بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان+ تصاویر
27 اردیبهشت 1397 08:00
0

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

پاکستان جزو مقاصد اول کوله به دوشان انگلیسی در سال 2018 است، که بسیار از رسانه ها توجه شان به این کشور جلب شده است. رتبه بندی های نشان داد که پاکستان چطور مقصد اولیه سفرهای ماجراجویانه شد چرا که این کشور جادویی ترین چشم اندازها و صمیمی ترین مردم را دارد. در حقیقت اینجا زمانیست که جهان بیرون کشور را برای آنچه واقعا دارد می بیند مانند یک چشم انداز سحرآمیز از چشمه ی فوق العاده، فرهنگ غنی و منحصر به فرد و مردمی مهربان. به ما اجازه بدید بهترین نقاط برای کوله به دوشان در پاکستان را با یک بودجه کم با شما به اشتراک بگذاریم.

منطقه ی شهری گیلگیت (GilGIT)

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

گیلگیت یک شهر اصلی در کشور پاکستان است که شما می توانید از طریق فرودگاه بین المللی لاهور یا اسلام آباد به آن دسترسی داشته باشید. بعد از پرواز باید اتوبوس های مانند NATCO یا daewoo خود را به این شهر برسانید یا مستقیم به این جا پرواز بگیرید اگرچه پروازها به علت تغییرات زیاد اب و هوا یکبار یا دوبار در هفته بیشتر نیست. خود شهر گیلگیت مکانی مناسب برای اقامت طولانی مدت نیست اما نواحی اطراف و حاشیه این شهر بسیار جذاب است.

مهمان خانه ی شهر با اینترنت رایگان با هزینه ی هر شب 1000 روپیه (حدودا 9 دلار) قابل رزرو هست. اگر با پرواز وارد این شهر شده اید بنابراین انرژی کافی برای اینکه در طول شب شهر را بگردید دارید. مسیر اتوبوسهای از اسلام آباد است که سفری طولانی و خسته کننده است. گیلگیت مقصد اصلی این منطقه هست و یک اداره بزرگ صدور ویزا نیز دارد. نقاطی که می توانید در منطقه ی گیلگیت ببینید شامل: رودخانه ی گیلگیت، غار صخره ای کارگاه بوداها (buddha ).

 

مراتع فایری (Fairy Meadows)

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

مراتع  فایری یک منطقه ی باورنکردنی برای سفر است. مراتع سبز و باشکوه با آسمانی صاف که نقطه ی عالی برای کمپ ایجاد کرده است. برای اینکه وارد این مراتع سرسبز شوید باید از گیلگیت با اتوبوس به رانیکوت بریج (ranikot bridge) بروید که حدودا دو ساعت و نیم زمان نیاز دارد و در حدود 200 روپیه (1.8 دلار) قیمت بلیت اتوبوس است و از آنجا یک جیپ شخصی اجاره کنید که هزینه آنها 7000 روپیه (حدودا 70 دلار) هست. این هزینه را می تونید بین خودتان تقسیم کنید مثلا اگر شش نفر باشید این هزینه برای شما ناچیز میشود. شما می توانید با مردم محلی هم صحبت شوید  به آنها پیشنهاد بدهید که در کنار شما باشند، گاهی اوقات مردم محلی این مسیر را رایگان نیز می برند البته اگر تنها باشید.

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

جیپ تنها در مسیر پیش می رود که حدودا دو تا سه ساعت زمان می برد البته این به سرعت شما هم بستگی دارد. در حالی که پیاده روی برای بسیاری از مردم خیلی ساده است، اسب هم می توانید کرایه کنید. بعد از رسیدن به مراتع فایری می توانید کمپ بزنید اما قبلا از آن مطمئن شوید که یک اتاق یا چادر اجازه کرده اید. چشم انداز زیبای  nanga parbat مطمئنا ارزشش را دارد و چشمه ها به اندازه کافی برای اقامت و گردش در این نواحی جادویی هستند. از این جا شما می توانید تا کمپ اصلی nanga parbat (نهمین کوه بلند) پیاده بروید و در سفرهای یخ نوردی هیجان انگیز تا کمپ های بالاتر ثبت نام کنید.

 

دره ی هونزا (hunza) کریم آباد

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

در هونزای کریم آباد، مرکز شکوهمند کوله به دوشان با نقاط باورنکردنی و مکان های عالی، اتاق یا چادری اجاره کنند. این منطقه دو ساعت و نیم با گیلگیت فاصله دارد که به راحتی قابل دسترس و قابل بازدید است. جاذبه های این منطقه بسیار تماشایی و خیره کننده هستند از جمله قلعه های Altit  و  Baltitکه دو کاخ تاریخی متعلق به شاهزادگان سلطنتی هستند که به زیبایی توسط برنامه شهرهای تاریخی آقاخان تعمیر شده است. بسیاری از روستاهای در هونزا عمدتا آقاخانی یا اسماعیلی (فرقه ای  از شیعه ی اسلام و متعلق به فعالیت های مذهبی لیبرال و روحانی). بسیاری از نقاط دیگر گیلگیت baltistan توسط akdn به شکوه اصلی خود بازگشته اند.

خیابان های زیبای کریم آباد به اندازه کافی فریبنده هستند که شما برای مدت کوتاهی از خود بی خود شوید. آشیانه ی عقاب (Eagle’s Nest) مکانی بسیار دیدنی دیگر نزدیک جایی که شما کمپ زده اید یا خانه اجاره کرده اید، قرار دارد. شما به راحتی می توانید به این منطقه دسترسی پیدا کنید که یک چشم انداز 360 درجه از روستا به شما می دهد. می توانید با تاکسی که حدودا 14 دلار می شود به این منطقه بروید. فاصله این منطقه از هونزا با تاکسی 30 دقیقه است.

دره ی گجال (gojal)

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

دره گجال یکی از مکانی های شگفت انگیز برای کشف کردن است که در نزدیکی دریاچه attabad قرار دارد، یک دریاچه عمیق و آبی که در سال 2010 توسط یک زمین لرزه ایجاد شد.

منطقه ی batura glacier مرتفع ترین منطقه خارج از قطب جهان است. همچنین در گجال روستاهای فریبنده بی شماری وجود دارد.

این منطقه چشم اندازهای متنوعی دارد که قله های سرپوشیده از برف، رودخانه های وحشی، مراتع سبز و یخچال های عظیم. داشتن چادر برای خود در این منطقه گسترده ماجراجویی می توانید هر جا که تمایل داشتید برای کمپ انتخاب کنید. بسیاری از فرهنگ های مختلف و مردم در روستاهای خود مانند گولمیت (Gulmit)، گواکین (Gulkin)، حسینی (Hussaini) در دریاچه Attabad، شیمشال (Shimshal) و مسگر (Misgar) زندگی می کنند.

گذرگاه khunjerab

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

گذرگاه khunjerab دربلندترین مرز جهان در یک ارتفاع نفس گیر بالای 8000 فوت قرار دارد که یک دستاورد مهندسی می باشد. این مسیر با یک چشم انداز باورنکردنی روبه رو است اما برای رسیدن به اینجا باید یک ماشین شخصی کرایه کنید که حدودا 8000 روپیه (80 دلار) هزینه دارد. در دسترسی به این منطقه حمل و نقل عمومی وجود ندارد. مسافران با گذر از این مکان از دیدن پل حسینی (Hussaini ) ، پل passu و منظره ی دیدنی Glacier Passu لذت می برند.

سکردو (Skardu)

بهترین نقاط در پاکستان برای کوله به دوشان

شهر سکردو یک مکان مشهور برای کوله به دوشان است که در منطقه استراتژیک قرار گرفته که نقاطی بسیار برای اکتشاف دارد. سکردو از گیلگیت با اتوبوس حدودا 5 ساعت راه است و کرایه این اتوبوس ها 5 دلار می باشد. در این مکان با هزینه های مختلف اتاق ها لوکسی برای اجاره وجود دارد که چشم انداز و راحتی هر اتاق متفاوت است. استراحتگاه شانگرای (Shangrila ) یکی از محبوب ترین هتل ها این منطقه است و نام آن از دریاچه ی Lower Kachura که به دریاچه ی شانگرای هم معروف است، گرفته شده است. این دریاچه برای شنا بسیار مناسب است.

اگر زمان دارید مکان های دیدنی دیگر شامل قلعه ی khaplu، صحرای سرد سکردو، حکاکی های بودایی متال و همچنین دریاچه ی  Shangrilaهم وجود دارد.. Deosal منطقه بسیار خاص است اما برای دسترسی به این منطقه پیاده روی طولانی و رانندگی طولانی نیاز است. در تابستان روستا پر از درختان و گلها زیباست و مکانی فوق العاده برای کمپ است.

 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی