بزرگ‌ ترین و معروف‌ ترین هتل‌ های زنجیره‌ ای دنیا

4.1
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کدام هتل زنجیره‌ای بیشترین شعبه را در دنیا دارد؟
18 مرداد 1397 10:00
6

هتل‌های زنجیره‌ای به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که متعلق به یک شرکت خاص باشد. مالکان این هتل‌های زنجیره‌ای مسئولیت و مدیریت شعبه‌های مختلفی از هتل را در کشورها و شهرهای گوناگون به عهده دارند. صاحب هتل می‌تواند فرد یا افرادی باشند که به صورت مستقل یا شراکتی، مدیریت، بازاریابی و ارتقای سطح کیفی هتل را برعهده داشته باشند. هتل‌های زنجیره‌ای عموما در همه شعب خود، خدمات و سیستم رزرواسیون یکپارچه و نام مشابهی دارند اما سطح ارائه خدمات کیفی و نوع ارائه خدمات می‌تواند در کشورهای مختلف، متفاوت باشد. علاوه بر این جالب است بدانید که صاحب یا صاحبان هتل‌های زنجیره‌ای می‌توانند با آژانس‌ها یا هتلداران قراردادی ببندند که تحت نام برند آن‌ها و هتل‌های زنجیره‌ای که صاحب آن هستند، برای مدیریت هتل تصمیم بگیرند و عهده‌دار مسئولیت اداره هتل باشند؛ اما در میان این همه هتل زنجیره‌ای بزرگ در دنیا، برخی از هتل‌های زنجیره‌ای هستند که به مهمان نوازی و ارائه بهترین خدمات مشهور هستند. در مطلب امروز با بزرگترین هتل‌های زنجیره‌ ای دنیا که بیشترین تعداد شعبه و هتل را در سراسر دنیا دارند آشنا می‌شویم. نام‌هایی که در لیست زیر آورده شده اند، بزرگترین هتل‌‌های زنجیره‌ای دنیا بر حسب تعداد هتل‌هایی هستند که در دنیا دارند.

هتل‌های زنجیره‌ای ویندهام ورلد واید (Wyndham Worldwide)

 هتل‌های زنجیره‌ای ویندهام ورلد واید، بزرگترین هتل زنجیره‌ای دنیا با بیش از ۸۰۹۲ شعبه در ۶۶ کشور و ۶ قاره دنیا است. بنیانگذار این امپراطوری بزرگ، ترامل کرو (Trammell Crow) بود که کمپانی خود را در سال ۱۹۸۱ در شهر دالاس، ایالت تگزاس در آمریکا بنا کرد. ابتدا نام شرکت «هتل‌های زنجیره‌ای ویندهام» بود و در سال ۲۰۰۶ این نام به «ویندهام ورلد واید» تغییر پیدا کرد. دفتر مرکزی این کمپانی بزرگ در تپه‌های پاریسپانی تروی (Parsippany-Troy Hills) نیوجرسی، ایالات متحده واقع شده است. این کمپانی که صدرنشین لیست بزرگترین هتل ‌های زنجیره‌ ای دنیا است، بیش از ۴۰ هزار کارمند فعال در سراسر دنیا دارد. گروه هتل‌های زنجیره‌ای ویندهام بیشتر به دلیل حسن نیت و امتیازات ویژه‌ای که به مشتریان وفادار خود می‌دهند، شناخته می‌شوند. بیش از ۷۷۰۰ شعبه از هتل ویندهام در سراسر دنیا وجود دارد که سالانه جوایز گران قیمتی را به مشتریان با وفای خود از طرف مدیریت هتل هدیه می‌دهند. هدایایی مانند پروازهای رایگان، کارت هدیه با مبالغ چشمگیر، اقامت رایگان در هتل و موارد بیشتری که اگر از مشتریان باوفا و ثابت این هتل‌ها در سراسر دنیا باشید، حتما از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. در سال ۲۰۱۳ مجموع فروش این هتل بیش از ۵ میلیارد دلار بود که باعث شد ارزش کل سهام این شرکت به چیزی بیش از ۹.۷ میلیارد دلار برسد.

هتل‌های زنجیره‌ای ویندهام ورلد واید (Wyndham Worldwide)

هتل‌های زنجیره‌ای ویندهام ورلد واید (Wyndham Worldwide)

بزرگ‌ ترین و معروف‌ ترین هتل‌ های زنجیره‌ ای دنیا

هتل‌های زنجیره‌ای بین المللی ماریوت (Marriott International)

احتمالا بیش از همه نام هتل ماریوت در میان بزرگترین هتل ‌های زنجیره‌ ای دنیا برای شما آشناست. برای اولین بار در سال ۱۹۲۷  این کمپانی بزرگ توسط جان ویلارد (John Willard) تحت نام «ماریوت» تاسیس شد و امروزه با بیش از ۵۹۷۴ شعبه در بیش از ۱۱۰ کشور جهان جزو پیشتازان لیست بزرگترین هتل ‌های زنجیره‌ ای دنیا است. کمپانی بین المللی هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت، یک شرکت چند ملیتی است و بیش از ۱۹ هزار کارمند فعال در سراسر جهان دارد. دفتر مرکزی و شرکت اصلی در حومه واشنگتن، مریلند (Maryland) واقع شده است. نام «هتل‌های بین المللی ماریوت» بعد از تقسیم شرکت به دو قسمت «Host Marriott Corporation» و «Marriott International» به‌وجود آمد و تا پیش از این نام هتل‌های زنجیره‌ای این شرکت تنها «ماریوت» بود. علاوه بر این که هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت به ارائه خدمات بسیار با کیفیت و لوکس به مهمانان خود معروف هستند، جالب است بدانید که مسئولان این کمپانی و مدیرانش در مسائل اجتماعی مانند فقرزدایی، توسعه جامعه، افزایش آگاهی عمومی، مراقبت از کودکان و زنان بی‌سرپرست، حفاظت از محیط زیست و احترام به نژادهای مختلف و فعالیت های بشردوستانه مشارکت زیادی دارند و بخشی از سود شرکت را به توسعه و حمایت از برنامه های این چنینی اختصاص می دهند.

 هتل‌های زنجیره‌ای بین المللی ماریوت (Marriott International)

هتل‌های زنجیره‌ای بین المللی ماریوت (Marriott International)

بزرگ‌ ترین و معروف‌ ترین هتل‌ های زنجیره‌ ای دنیا

هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون (Hilton Worldwide)

کمپانی صاحب امتیاز هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، نام‌ آشناترین هتل در میان بزرگترین هتل ‌های زنجیره ‌ای دنیا، در سال ۱۹۱۹ در سیسکوی تگزاس تاسیس شد. کنراد هیلتون (Conrad Hilton)، بنیانگذار این کمپانی بزرگ بود و امروزه این کمپانی یک شرکت چند ملیتی است که اکنون توسط کریستوفر ج. نستا «Christopher J. Nasseta» اداره می‌شود. هتل هیلتون رتبه دار پنجمین هتل از بزرگترین هتل ‌های زنجیره‌ ای دنیا است. این کمپانی ۴۷۲۷ شعبه در ۱۰۴ کشور دنیا دارد و در سال ۲۰۱۳ در رتبه بندی مجله «فوربس» در میان ۳۶ شرکت برتر خصوصی آمریکا، توانست رتبه دوم را کسب کند. دفتر مرکزی این کمپانی در بورلی هیلز (Beverly Hills) کالیفرنیا واقع شده است و در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۶۴ هزار کارمند در سراسر دنیا برای این کمپانی در هتل‌ها یا سایر بخش‌ها فعالیت داشتند. همچنین در سال ۲۰۱۶، تعداد شعب این هتل به ۴۹۲۲ در سراسر دنیا رسید.

هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون (Hilton Worldwide)

هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون (Hilton Worldwide)

بزرگ‌ ترین و معروف‌ ترین هتل‌ های زنجیره‌ ای دنیا

هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن (Best Western International)

 هتل‌های زنجیره‌ای بست وسترن، در رتبه هفتم بزرگترین هتل ‌های زنجیره‌ ای دنیا قرار دارند. این هتل بیش از ۴۱۹۶ شعبه در سراسر دنیا دارد که نیمی از شعب آن در آمریکای شمالی واقع شده‌اند. در سال ۱۹۴۶ این کمپانی توسط فردی به نام ام.ک.گورتن(M.K. Guertin) تاسیس شد و امروزه مدیر عامل این کمپانی دیوید کونگ (David Cong) است.

