داستان تاریخی خانه‌ای که با سنگ قبر سربازان تزئین شد

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خانه‌ای عجیب که با سنگ قبر ساخته شده است!‏ + تصاویر
15 تیر 1397 09:00
0

خانه‌ای که در سال ۱۹۳۴ ساخته شده اما دیوارهایش تاریخ جنگ داخلی را در خود جای داده است. این خانه عجیب دو طبقه با دیوارهای مرمرین، در شهر پترزبورگ ایالت ویرجینیا واقع است و داستانی تاریخی در دیوارهایش دارد.

در آن سال‌ها، سرپرست خدمات پارک ملی ویرجینیا که همزمان مسئول قبرستان هم بوده است به فکر این بوده تا به طریقی از هزینه‌های حفظ و نگهداری قبرستان بکاهد، او تصمیم می‌گیرد تا سنگ‌های قبر که به صورت ایستاده روی قبرها نصب شده‌اند را بردارد تا هزینه‌های مربوط به چمن زنی و تمیز کردن قبرستان کمتر شود. آقای اوسوالد یانگ (Oswald Young) هم که فرصت را غنیمت شمرده بود یک معامله با گورستان ملی Poplar Grove که در نزدیکی پترزبورگ قرار داشت منعقد می‌کند و صدها سنگ قبر را که برش داده ‌بودند، از قبرستان می‌خرد. او از این سنگ‌ها برای تزئین و پوشش دیوارها، پله‌ها و حتی ساخت یک شومینه در خانه‌اش استفاده می‌کند. بعد از این اتفاق، به همین دلیل این خانه عجیب به نام «خانه سنگ قبر» شهرت یافته است.

خانه عجیب در آمریکا

خانه عجیب در آمریکا

خانه عجیب در آمریکا

چرا این سنگ قبرها به راحتی فروخته شدند؟

این قبرها که سنگشان برداشته شد متعلق به مردم عادی نبودند، بلکه قبرهای سربازان متحدین بودند که در جنگ محاصره پترزبورگ در سال ۱۸۶۴ تا ۱۸۴۵ کشته شدند. در آن زمان به دلایلی جسد این سربازان به صورت شتابزده در نزدیکی میدان جنگ تدفین شدند و فقط تعداد کمی بودند که به صورت رسمی تدفین شدند و نام و نشان آن‌ها مشخص شد.

سال ۱۸۶۶، سرهنگ جیمز مور یک زمین خالی در جنوب شهر را به عنوان قبرستان ملی انتخاب کرد، در نزدیکی این زمین یک کلیسای چوبی قدیمی وجود داشت که به آن Poplar Grove می‌گفتند و بعدها قبرستان هم به همین اسم نامیده شد. بعد از تعیین زمین قبرستان، جسدهایی که به صورت پراکنده در بیش از ۱۰۰ نقطه مختلف تدفین شده بودند در یک عملیات گسترده با حضور داوطلبان پیدا شدند و به قبرستان جدید منتقل شدند. در این جستجو که سه سال طول کشید نقطه به نقطه منطقه جنگ جستجو شد و از ۶۷۰۰ جسد پیدا شده فقط ۲۱۳۹ جسد شناسایی شدند.

خانه عجیب در آمریکا

خانه عجیب در آمریکا

خانه عجیب در آمریکا

بعد از برداشتن سنگ‌های این قبر ها و ماجرای خانه عجیب سنگ قبر، به این قبرستان برای مدت‌ها بی‌توجهی شد و این مکان تاریخی در حال از بین رفتن بود. اقوام و فرزندان این سربازان از بی‌توجهی به این قبرستان بسیار ناراحت بودند تا این که در سال ۲۰۱۵ طی اقدامات دولت مرمت و بازسازی این مکان به طور جدی انجام شد و سنگ‌های قبر جدید روی قبرها نصب شدند. حالا از آن واقعه بزرگ فقط سنگ‌های ایستاده با نام سربازان شناسایی شده و سنگ‌های کوچک با یک عدد برای سربازان ناشناس باقی مانده است. داستان خانه سنگ قبر داستان عجیبی است و هرکسی حاضر نمی‌شود در یک خانه ساخته شده با سنگ قبر سربازان کشته شده برای حفظ شهر زندگی کند.

خانه عجیب در آمریکا

خانه عجیب در آمریکا

خانه عجیب در آمریکا

 

منبع : amusingplanet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.