرعت، اندازه و ارتفاع بخش‌های مهیج خود، سعی‌ می‌کنند رکورد‌دار باشند. این مورد هم مستثنی نیست. فیوری 325 از سال 2015 با شکستن رکورد دراگون استیل به بزرگترین مسیر پیچ واپیچ تبدیل شد. ارتفاع این ترن 99 متر، سرعت آن 153 کیلومتر بر ساعت و شیب آن 81 درجه است. فیوری 325 در شهر‌بازی کارو ویندس (Carowinds) شمال کارولینا واقع شده است. این ترن‌ هوایی با طول حدود 2.5 کیلومتر، طولانی‌ترین مسیر آمریکای شمالی است.

 

  1. رِد فورس (RED FORCE) 

112 متر

رِد فورس (RED FORCE) 

ترن‌هوایی که توسط فراری ساخته شود، درست مانند ماشین‌هایش، سریع و چشم‌نواز است. این ترن‌ هوایی غول‌پیکر هم از نظر سرعت و هم از نطر ارتفاع، چشمگیر است. در 5 ثانیه به سرعت 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بلند‌ترین نقطه‌ی این مسیر 880 متری، 112 متر ارتفاع دارد. این ترن‌هوایی غول‌پیکر در شهر فراریِ شهر‌بازی پورت‌اِدونتورا ورلد (PortAdventura World) ایالت کاتالونیا اسپانیا واقع شده است.

 

  1. برج تِرور2 (TOWER OF TERROR II) 

115 متر

برج تِرور2 (TOWER OF TERROR II) 

ترن این برج فراتر از تصّور است. از تونلی 206 متری به عقب برده می‌شوید و در کمتر از هفت ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. تا اینجا خیلی وحشتناک نیست، ولی از این مرحله به بعد با سرعتی مشابه سقوط می‌کنید. این پارک هیجان‌انگیز در شهر‌بازی دریم‌ورلد (Dreamworld) استرالیا واقع شده است. سرعت160 کیلومتر بر ساعتی این ترن‌هوایی در سا ل 1997 رکوردی جهانی محسوب می‌شد و برای آن سال‌ها بسیار چشمگیر و هیجان‌انگیز بود.

 

  1. سوپرمن: فرار از کریپتون (SUPERMAN: ESCAPE FROM KRYPTON) 

126 متر

سوپرمن: فرار از کریپتون (SUPERMAN: ESCAPE FROM KRYPTON) 

شما از طریق این ترن‌ هوایی می‌توانید حس پرواز را تجربه کنید. برای تبدیل شدن به یک ابر‌ قهرمان آماده شوید. در این ترن شما به ارتفاع 126 متری با شیب 90 درجه می‌روید و سپس رها می‌شوید. بعد از حدود 6.5 ثانیه احساس بی‌وزنی، با سرعت دیوانه‌کننده‌ای سقوط می‌کنید. این ترن هیجان انگیز در مجموعه سیکس فِلَگ مَجیک ماونتین (Six Flags Magic Mountain) لس آنجلس کالیفرنیا واقع شده است.

 

  1. تاپ تریل دراگستر (TOP THRILL DRAGSTER) 

130 متر

تاپ تریل دراگستر (TOP THRILL DRAGSTER) 

تاپ تریل دراگستر، سومین ترن‌ هوایی هیجان انگیز سدار پیونت است، که در بین 10 ترن بلند شهر‌بازی‌های جهان جای دارد. اگر به سرعت علاقه‌ دارید، در این پارک و ترن تنها در 3.8 ثانیه به سرعت 193 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. ارتفاع این ترن بیش از 128 متر و شیب آن 90 درجه است. در نقطه بالایی اگر جرات باز نگه داشتن چشم هایتان را داشته باشید، چشم‌انداز زیبایی را از پارک خواهید دید. با این اوصاف اگر به‌ دنبال هیجانی وصف نشدنی هستید، شهر‌بازی سدار پونیت مقصدی کم‌نظیر است.

 

1. کینگ‌دا کا (KINGDA KA)

139 متر

1.کینگ‌دا کا (KINGDA KA)

 آخرین و بلند‌ترین ترن هیجان‌انگیز، کینگ‌دا کا است. این ترن‌ هوایی در سیکس‌ فِلگ گِریت اَدوِنچر (Six Flags Great Adventure)، جکسون نیوجرسی واقع شده است. کینگ‌دا کا، بلندترین سورتمه جهان و سریع‌ترین در آمریکای شمالی است. ارتفاع این سورتمه نزدیک به 140 متر، شیب آن 90 درجه و سرعتش بعد از 3.5 ثانیه به 205 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آیا حاضرید یکی از این ترن‌ها را امتحان کنید؟

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی