در کدام محله تفلیس اقامت کنیم؟

4.5
از 11 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در کدام محله تفلیس بیشتر خوش می‌گذرد؟ + تصاویر
03 تیر 1397 08:00
0

چه بخواهید در تفلیس زندگی کنید چه فقط به دنبال جایی برای اقامت در طول سفرتان می گردید باید کمی بیشتر درباره محله‌های مختلف شهر تفلیس بدانید. پایتخت گرجستان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و تمامی منطقه‌های شهر از طریق مرکز شهر و مترو، اتوبوس یا مینی بوس به هم متصل می‌شوند. بنابراین هر کجا که باشید نیازی نیست نگران تردد در شهر باشید اما ما به شما کمک می کنیم بتوانید محله اقامت خودتان را بهتر و راحت‌تر انتخاب کنید.

آبانوتوبانی (Abanotubani)

آبانوتوبانی قلب شهر تفلیس به شمار می رود ، جایی که جاذبه های تاریخی و نمادهای شهر در آن قرار گرفته اند. با وجود معماری باستانی و مدرن در کنار هم ، این منطقه بسیار جذاب و چشم‌نواز است، بخصوص که دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی تفلیس از جمله حمام‌های سولفوری، قلعه نارین، یک آبشار کوچک و خانه‌های رنگارنگ قدیمی با بالکن‌های چوبی همگی در این منطقه قرار گرفته‌اند.

از اینجا بسیاری از نقاط مرکزی دیگر شهر به راحتی با پیاده روی قابل دسترسی است ، بخصوص میدان فریدام ( Freedom Square ) و خیابان معروف روستاولی ( Rustaveli ). اگر می خواهید به پارک بروید در این منطقه می توانید پارک ریکه ( Rike Park ) را در کنار رودخانه بیابید. این را نیز در نظر داشته باشید اینجا توریستی‌ترین منطقه شهر به شمار می‌رود بنابراین انتظارش را داشته باشید که هزینه اقامتگاه‌هایش نسبت به سایر نقاط شهر گرانتر باشد.

آبانوتوبانی تفلیس

تور تفلیس

آبانوتوبانی تفلیس

آولاباری (Avlabari)

آولاباری یکی از قدیمی ترین مناطق شهر تفلیس است که به خاطر کلیسای متخی ( Metekhi Church ) ، کلیسای جامع ترینیتی مقدس ( Holy Trinity Cathedral ) و تئاتر ارمنی مشهور است. در گذشته بیشتر ارمنی‌ها در این منطقه ساکن بوده‌اند که شاید همین باعث شده این منطقه کمی متفاوت‌تر از سایر مناطق شهر باشد.

این منطقه بیشتر مسکونی است تا توریستی اما در عین حال به مرکز شهر نیز بسیار نزدیک است. با این حال اگر در این منطقه اقامت کنید هم با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به میدان فریدام و خیابان باراتاشویلی ( Baratshvili ) بروید. اگر نمی‌خواهید پیاده بروید می‌توانید به راحتی از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، مینی‌بوس یا اتوبوس استفاده کنید.

روستاویلی تفلیس

متاتسمیندا ( Mtatsminda )

متاتسمیندا یکی از بزرگترین مناطق شهر تفلیس است. خیابان‌های این منطقه جاییست که تفلیس مدرن از آنجا شکل گرفت. نام منطقه از نام یک کوه گرفته شده است که این کوه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر نیز به شمار می رود. از خیابان روستاولی می توانید به بالای تپه ای بروید که در انتهای آن فونیکولار (Funicular) قرار گرفته است. هرچند این منطقه خیلی توریستی نیست اما قیمت هتل های آن کمی بالاتر است که شاید دلیل آن نزدیک بودنش به مرکز شهر باشد. همچنین شهربازی متاتسمیندا، یکی از برجسته ترین تفریحات گرجستان، در این منطقه قرار دارد.

فونیکولار تفلیس

سابورتالو ( Saburtalo )

سابورتالو یکی دیگر از مناطق بزرگ شهر تفلیس است که هیچ جاذبه تاریخی یا فرهنگی ندارد. این منطقه فقط مسکونی است و در آن فروشگاه ، دانشگاه و رستوران های متعددی یافت می شود. اکثر آپارتمان‌های شهر در خیابان‌های پکینی ( Pekini ) و کوستاوا ( Kostava ) قرار گرفته‌اند ، این دو خیابان از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین خیابان‌های شهر به شمار می‌روند.

در این منطقه چندین پارک کوچک و بزرگ وجود دارند که اگر گذرتان به این منطقه افتاد بد نیست به آنها سر بزنید. یکی از محبوب‌ترین نقاط این منطقه دریاچه لیزی ( Lisi Lake ) است ، جایی که از هیاهو و شلوغی‌های شهر به دور خواهید بود.

تور تفلیس

واک ( Vake )

واک منطقه‌ای‌ست که در گذشته نخبگان، علما و سیاستمداران گرجی در آن زندگی می‌کردند. هرچند طی این دوران تغییرات زیادی کرده است و امروزه به یک منطقه شیک‌تر با کتفه‌ها ، فروشگاهها و هتل های گرانقیمت تبدیل شده است. پارک واک از جمله نقاط دیدنی این منطقه به شمار می رود ، این پارک جاییست که هنگام غروب می توانید برای ریلکس کردن به آن مراجعه کنید. همانند سابورتالو ، واک نیز بیشتر منطقه مسکونی به شمار می‌رود و هیچ جاذبه تاریخی یا فرهنگی در آن یافت نمی‌شود. واک به خیابان روستاولی بسیار نزدیک است.

ورا ( Vera )

ورا منطقه سرسبز شهر است چرا که بیشتر قسمت‌های آن در کنار تپه‌های سرسبز قرار گرفته است. بنابراین اگر در این منطقه سکونت کنید باید برای رفت و آمد از تپه‌های زیادی بالا و پایین بروید. این منطقه باغ‌ها و طبیعت زیبایی دارد.

سفر به تفلیس

مرجانیشویلی ( Marjanishvili )

منطقه مرجانیشویلی اخیرا به یکی از نقاط محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است. در این خیابان که برای پیاده روی ساخته شده است کافه‌ها ، رستوران و فروشگاه‌های خرید سوغاتی بسیاری یافت می‌شود.

در پشت این خیابان نیز جایی وجود دارد که ساختمان‌های زیبای قرن 19 در آن دیده می‌شود، در آن دوره این ساختمان‌ها محل سکونت آلمانی‌ها بود. ایستگاه قطار، بازار کشاورزان و بازار فضای باز نیز در این منطقه قرار گرفته است.

تور تفلیس

 اگر تجربه سفر به تفلیس را داشته اید حتما نظرتان را درباره تفلیس و دیدنی‌هایش با ما در میان بگذارید و در مسابقه بزرگ لست‌سکند هم شرکت کنید.

منبع : theculturetrip

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان