زیباترین پارک های مسکو ‏

4.2
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زیباترین پارک های مسکو ‏ + تصاویر
03 اسفند 1396 10:00
0

پارک های مسکو بخش وسیع و سرسبزی از شهر را در بر گرفته اند و جایی هستند برای ریلکس کردن و لذت بردن از طبیعت و دور بودن از هیاهو و شلوغی های شهر. در حالیکه بیشتر کسانی که به مسکو سفر می کنند برای دیدن جاذبه هایی از جمله کاخ کرملین یا میدان سرخ می روند ، اغلب پارک های مسکو دور از دید گردشگران قرار می گیرد. اما اگر فرصت آن را داشتید تا اوقات خود را در فضایی متفاوت تر بگذرانید می توانید در یکی از این پارک ها به قدم زدن بپردازید.

پارک مرکزی گورکی ( Gorky Central Park Of Culture and Leisure )

یکی از قدیمی ترین پارک های موضوعی روسیه ، پارک گورکی است که در کنار رودخانه مسکو و در سال 1928 ساخته شده است. برای اینکه تعطیلاتی فعال و آرام داشته باشید می توانید به این پارک بروید ، در این پارک می توانید تفریحات مختلفی انجام دهید بخصوص در فصل های سردتر ، علاقه مندان به اسکیت به این پارک می آیند تا به این تفریح زمستانی بپردازند. پارک گورکی اغلب پر از جمعیت است . در فصل تابستان اغلب مردم برای پیک نیک به این پارک می روند و از طبیعت آن لذت می برند.

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

موزه تزاریتسینو ( Museum-Reserve Tsaritsyno )

در میان چندین پارکی که در مسکو وجود دارد ، ارزشمند ترین بنای فرهنگی روسیه را می توانید در موزه تزاریتسینو بیابید. این پارک موزه که در جنوب شهر مسکو واقع شده است بسیار تاریخی و دیدنی است و شامل یک کاخ ، یک فضای سرسبز که به پارک اختصاص یافته و سه حوضچه می شود. مزرعه تزاریتسینو بزرگترین منطقه طبیعی محافظت شده در مسکو است که در سال 1775 به دستور ملکه کاترین دوم ساخته شد. هرچند ساخت این منطقه سالها طول کشید و تا پایان عمر او تکمیل نشد. امروزه این مجموعه تنها مجموعه کاخ در اروپا است که به سبک معماری گوتیک روسی ساخته شده است. علاقه مندان به اسب سواری می توانند در این پارک به این تفریح مهیج بپردازند.

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

ووروبیووی گوری ( Vorobyovy Gory )

این پارک سرسبز و وسیع نیز در کنار رودخانه مسکو واقع شده است. این پارک همچنین در نزدیکی مترویی با همین نام واقع شده است که موجب شده دسترسی به آن آسان شود. این پارک امکانات تفریحی مهیج از جمله نقاط بلند برای پرش و امکانات ورزشی دیگر دارد. در بالای جایی که بسیاری از علاقه مندان به هیجان برای پرش از آن استفاده می کنند نیز مکانی وجود دارد که دیده بان پارک محسوب می شود ، نقطه ای بلند که بسیاری از بازدیدکنندگان برای تماشای دوردست ها و چشم اندازی پانورامیک از پارک به آنجا می روند.

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

باغ گیاهشناسی MSU  ( MSU Botanical Garden Aptekarskiy Ogorod )

آپتکارسکی اوگورود در حقیقت یک پارک نیست اما منطقه ایست که از فضای سنگی و شلوغ شهر دور است. در ابتدای قرن 17 ، پیتر اول تصمیم گرفت تا یک باغ گیاهان دارویی ایجاد کند. از اینجا بود که تاریخ ایجاد باغ های مختلف در مسکو آغاز شد. این باغ امروز یک فضای سرسبز کوچک ولی دوست داشتنی است که می تواند مکان مناسبی برای پیک نیک یا فقط قدم زدن باشد. فضای رنگارنگی که در این پارک مشاهده می شود را در هیچ جای دیگر مسکو نخواهید یافت.

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

پارک ایزمایلوفسکی ( Izmaylovsky Park )

پارک ایزمایلوفسکی یک پارک تفریحی فرهنگی است که فضای سبزی بکر و تماشایی دارد ، علاوه بر اینها اینجا محل مناسبی برای بسیاری تفریحات و فعالیت ها در فضای باز است. معمولا مردم شهر مسکو در اغلب اوقات برای استفاده از هوای پاک و تازه این پارک به اینجا می آیند. پارک ایزمایلوفسکی در سال 1931 ساخته شد و از آن زمان درب های آن برای بازدیدکنندگان در تمام طول سال باز بود. گذراندن یک روز در هفته در این پارک برای برخی از مردم مسکو به یک سنت تبدیل شده است. این پارک پر از درختان سرسبز و زمین های پوشیده از سبزه و چمن است که چهره آن را بسیار زیبا و جذاب ساخته است.

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

زیباترین پارک های مسکو ‏

منبع : theculturetrip

 

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان