چه کسی لقب شهروند جهانی سلطنتی را دارد؟

4.7
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چه کسی لقب شهروند جهانی سلطنتی را دارد؟+تصاویر
12 مهر 1397 08:00
0

همانطور که حتما می‌دانید، کشورهای مختلف، قوانین شهروندی گوناگونی دارند. به این معنا که اگر فردی که تبعیت یک کشور را دارد، بخواهد به شهروندی کشور دیگری دربیاید، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و از قوانین کشور مقصد پیروی کند. برای مثال کسی که قصد کسب شهروندی انگلستان را دارد باید 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد و بیش از 450 روز خارج از کشور نباشد. می‌توان گفت که هرسال قانون‌های مهاجرت تغییر می‌کنند و مهاجران باید همواره از این تغییرات مطلع باشند.

به دلیل دشواری قوانین مهاجرت و کسب اقامت، برخی اقدام به ازدواج با فردی مقیم در کشور مقصد می‌کنند. خوشبختانه افرادی که همسرشان اقامت کشور مدنظر آنها را داشته باشد، قوانین کسب اقامت، برایشان کمی آسان‌تر می‌شود؛ برای مثال کسی که قصد به‌دست آوردن شهروندی انگلیس را دارد، اگر با یک شهروند انگلیسی ازدواج کند تنها کافی‌ست که سه سال در انگلیس اقامت کند تا اقامت دائم را به‌دست بیاورد.

از همه‌ی قوانین و تبصره‌های کسب اقامت دائم که بگذریم، باید بدانید که افرادی هستند که تمامی قانون‌ها برایشان آسان‌تر می‌شود که کسب اقامت و شهروندی نیز بخشی از همین قوانین است. یکی از افرادی که توانست به راحتی شهروند انگلیس شود، مگان مارکل است. او که یک بازیگر آمریکایی بود به سبب ازدواجش با شاهزاده هری –نوه‌ی ملکه‌ی انگلستان- نه‌تنها به راحتی شهروند انگلیس شد بلکه لقب شهروند جهانی سلطنتی(The Royal Global Citizen) را هم از آنِ خود کرد. از سایر امکانات مهمی که مگان به سبب وصلتش با خاندان سلطنتی به‌دست آورد می‌توان به دسترسی به بهترین خدمات آموزشی موجود در بریتانیا، بهترین خدمات بهداشتی رایگان و ثروت مالی کم‌نظیر اشاره کرد.

بد نیست بدانید که پیش از مارکل، افراد دیگری هم شهروند جهانی سلطنتی شده بودند که از مهمترین آنها ملکه ماکسیما (ملکه‌ی هلند) و ملکه شارلین (ملکه‌ی موناکو) هستند.

شاهزاده انگلیس و ملکه

شاهزاده انگلیس و ملکه

منبع: passportindex.org

زهرا میرزایی