بخش بین المللی، هتل‌های زنجیره‌ای بست وسترن، به سرعت به عنوان یکی از بزرگترین هتل ‌های زنجیره‌‌ای خاورمیانه با سطح ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا شناخته شد و در سال ۲۰۱۲ تنها از شعبی که در خاورمیانه و آسیا داشت درآمدی بالغ بر ۶ میلیارد دلار کسب کرد. در سال ۲۰۱۱ این کمپانی شعار خود را با عنوان «بزرگترین هتل خانوادگی دنیا» به «بزرگترین هتل جهان» تغییر داد و هدفش تبدیل شدن به بزرگترین هتل زنجیره‌ای دنیا است. این شرکت در سال ۲۰۱۱ تغییرات مهمی را در سیستم هتلداری خود انجام داد، از جمله سیستم جدید بازاریابی خود را با سه سطح مختلف از ارائه خدمات به مشتریان به نام بست وسترن ((Best Western، بست وسترن پلاس (Best Western Plus ) و پست وسترن پرمیر(Best Western Premier ) تقسیم بندی کرد و مهمانان می‌توانند از میان این سه سطح از ارائه خدمات، هرکدام را که خواستند انتخاب کنند. این کمپانی بیش از ۱۲۵۴ کارمند در سراسر دنیا دارد و دفتر مرکزی آن در شهر فینیکس(Phoenix) ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

 هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن (Best Western International)

هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن (Best Western International)

بزرگ‌ ترین و معروف‌ ترین هتل‌ های زنجیره‌ ای دنیا

سایر هتل‌های زنجیره‌ای

لیست بزرگترین هتل ‌های زنجیره‌ ای دنیا به همین تعداد محدود نمی شود و هتل‌های دیگری نیز وجود دارند که شعب بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. در فهرست زیر تنها نام و تعداد شعب این هتل‌ها آورده شده است.

۱. هتلی‌های ویندهام ورلد واید (Wyndham Worldwide) با ۸۰۹۲ شعبه در دنیا

۲. هتل‌های زنجیره‌ای چویس (Choice Hotels) با ۶۴۲۹ شعبه در دنیا

۳. هتل‌های بین المللی ماریوت (Marriott International) با ۵۰۷۰ شعبه در دنیا

۴. هتل های گروه اینترکانتینتال (InterContinental Hotels Group) با ۵۰۷۰ شعبه در دنیا

۵. هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون (Hilton Worldwide) با  ۴۷۲۷ شعبه در دنیا

۶. هتل‌های آکور (AccorHotels) با ۴۲۰۰ شعبه در دنیا

۷. هتل‌های بست وسترن (Best Western Hotels) با ۴۱۹۶ شعبه در دنیا

۸. هتل‌های بین المللی جینگ جان (Jin Jiang International) با ۳۰۹۰ شعبه در دنیا

۹. هتل‌های هوم اینز ( Home Inns) با ۳۰۰۰ شعبه در دنیا

۱۰. متل های سیکس (Motel ۶) با ۱۳۳.شعبه در دنیا

۱۱. هتل‌های زنجیره‌ای گروه کارلسون رزیدور( (Carlson Rezidor Hotel Group با ۱۱۱۲ شعبه در در دنیا

۱۲. هتل‌های ونتج هاسپیتلایتی (Vantage Hospitality) با  ۱۰۹۰ شعبه در دنیا

۱۳. هتل و سوئیت لا کوینتا اینز (La Quinta Inns and Suites) با ۸۸۹ شعبه در دنیا

۱۴. هتل‌های وایت برد پی.ال.سی (Whitebread plc) با ۷۰۰ شعبه در دنیا

۱۵. هتل‌های مشارکتی حیات (Hyatt Hotels Corporation ) با ۶۶۷ شعبه در دنیا

منبع: worldatlas.com