دیوار محافظ دریاچه در ایسلند

4.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دیواری که از دریاچه ای محافظت می کند +تصاویر
13 خرداد 1397 09:00
0

Flateyri یک روستای کوچک است که در نوار باریک لبه ی دریا در Westfjords زیبا، در شمال غربی ایسلند واقع شده است. شغل اصلی ساکنین این روستا ماهیگیری است. قدمت این روستا به سال 1792 می رسد و در اواسط قرن نوزدهم، یک مرکز مهم شکار کوسه محسوب می شده است.

شاهزاده ها برای شکار و تفریح به این جا می آمدند و جالب است بدانید صنعت ماهیگیری همیشه برای روستاها در Westfjords حیاتی بوده است و Flateyri با موفقیت از این سنت یک صنعت گردشگری ساخته است. به طوری که امروزه این روستا مقصد بسیار محبوب برای ماهیگیران و گردشگران محسوب می شود.

مانند بسیاری از روستاهای ایسلندی، Flateyri در ساحلی واقع در پایه یک کوه تند و بدون بیابان همانند Skollahvilft واقع شده است. اما کوه همجوار این روستا، عمیق تر از حد معمول است و در طول سال با برف پوشانده می شود و امنیت روستا را به مخاطره می اندازد. با این وجود، تا صبح یک روز زمستانی در ماه اکتبر در سال 1995، حادثه مهمی رخ نداده بود.

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

 

ساعت 4 صبح روز 27 ام بود و ساکنان روستا خواب بودند. ناگهان، آنها توسط قطعات یخ زده ی بزرگ سنگ ها بیدار شدند، و برف به پایین کوه سقوط کرد. هفده خانه که تنها یکی از آن ها در منطقه خطر بهمن قرار گرفته بود، همگی زیر برف و سنگ ها دفن شده بودند. ساکنان محلی بلافاصله تلاش برای نجات را انجام دادند، اما برف همه نشانه ها را پاک کرده بود و مردم روستا در پیدا کردن محل خانه ها به مشکل برخورده بودند. تاریکی باعث شد که اوضاع انداد و نجات بدتر شود. آن روز بیست نفر از این روستا کشته شدند. دو روز طولانی و خسته کننده برای یافتن تمام اجساد سپری شد.

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

 

این فاجعه دومین فاجعه مرگبار در همان منطقه در ده ماه اخیر بود. در ماه ژانویه شبیه این اتفاق برای مردم دهکده ماهیگیری Sušavík به وقوع پیوسته بود که شانزده نفر از ساکنان جانشان را از دست دادند. پس از آن حادثه، افرادی که در مناطق نا امن زندگی می کردند هر روز آماده ی رخ دادن حادثه ای ناگوار بودند و بسیار ترسیده بودند.

زمستان اکتبر سال بعد ، باد های شدید از سمت غرب موجب تخلیه ساکنین سراسر منطقه شد. صدها تن از برف و یخ توسط باد به این منطقه حمل شد. چندین بهمن در روز قبل از فاجعه در مکان های مختلف رخ داد. در Langidalur، یک گله از 18 اسب کشته شد، در حالی که یک ساختمان مهم عمومی در Sugandafjor توسط بهمن نابود شد.

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

 

دو اتفاق زمستانی مرگبار در سال 1995 به وستفیورث حمله کردند. در ماه ژانویه، ساکنین شهر ساراویک را به قتل رساندند و در جریان این حادثه 14 نفر کشته شدند، اتفاق دیگر در ماه اکتبر در روستای Flateyri باعث کشته شدن 20 نفر شد.

در سال 1998، یک سد خاکی مخصوص به شکل کوه برای حفاظت روستای Flateyri از خطر سقوط بهمن ساخته شد. این ساختار از دو سد انحرافی تشکیل شده است که یک ساختار گُوِه شکل یا A شکل را در سمت کوه تشکیل می داد. یک سد دریایی کوچکی نیز وجود دارد که بین دو سد انحرافی در قسمت پایین تر گسترش می یابد. این دیوارها 600 متر طول و 15-20 متر ارتفاع دارند، در حالی که سد های کوچکتر 10 متر ارتفاع و 350 متر طول دارند.

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

 

فقط یک سال پس از اتمام سد، در ماه فوریه سال 1999، یک توفان بزرگ از کوه به طرف سواحل شرقی حرکت کرد و به سمت دریا رفت ولی روستا نجات یافت. زمستان آینده، در ماه مارس، یک برف بزرگ دیگر از کوه به دیوار غربی حرکت کرد و روستا دوباره محافظت شد. دیگر حوض های کوچکتر به طور مرتب تعمیر شدند و هر بار دیوار برف را به راحتی از روستا دور می کند.

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

یادبود کسانی که زندگی خود را از دست دادند.

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

دیوار حفاظت از دریاچه Flateyri

 

منبع:amusingplanet

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.