افزایش درآمدزایی تهران از گردشگری

4.2
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
15 آبان 1395 06:00
0

‏رییس جامعه تورگردانان ایران از تفاهم با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای استانداردسازی و ایجاد تسهیلات گردشگری در کلان شهر پایتخت خبر داد.

ابراهیم پورفرج گفت: این تفاهم از آن جهت با استان تهران صورت گرفته که پیش تر، همکاری های مثبتی از طریق وزارت خارجه، فرودگاه امام خمینی (ره) و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای استانداردسازی سالن ویزا در این فرودگاه بین المللی آغاز شده بود.

دپارتمان ویزا در این فرودگاه بسیار محدود بود اما اکنون سالنی به آن اختصاص پیدا کرده که تمام تجهیزات در دسترس گردشگران و مسافران خارجی است. این اقدام سرعت صدور ویزا را تا 50 درصد افزایش خواهد داد.

او سپس درباره تفاهمنامه جدیدی که با استان تهران بسته شده است، توضیح داد: تهران ویترین کشور است و باید استانداردها و تسهیلات لازم را به بهترین شکل ممکن یا دست کم نزدیک به استانداردهای جهانی در اختیار گردشگران قرار دهد به همین دلیل تفاهم شد تا با همکاری این اداره کل صفر تا صد امکانات و تسهیلات مورد نیاز گردشگری از فرودگاه تا داخل شهر تامین شود. وی اضافه کرد: ما تصمیم داریم، فرودگاه که مبدا ورود گردشکران به ایران است را تجهیز کنیم و هر آنچه گردشگر نیاز دارد در اختیارش قرار دهیم.

در جاده منتهی به تهران همچنین مبادی شهری، ایستگاه هایی را برای توقف وسایل نقلیه مورد استفاده گردشگران ایجاد کنیم. مجوزهای این دستگاه ها را با همکاری پلیس تقویت کنیم تا آن ها با قوانین سلیقه یی دچار چالش و محدودیت نشوند و در ادامه کیفیت هتل ها و رستوران ها را ارتقا بخشیم.

همچنین بازارچه های صنایع دستی پایتخت را تقویت کنیم تا بخشی از خرید گردشگران به تهران منتقل شود و از سوی دیگر کیفیت بازدید در اماکن تاریخی و سایت های گردشگری موجود در این شهر را ارتقا دهیم و معضلات حمل و نقل گردشگران را کمتر کنیم.

در مقابل ما هم می توانیم زمان ایستایی گردشگران خارجی را در تهران افزایش دهیم. اینها تعهداتی است که برای دو طرف تفاهمنامه یعنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و جامعه تورگردانان ایران تعیین شده است. وی تصریح کرد: همه این اقدامات سطح درآمدزایی تهران را از صنعت گردشگری افزایش خواهد داد.



منبع : خبرگزاری تسنیم

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.